جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

یک مطالعه فاش می‌ کند: در کدام روز از هفته احتمال حمله قلبی بالاتر است؟

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

حمله قلبی یک اتفاق خطرناک است که نیاز به کمک فوری پزشکی دارد. علائم حمله قلبی بسیار قبل از وقوع شروع به بروز می‌کند اما عمدتا مورد توجه قرار نمی‌گیرد. در حالی که پیش بینی زمان وقوع حمله قلبی دشوار است، اما دانشمندان در شناسایی روزی که غالب حمله‌های قلبی رخ می‌دهد، موفق بوده‌اند.

آن روز شنبه است!

چرا شنبه؟ روز اول هفته همیشه یکی از سخت‌ترین روزهای هفته در نظر گرفته شده‌است. فشار کاری، اضطراب و جلسات همگی سطح استرس و فشار را بالا می‌برند.

مطلب مرتبط: ۸ چای گیاهی فوق العاده برای آرام کردن ذهن و رفع اضطراب

طبق یک مطالعه سوئدی که روی 156000 نفر انجام شد، مشخص شد که بیشتر افراد مستعد وقوع حمله قلبی در روز شنبه هستند. محققان دو دانشگاه برتر سوئد – اوپسالا و دانشگاه اومئو داده‌های جمع آوری شده از شفاخانه‌های سوئد را در مورد سکته قلبی (حملات قلبی) که از سال 2006 تا 2013 (8 سال) ثبت شده‌اند، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

یافته‌های این مطالعه که در American Heart Journal منتشر شد، نشان داد که احتمال وقوع حمله قلبی زمانی افزایش می‌یابد که فرد به شدت استرس داشته باشد و اگر به تقویم نگاه کنیم برخی از روزها بیشتر از روزهای دیگر استرس‌آور هستند. داده‌ها به وضوح نشان می‌دهد که میزان وقوع حمله قلبی در روزهای شنبه بیشتر است، در حالی که این احتمال در آخر هفته‌ها به حداقل می‌رسد.

مطلب مرتبط: با این چک لیست، در تمام طول سال از سلامت قلب تان مراقبت کنید

چرا شما باید این یافته‌ها را باور کنید؟

استرس طولانی مدت فعالیت را در ناحیه‌ای از مغز مرتبط با پردازش احساسات افزایش می‌دهد و منجر به افزایش احتمال ابتلا به بیماری قلبی می‌شود. غالب ما در تعطیلات آخر هفته آرام‌تر هستیم. در نتیجه فشار خون ما کنترل شده و ضربان قلب‌مان طبیعی است.

مطلب مرتبط: قاتل خاموش؛ فشار خون به ۵ شیوه سلامتی شما را تباه می کند

آنچه مطالعات قبلی نشان می‌دهد

مطالعات قبلی در مورد همین موضوع نشان می‌دهند که حوادث بسیار استرس‌زا مانند زمین لرزه و بازی های فوتبال جام جهانی نیز ممکن است حملات قلبی را تحریک کند. شنبه، که یک روز استرس زا به حساب می‌آید و بنابراین ممکن است تأثیر مشابهی بر قلب شما داشته باشد.

کلام پایانی

دلایل مختلفی برای حمله قلبی وجود دارد. و استرس فقط یکی از آنهاست. کلسترول بالا، فشار خون بالا، چاقی و دیابت از دیگر مواردی است که ممکن است منجر به وقوع حمله قلبی شود. با این حال، با برنامه ریزی قبلی در هفته و انجام برخی از تمرینات تنفسی، می‌توان استرس را کنترل کرد. به این ترتیب می‌توان خطر حمله قلبی را کاهش داد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان