جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

خلیلی: برخی نمایندگان این دور پارلمان را یک‌سری مراجع انتخاب کرده‌اند، نه مردم!

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

رییس شورای عالی صلح و رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان می‌گوید، سندی در اختیار دارد که مراجعی در انتخابات پارلمانی گذشته، تعدادی را ناکام و تعدادی دیگر را کام‌یاب کرده‌اند.

محمد کریم خلیلی امروز چهارشنبه(5سرطان) در همایش اجلاس سیاسی- مشورتی حزب وحدت اسلامی در کابل گفت: “انتخابات گذشته پارلمانی نماد دموکراسی و ممثل اراده مردم نه، بلکه رسوایی دموکراسی بود و در این انتخابات تصمیم گزینش نمایند‌گان را مرجع دیگری غیر از رأی مردم گرفته است”.

او بدون گرفتن نام مرجع تغییر دهنده برندگان انتخابات پارلمانی اضافه کرد: “تعدادی را یک سری مراجع ناکام کردند، خیلی مشخص است و من در این رابطه سند دارم که در وقت‌اش صحبت خواهم کرد، پیش خودم آمدند که اگر این کار را بکنی، ما کی ها را پیروز می‌کنیم.”

khalili

رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان هشدار داد که اگر انتخابات ریاست جمهوری به این منوال باشد، ما را به سوی بحران دیگر می‌برد. بحران انتخابات پارلمانی و جود دارد، دو ماه است که نمایندگان مجلس نمی‌توانند رییس انتخاب کنند، چون آن‌ها را مردم انتخاب نکردند؛ مرجعی دیگر انتخاب کردند که کمیسیون هم اطلاع نداشت”.

 به باور وی، مردم نتایج انتخابات پارلمانی ولایت کابل را از طریق رادیو و تلویزیون شنیدند و کمیسیون هم در این مورد مات شده بود.

این در حالی است که انتخابات پارلمانی سال گذشته به تاریخ 28 و 29 میزان برای دو روز در 32 ولایت کشور برگزار گردید. انتخابات ولایت قندهار با یک هفته تأخیر برگزار شد و سرنوشت برگزاری انتخابات پارلمانی در ولایت غزنی نیز تاکنون مشخص نیست. این انتخابات در کنار تقلب‌های گسترده، با چالش‌های فنی نیز همراه بود و نتایج آن بعد از هفت ماه اعلام شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان