جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

یاماموتو: صلح و انتخابات ریاست جمهوری اولویت‌های مهم برای سازمان ملل در افغانستان است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان در مورد برگزاری انتخابات و روند صلح کشور می‌گوید که هر دو روند برای این سازمان اولویت‌های مهمی هستند.

تدامیچی یاماموتو امروز یک‌شنبه(9سرطان) در واکنش به گزارش‌های مختلف رسانه‌ها و گمانه‌زنی‌ها در مورد موضع سازمان ملل در افغانستان گفته است، صلح و انتخابات نباید یک‌دیگر را متأثر سازند و یا باعث تعویق هم گردند؛ هر دو روند باید با نیرو و تعهد کامل تمام دست‌اندرکاران به پیش برده شود.

un

او افزوده است، میان این روندهای مهم ارتباط واضحی وجود دارد؛ هر دو به صورت اساسی بر آینده افغانستان تأثیرگزار است و ملل متحد به تلاش‌های خود در این دو بخش ادامه خواهد داد.

یاماموتو تاکید کرده که انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ سپتامبر، لحظه‌ای اساسی برای تائید دوباره مشروعیت ساختار سیاسی دموکراتیک افغانستان است و به منظور حصول اطمینان از برگزاری انتخابات با اعتبار و نتیجه مورد پذیرش این روند، نیاز است تا اساس این بنیاد سیاسی حیاتی گذاشته شود.

به گفته نماینده ویژه دبیرکل ملل متحد در افغانستان، کشور تحمل مقابله با بحران‌های دوام‌دار بعد از انتخابات را ندارد و ملل متحد به حمایت کامل از تلاش‌های نهادهای مدیریت انتخابات و تمام تلاش‌های صلح که بسیار مهم هستند، ادامه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرده که از حمایت جامعه بین‌المللی از مالکیت کامل این روند از سوی افغانستان، محتاطانه خوشبین است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان