جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

محب: نتایج انتخابات ریاست جمهوری هرچه باشد؛ اما صلح اولویت دولت است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور می‌گوید که نتایج انتخابات ریاست جمهوری هرچه باشد؛ اما یک چیز واضح است که صلح اولویت دولت است.

محب که شب گذشته(دوشنبه، 8 میزان) در 74مین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد که حدود 3 میلیون شهروند افغانستان با وجود تهدیدات تروریزم در چهارمین دور انتخابات ریاست جمهوری دموکراسی جوان ما رای دادند و کسانی نیز رای دادند که انگشتان دست‌شان در انتخابات 2014 توسط طالبان به خاطر رای‌دهی قطع شده بود.

او افزوده است که کشورهای عضو ناتو در دو دهه گذشته در کنار افغانستان ایستادند و فرصت این را مساعد ساختند که افغانستان از جنگ بیرون آید، بازسازی شود و ما در مورد یک افغانستان جدید مبتنی بر ارزش‌های اسلامی، عنعنات افغانی و نجات دایمی از گذشته خونین بیاندیشیم.

محب تاکید کرده است: “از همین‌جا به طالبان و حامیان خارجی آن‌ها پیامی از مردم افغانستان دارم: با ما در روند صلح یک‌جا شوید، ورنه ما به جنگ خود علیه‌تان ادامه خواهیم داد و این جنگی است که ما به آن فایق آمده می‌توانیم.”

hamdullah moheb

به گفته او، افغانستان بر توانایی‌هایش برای آوردن صلح باور دارد و در این مسیر از قبل گام‌های زیادی را برداشته، لیکن راه درازی را در پیش دارد و گام بعدی در راستای رسیدن به صلح نیز مانند گام اول، توسط افغان‌ها برداشته خواهد شد.

مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور خاطرنشان کرده است که مردم افغانستان به منظور توقف فوری خون‌ریزی خواهان آتش‌بس هستند؛ آن‌ها می‌خواهند که گفت‌گوها میان حکومت افغانستان و طالبان صورت گیرد و تقاضا دارند که جمهوری اسلامی به عنوان تهداب ملت – دولت بقا داشته باشد و نه تنها می‌خواهند دست‌آوردهای خویش را حفظ نمایند، بلکه خواهان حفظ بنیادی اند که امکان ارتقای دست‌آورد‌های موجود را بدهد.

محب همچنان از کمک شرکای بین‌المللی افغانستان در روند صلح و حمایت آنان از این روند به مالکیت کشور استقبال کرده، گفته است، صلح هدف مشترک و تروریزم دشمن مشترک ما است و نباید در یک استعجالیت غیرواقعی صلح، تروریستان را تقویت نماییم.

مشاور امنیت ملی همچنان تاکید کرده است که افغان‌ها در خط اول جنگ علیه تروریزم جهانی قرار دارند و تروریست‌هایی که سربازان افغانستان با آنان در نبرد هستند، برای همه جهانیان یک تهدید است.

او همچنان افزوده است که جهانیان باید در راستای تفکیک ایدئولوژی‌های حمایتی تروریزم، در هر‌جایی که وجود داشته باشد، با هم کار کنند. مبارزه علیه تروریزم اساس مشارکت مهم افغانستان با ایالات متحده و شرکای ناتو را شکل میدهد که افغانستان به آن متعهد باقی می‌ماند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان