جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

تجلیل از نود و هفتمین سال‌گرد تأسیس قوای هوایی افغانستان تا یک روز دیگر

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که قرار است فردا یک‌شنبه(4 سنبله) از نود و هفتمین سالگرد تأسیس قوای هوایی افغانستان تجلیل شود.

افغانستان تا قبل از جنگ‌های داخلی، دارای یک نیروی قدرت‌مند هوایی بوده است، اما به دنبال جنجال‌های داخلی و حاکمیت طالبان، این نیرو از بین رفت.

با حضور جامعه جهانی در افغانستان و سقوط حاکمیت طالبان، احیای نیروی هوایی این کشور در دستور کار امریکا و ناتو قرار داشته و هم‌اکنون نیروی هوایی افغانستان با برخی چرخ‌بال‌ها و هواپیماهای کوچک نظامی تجهیز شده است.

mod 2

بر اساس استراتژی جدید دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکا در افغانستان نیز برای نخستین‌بار نیروی هوایی این کشور در حال تجهیز با چرخ‌بال‌های بلک هاوک امریکایی و جایگزینی آن به جای چرخ‌بال‌های روسی است.

با این وجود نیز، نیروی هوایی افغانستان، با وجود افزایش ظرفیت‌های آن در سال‌های اخیر، هنوز در مبارزه با گروه‌های تروریستی و حملات آن‌ها، به حمایت و پشتیبانی چرخ‌بال‌های و جنگنده‌های امریکا و ناتو نیازمند است و نتوانسته روی پای خود بایستد.

این در حالی است که جنرال جان نیکلسن، فرمانده پیشین نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان، در آخرین نشست خبری در این سمت، روز چهارشنبه گذشته(۳۱ اسد) گفت که در افغانستان به شمول القاعده و داعش، 19 گروه تروریستی دیگر حضور دارند و نیروهای امنیتی افغانستان با این گروه‌ها در حال نبرد اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان