جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

با رشد سریع انترنت؛ هشدار سفارت آمریکا به شهروندان افغان درباره کلاهبرداری های انترنتی

خواندن 6 دقیقه
0
(0)

سفارت امریکا در کابل با اشاره به گسترش کلاهبرداری های انترنتی، به شهروندان افغانستان هشدار داده تا در دام این فریبکاران انترنتی گرفتار نشوند.

سفارت امریکا در بیانیه‌ای می‌گوید که “این کلاه بردارها تلاش می‌کنند تا شما را متقاعد کنند که با دوستی، رابطه عاشقانه یا تجارت آنلاین ارتباط تامین کنند و سپس از آن رابطه برای درخواست پول استفاده نمایند.”

کلاهبرداری های رایج

به نقل از بیانیه سفارت آمریکا، رایج ترین کلاهبرداری ‌ها شامل تماس های تلیفونی، ارسال متن یا پیام های از طریق رسانه های اجتماعی (فیسبوک ، واتس اپ ، وایبر، کیک، برنامه های دوستیابی و غیره) از طرف شخصی که ادعا می کند شهروند آمریکا است و به عنوان عضوی از نیروهای مسلح ایالات متحده، پیمانکار نظامی، دیپلمات سفارت ایالات متحده یا کارمند یک سازمان بین المللی در افغانستان مستقر می باشد.

در بیانیه آمده است که کلاهبرداران بسیار قانع کننده هستند و برای قربانیان احتمالی خود، هفته ها یا ماه ها را صرف می کنند تا رابطه بر قرار کنند. به نقل از این بیانیه، کلاهبرداران برای تهیه نسخه پشتیبان از داستانهای جعلی، آنها غالباً عکسها و اسامی سربازان واقعی یا مدل های آنها از وب سایت های اینترنتی سرقت می کنند.

سفارت آمریکا می گوید کلاهبرداران هنگامی که اعتماد قربانی خود را بدست آوردند، یک وضعیت نادرست ایجاد می کنند و از آنها درخواست پول می نمایند.

سفارت امریکا در کابل با اشاره به گسترش کلاهبرداری های انترنتی، به شهروندان افغانستان هشدار داده تا در دام این فریبکاران انترنتی گرفتار نشوند
سفارت امریکا در کابل با اشاره به گسترش کلاهبرداری های انترنتی، به شهروندان افغانستان هشدار داده تا در دام این فریبکاران انترنتی گرفتار نشوند

سفارت آمریکا می گوید که کلاهبرداران می توانند بسیار باهوش و فریبنده باشند و داستانهای غم انگیز و باورپذیری روایت کنند که باعث می شود شما برای آنها پول ارسال کنید. پس از دریافت پول، آنها ناپدید می شوند و به پیام ها پاسخ نمی دهند.

روش های مختلف کلاهبرداران

گفته شده است که قبل از ارسال بودجه، بررسی کنید که آیا هر یک از “علایم سرخ” زیر را به عنوان علائم هشدار دهنده تشخیص می دهید یا می دانید که ممکن است قربانی یک کلاهبرداری شوید:

به گفته سفارت آمریکا “شما هرگز با شخص/ دوست پسر/ دوست دختر/ نامزد/ شریک تجاری خود ملاقات نکرده اید. تمام ارتباطات شما کاملاً آنلاین بوده است.”

در اعلامیه سفارت آمریکا آمده است که “این فرد ادعا می کند که در افغانستان آسیب جدی دیده است و برای بازگشت به ایالات متحده به کمک نیاز دارد یا ادعا می کند که برای سفر به خانه برای و دیدار با یکی از بستگان بیمار نیاز به پول دارد.”

سفارت آمریکا می گوید که “اینها همه دروغ است. دولت و ارتش ایالات متحده سیستم هایی را دارد که برای انتقال اعضای سرویس، دیپلمات ها و پیمانکارانی که زخمی شده اند یا برای مراجعه به خانواده ها در ایالات متحده برای شرایط اضطراری نیاز به کار دارند، استفاده می شود.

به گفته سفارت آمریکا “فرد مورد نظر ادعا می کند که یک سرباز آمریکایی است و می خواهد شما را در تعطیلات ملاقات کند، اما برای ارسال پول یا کارت اعتباری به شما نیاز دارد تا بتواند تکت های هواپیما را خریداری کند.”

سفارت آمریکا تاکید می کند که “اینها همه دروغ است ارتش آمریكا دارای سیستمهایی است كه اعضای خدمت بتوانند در ایام مرخصی سفر كنند.

به گفته سفارت آمریکا شخص مورد نظر ادعا می کند که برای پرداخت “هزینه خروج” از افغانستان، یا به ادعای نیاز به سفارت ایالات متحده برای کمک به “نامه خروج” برای مرخصی، به کمک شما احتیاج دارد. پرسنل نظامی برای اجازه مرخصی از سفارت ایالات متحده در کابل نیاز ندارد و برای خروج از افغانستان هیچ نوع هزینه خروجی پرداخته نمی شود.

در موارد دیگر به گفته سفارت آمریکا “این فرد ادعا می کند که آنها با سفارت ایالات متحده تماس گرفته اند اما سفارت از کمک به آنها امتناع ورزیده است. حمایت از شهروندان ایالات متحده در خارج از کشور اولویت اول سفارتخانه ها و کنسولگری های ایالات متحده در سراسر جهان است. و یا این که این فرد ادعا می کند که در نپرداختن هزینه یا مشکل گذرنامه در سفارت ایالات متحده بازداشت می باشد. سفارتخانه های ایالات متحده مردم را بازداشت نمی کنند؛ این فرد ادعا می کند که عضو خدمت سربازی یا دیپلمات ایالات متحده است و در صورت کمک به آنها برای بیرون بردن پول یا طلا از افغانستان، میلون ها دالر به شما پیشنهاد می دهد. این همان داستان و پیچیدگی است که در کلاهبرداری قدیمی “شاهزاده نیجریه” استفاده می شد.”

سفارت آمریکا در ادامه می گوید که “و یا این که، بخت فرد فوق العاده بد است – او در تصادف رانندگی بوده است، دستگیر شده، فرار کرده، کتک خورده، در بیمارستان بستری بوده است. آنها ادعا می کنند که اعضای خانواده آنها مرده اند یا قادر به کمک نیستند؛ و یا، این فرد بهانه های زیادی دارد که چرا آنها نمی توانند مستقیماً برای کمک به سفارت ایالات متحده تماس بگیرند، اما به هر حال آنها به گونه ای قادر به برقراری ارتباط با شما هستند؛ و یا شخص یک نسخه اسکن شده از پاسپورت آمریکایی خود را به عنوان “اثبات” برای شهروندان آمریکایی برای شما ارسال می کند، اما پاسپورت شامل خطاهای املایی، فونت های متناقض و یک تصویر فوتوشاپ شده است که مطابق با استانداردهای عکس پاسپورت در ایالات متحده نیست.”

سفارت در عین حال می گوید که “این فرد ادعا می کند که در ایالات متحده به دنیا آمده و بزرگ شده است، اما از دستور زبان ضعیف و املائی که نشانگر یک انگلیسی زبان غیر بومی است استفاده می کند. و یا این که این فرد ادعا می کند که در افغانستان است، اما از شما می خواهد برای ارسال پول به یک حساب کاربری در یک کشور ثالث، مانند نیجریه پول بفرستید.”

به گفته سفارت آمریکا “شما برای ویزه و یا تکت هواپیما به کلاهبردار فرستاده اید، اما آنها همیشه بهانه جدیدی دارند که چرا نمی توانند سفر کنند که اغلب به دلیل بازداشت توسط مقامات نظامی یا مهاجرت است.”

قربانیان ویژه

به گفته سفارت آمریکا کلاهبردار ممکن است که “یک شرکت مشهور آمریکایی را نشان می دهد و به شما قول کار و مجوز کار در ایالات متحده می دهند، اما تنها در صورت پرداخت هزینه ویزه یا سایر خدمات.” و یا این که به گفته سفارت آمریکا “اگر پول را برای ویزه ایالات متحده یا گرفتن”کارت سبز” ارسال کنید، این کلاهبردار ادعا می کند که یک شهروند جذاب آمریکایی است که می خواهد با شما ازدواج کند.”

سفارت آمریکا می گوید در مواردی شاید “این کلاهبردار ادعا می کند که یک کارمند کنسولی در ایالات متحده است و می گوید که شما در قرعه کشی ویزه تنوع ایالات متحده یا یک مجوز شغلی برنده شده اید.”

موارد مورد توجه

سفارت امریکا در کابل به شهروندان افغانستان توصیه کرده تا افرادی را که شخصاً ملاقات نکرده‌‌اند، در فرستادن پول از احتیاط لازم کار بگیرند. در این توصیه نامه سفارت آمریکا آمده در صورتی که ارتباطی با کلاهبرداران داشته باشید، آن را قطع کنید و اگر احساس تهدید می نمایید با پولیس در تماس شوید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان