جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

سفر هیأت سنای امریکا به افغانستان: موفقیت مذاکرات صلح وابسته به قبول‌کردن آتش‌بس توسط طالبان است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

گروهی از مجلس سنای امریکا که به کابل سفر کرده‌اند، می‌گویند که سنای امریکا از روند صلح افغانستان حمایت می‌کند و موفقیت مذاکرات صلح را به کاهش خشونت‌ها و قبول‌کردن آتش‌بس توسط طالبان وابسته می‌داند.

ریاست اجرایی حکومت امروز پنج‌شنبه(18میزان) در یک خبرنامه گفته است که گروهی از اعضای مجلس سنای امریکا این اظهارات را در سفر به کابل و دیدار با عبدالله عبدالله بیان کرده است.

بر اساس این خبرنامه، اعضای سنای امریکا با ابراز خرسندی از پیش‌رفت‌های به دست آمده در افغانستان گفته‌اند که تغییرات مثبت در افغانستان پیامد قربانی‌های مشترک ارتش و مردم افغانستان و امریکا است و خواهان حفظ این دست‌آوردها می‌باشند.

us 1

این هیأت مجلس سنای امریکا برگزاری انتخابات را گامی در راه تحکیم مردم‌سالاری در افغانستان خواند و شفافیت و اعتبار این روند را به مدیریت کمیسیون‌های انتخاباتی مربوط دانسته است.

رییس اجرایی حکومت نیز در این دیدار گفته است، در جریان انتخابات ریاست جمهوری تقلب‌ها و تخطی‌هایی صورت گرفته، اما کمیسیون‌ها وعده داده‌اند که به این قضایا رسیدگی می‌کنند.

وی تاکید کرده که حکومت از شفافیت، اعتبار و اصل استفاده از آرای بایومتریک در انتخابات حمایت می‌کند.

عبدالله همچنان صلح را از اولویت‌های مردم افغانستان خوانده، از تلاش‌های ایالات متحده و دوستان بین‌المللی افغانستان برای دست‌يافتن به صلح واقعی قدردانی کرده است.

او اضافه کرده است که صلح واقعی وقتی به دست می‌آید که طالبان با حکومت افغانستان وارد مذاکرات مستقیم گردد و نیز وحدت ملی، اجماع سیاسی، وحدت نظر درباره تلاش‌های صلح، امنیت، مبارزه با فساد، حفظ سیاست خارجی متوازن و فعال و پرداختن به نیازهای واقعی مردم را از اولویت‌های کاری خود و افغانستان دانست.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان