جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

جانباختن ۲۸ فرد مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت؛‌ وزارت صحت از مردم خواست اشتباه عید فطر را تکرار نکنند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

همزمان با نزدیک شدن عید قربان و شیوع ویروس کرونا مسوولان در وزارت صحت عامه از مردم خواست برای جلوگیری از ویروس کرونا در عید قربان دستورات صحی را رعایت و اشتباه عید سعید فطر را در این عید تکرار نکنند.

اکمل سمسور، سخن‌گوی وزارت صحت امروز دوشنبه (۲۳سرطان) در نشست خبری گفت در جریان دو هفته پس از عید سعید فطر شمار موارد مثبت کرونا در کشور به بیشترین حد آن یعنی روزانه در حدود یک‌هزار مورد رسید، اما این رقم در حال حاضر به‌گونه‌ی قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است.

او افزود که موارد مثبت ویروس کرونا اکنون از ۵۰ تا ۶۰ درصد به ۳۹ تا ۴۰ درصد موارد کاهش یافته و در صورتی که توصیه‌های صحی وزارت صحت عامه از سوی مردم جدی گرفته نشود موارد مثبت کرونا در کشور دوباره افزایش خواهد یافت.

سمسور تاکید کرد که ۵۶ درصد قربانیان ویروس کرونا کسانی بوده اند که هیچ گونه مریضی دیگری  نداشته اند و تنها ۴۴ درصد قربانیان این ویروس در افغانستان بیماری های بیشتری نیز داشته اند.

سخنگوی وزارت صحت ادامه داد در صورتی که دستورالعمل‌های وزارت صحت از سوی مردم رعایت شود، موارد مثبت کرونا کاهش بیشتری می یابد.

این اظهارات سخنگوی وزارت صحت در حالی مطرح می شود که این وزارت در عید سعید فطر از مردم خواسته بود که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا عید را در خانه‌های‌شان بمانند اما شماری از خانواده‌ها به این خواست وزارت صحت توجه نکردند.

جانباختن ۲۸ فرد مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت

از سوی هم وزارت صحت عامه امروز اعلام کرده است که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ فرد مبتلا به ویروس کرونا جان باخته اند.

وزارت صحت افزوده که همچنان در جریان ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۴ مورد ابتلای جدید ۷۸ نفر در کابل، ۲۶ نفر در دایکندی، در ولایت های بدخشان و بامیان هر یک ۱۱ نفر، ۸ نفر در تخار، در قندهار و پکتیا هر یک ۴ نفر، در بغلان و  پروان هر یک ۳ نفر، ۲ نفر در کاپیسا، در هلمند، پنجشیر، زابل و نیمروز هر یک یک نفر شناسایی شده است.

به گفته مقام های این وزارت با ثبت این موارد، شمار مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به ۳۴ هزار ۶۰۵ تن رسیده است

وزارت صحت عامه در عین حال خاطرنشان کرده که در یک شبانه‌روز گذشته، ۶۴ فرد مبتلا به ویروس کرونا، بهبود یافته اند و شمار بهبودیافتگان نیز به ۲۱ هزار ۲۸۰ تن رسیده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان