جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
12 بازدید

فرا رسیدن 17مین سالروز ترور احمدشاه مسعود، قهرمان ملی افغانستان

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

امروز ۱8 سنبله/ 9 سپتامبر، برابر با 17مین سالروز کشته شدن احمدشاه مسعود، قهرمان ملی افغانستان است.

او یکی از فرماندهان برجسته مجاهدین در افغانستان بود که سال‌ها با اشغال ارتش شوروی سابق و هم‌چین حاکمیت کمونیستی در این کشور و به دنبال آن، حاکمیت سیاه طالبان جنگید.

masod

این فرمانده بر اثر انفجار انتحاری دو تروریست که گمان می‌رود که عضو شبکه حقانی بوده‌اند، در شهرستان خواجه بهاءالدین ولایت تخار افغانستان، و دو روز قبل از حمله القاعده با کمک طالبان بر برج‌های دوگانه سازمان تجارت جهانی و مقر وزارت دفاع امریکا، کشته شد.

این روز در تقویم افغانستان، رخصتی عمومی اعلام شده و همه ساله از این روز در داخل و خارج از این کشور، به عنوان آغاز هفته شهید، تجلیل و گرامی‌داشت می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان