جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

خبرسازی مصرف بودجه نان خشک؛ شهرداری کابل سخنان شهردار پایتخت را اصلاح کرد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

اخیرا اظهارات داوود سلطان زوی شهردار کابل در مصاحبه با یک رسانه خصوصی خبر ساز شده و به دنبال آن شهرداری کابل اعلام کرده است که در توزیع نان خشک بیش از یک میلیارد و 115 میلیون افغانی به مصرف رسیده است.

 شهرداری کابل امروز یک شنبه (25جوزا) با نشر اعلامیه وضاحت داده است که شهردادی از تاریخ 10 ثور به مدت ۴۰ روز بیش از ۱۱۵ میلیون نان برای شهروندان نیازمند شهر کابل توزیع کرده است.

شهرداری کابل افزوده که این نهاد در روند توزیع نان تنها به عنوان اجرا کنندۀ عمومی، نقش بازی کرده است و در موارد تدارکاتی و پولی هیچ نقشی نداشته است.

در اعلامیه شهرداری کابل آمده است: “اخیرا در مصاحبه‌ای که از طرف یکی از تلویزیون‌های خصوصی کشور به نشر رسیده است، شاروال کابل لفظا به دلیل اینکه در موارد پولی روند توزیع نان دخالتی نداشته است بجای یک میلیارد و 150 میلیون افغانی سهوا از 115 میلیارد افغانی یاد کرده است که مورد یاد شده تنها یک اشتباه لفظی است.”

به گفته شهرداری کابل محاسبه تخمینی مصرف توزیع نان با فرض اینکه قیمت هر نان 10 افغانی باشد نشان می دهد که بیش از یک میلیارد و 115 میلیون افغانی می‎رسد.

مصرف ۲٫۸ میلیارد افغانی در توزیع نان خشک

در همین حال شمروز خان مسجدی سخنگوی وزارت مالیه در توییتی نگاشته است که آغاز روند توزیع نان خشک تاکنون 2.8 میلیارد افغانی به مصرف رسیده است.

سخنگوی وزارت مالیه خاطرنشان کرده که ارقام باید دقیق گزارش شود.

انتقاد شهروندان

همزمان با افزایش شیوع کرونا و قرنطین شهرها حکومت برای کمک به نیازمندان روند توزیع نان خشک را آغاز کرد. هرچند این روند از ابتدا با انتقاد های شهروندان مبنی بر وجود فساد همراه بود اما پس از آن انتقادها اوج گرفت که شهردار کابل در مصاحبه ای با یک رسانه مصرف بودجه توزیع نان خشک را 115 میلیارد افغانی عنوان کرد اما شهرداری کابل آنرا اشتباه لفظی عنوان کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان