جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

مارک کیوبن: فروش تمبر در کودکی به من کمک کرد بفهمم که چرا دارایی‌های دیجیتال آینده کسب و کار هستند

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

مدت‌ها قبل از اینکه مارک کیوبن به یک میلیاردر خودساخته تبدیل شود، کودکی بود که در سال‌های رشد خود در پیتزبورگ کارت بیس بال و تمبر می‌فروخت تا سود بیشتری به دست آورد.

او در یک پست وبلاگی که روز یکشنبه منتشر شد، گفت، یادآوری آن روزها به او کمک می‌کند تا نسل بعدی و علاقه آن به کالاهای دیجیتال و دارایی‌های دیجیتال مانند بیت کوین را درک کند.

کیوبن نوشت: ″زمانی که حدود 15 سال داشتم و سر زدن به نمایشگاه‌های تمبر را برای افزایش شمار مجموعه خودم شروع کردم، به سرعت فهمیدم که ناکارآمدی در آن بازار وجود دارد. یک تمبر یکسان در یک نمایشگاه و توسط فروشنده‌های مختلف تمبر با قیمت‌های مختلف به فروش می‌رسید. طولی نکشید که فهمیدم می‌توانم از یکی بخرم و به دیگری بفروشم. ” کیوبن تمبر را به قیمت 50 سنت می‌خرید و یک ساعت بعد آن را با قیمت 25 دالر می فروخت.

او در ادامه نوشته‌است: “در هر بازار ناکارآمدی‌ها و سنت‌هایی وجود دارد که چنان توسط بازیگران اصلی ریشه دوانیده‌اند که به معنای واقعی کلمه فکر می‌کنند اینها” قوانینی “هستند که اکثر شرکت کنندگان اگر نگوییم همه از آن پیروی خواهند کرد.”

اما اخیراً، “یافتن ناکارآمدی‌ها از زمانی که من بچه بودم، مسیر جالبی را دنبال کرده است. پیشتر باید چیزی داشتید، به جایی می‌رفتید و حضوری یا از طریق ایمیل آن را به فروش می‌رساندید، یا از یک واسطه استفاده می‌کردید و بعد سایتهایی مانند eBay یا بازارهای دیگر برای فروش کالاهای فیزیکی به میان آمدند. “

مطلب مرتبط: ۱۰ درس موفقیت از مارک کیوبن، یکی از بزرگ ترین کارآفرینان عصر حاضر

کیوبن نوشت: “اما اکنون ما شاهد گام بعدی در این روند تکاملی هستیم” به این ترتیب که دارایی‌های دیجیتال مانند بیت کوین و سهام از طریق برنامه‌ها یا قراردادهای آنلاین و هوشمند (نوع قرارداد مورد استفاده در بلاکچین) به فروش می‌رسد.

“چه اتفاقی رخ می‌دهد اگر که به معنای واقعی کلمه هر چیز دیجیتالی بتواند ذخیره ارزش باشد؟”

مارک کیوبن پیش بینی می‌کند نسل بعدی ارزش را در دارایی‌های دیجیتال پیدا کند – از هر کالای دیجیتال، از جمله هر چیزی که به صورت آنلاین خلق شده است، تا رمزارزها، مانند بیت کوین و اتر (ارز رمزنگاری شده توسط اتریوم) – که نگهداری آن از دارایی‌های فیزیکی آسان‌تر خواهد بود.

به گفته کیوبن، برای فروش کالاهای کلکسیونی مانند تمبر یا کارت، مالک باید آنها را ذخیره کند، آنها را در شرایط خاص نگه دارد، از آنها محافظت کند و هنگام فروش و تحویل آنها با خطر مواجه شود. “از آنجایی که بسیاری از صنایع شخص به شخص است، انواع مختلفی از خطرات و هزینه‌ها ایجاد می‌شود … همه اینها گران هستند، وقت گیر هستند، ریسک را افزایش می‌دهند و آزار دهنده هستند.”

کیوبن نوشت: اما در مورد کالاهای دیجیتال و بازارهای دیجیتال، “شما فقط لذت می برید، هیچ یک از این خطرات قدیم وجود ندارد و ارزش هنوز توسط همان قانون عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.” (البته، چنانچه کارشناسان فین‌تک اشاره کرده‌اند، خطرات مرتبط با کالاهای دیجیتال وجود دارد – به عنوان مثال رمزارزها شده می‌توانند بی ثبات باشند).

حامیان رمزارزها مدتی چنین احساسی داشته‌اند – به عنوان مثال کسانی که بیت کوین دارند می گویند این رمزارز ذخیره ارزش است که می‌تواند برای محافظت در برابر دالر آمریکا و تورم استفاده شود. اخیراً، بیت کوین از سرمایه گذاران بزرگتر مانند پاول تودور جونز و استنلی دراکن میلر و شرکت‌های مالی برجسته، مانند پی‌پال و فیدلیتی پشتیبانی دریافت کرده است؛ و همین طور از اسکوئر و مایکرواستراژی، که از ترازنامه خود برای خرید بیت کوین استفاده کردند.

اگرچه کیوبن به مردم هشدار می‌دهد که درمورد رمزارزها مثل بیت کوین محتاط باشند، اما خودش در رمزارزها سرمایه گذاری کرده است. وی همچنین اخیراً برخی کالاهای دیجیتال را از طریق توکن‌های کریپپتو به صورت آنلاین به حراج گذاشت.

کیوبن حتی یک کارت دیجیتال “Maxi Kleber dunk Moment” دارد که آن را کلکسیونی و به همان اندازه کارت ورزشی فیزیکی ارزشمند می‌داند. اگرچه کیوبن گفت که کارت خودش را نخواهد فروخت، اما مجموعه‌های دیجیتالی Maxi Kleber dunk با قیمت 35 تا 800 دالر در وب سایت NBA Top Shot به فروش رسیده‌اند.

کیوبن نوشت: “این نسل دیگر می‌داند که یک قرارداد هوشمند و کالای دیجیتالی که منعکس می‌کند یا دارایی‌های رمزنگاری شده سرمایه گذاری بهتری نسبت به کالاهای قابل لمس هستند. جمع آوری تمبرها و کارت‌های بیس بال به من کمک کرده تا این واقعیت دنیای جدید را درک کنم.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان