جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

احزاب سیاسی: حکومت و کمیسیون انتخابات 2 هفته فرصت دارد تدابیر لازم را روی دست بگیرد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

ائتلاف بزرگ ملی، شورای حراست و ثبات، جریان‌ها و شخصیت‌های سیاسی به حکومت 2 هفته مهلت داده‌اند تا خواست‌های آنان اجرایی شود.

احزاب، ائتلاف‌های سیاسی و شخصیت‌های سیاسی روز گذشته (جمعه، 19 اسد) با نشر بیانیه‌ای از عدم شفافیت در انتخابات پیش رو ابراز نگرانی کرده و گفته‌اند که روند ثبت نام رأی‌دهندگان پر از دست‌کاری و ابهام بوده و زمینه‌ی یک تقلب سازمان یافته را فراهم کرده است.

در بیانیه آمده که رهبران حکومت وحدت ملی برای برگزاری انتخابات آزاد، عادلانه، شفاف و فراگیر، اراده‌ی سیاسی ندارند.

احزاب سیاسی هشدار داده‌اند که باید تا 2 هفته پس از انتشار این بیانیه، به منظور شفاف‌سازی و تضمین سلامت انتخابات، تدابیر لازم از سوی حکومت گرفته شود.

decision

اعلام ثبت بایومتریک رأی‌دهندگان و تضمین این امر توسط ارگان‌های مسوول و اجرایی کردن این روند توسط مراجع فنی قابل اعتبار در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری، تغییر سیستم انتخاباتی در مطابقت با طرح احزاب، جریان‌های سیاسی و شخصیت‌های مهم ملی افغانستان و زمینه‌سازی نظارت تأثیرگذار از همه پروسه‌‌های انتخاباتی برای احزاب و نهاد‌های مدنی، سه خواست عمده‌ی این احزاب بوده که روی عملی شدن آن تأکید شده است.

در بیانیه تأکید شده: «اگر حکومت و کمیسیون انتخابات به این خواست‌ها تمکین نکنند، آن‌ها به منظور پاس‌داشت از قوانین کشور و کلیت نظام مردم‌سالاری، ناگزیرند تا اقدامات بعدی را روی دست بگیرند تا مانع روند انتخابات فاسد و بحران‌زا شوند».

این احزاب از جامعه‌ی بین‌المللی نیز خواسته‌اند تا از خواست مردم افغانستان مبنی بر برگزاری انتخابات فراگیر و عاری از تقلب حمایت کنند.

در بیانیه همچنان آمده که به منظور دست یافتن به مذاکرات بین‌الافغانی و پایان جنگ در افغانستان، «هیأت ملی برای مصالحه» متشکل از نمایندگان احزاب، ائتلاف‌های سیاسی، حوزه‌ی مقاومت، شورای ملی و جامعه‌ی مدنی ایجاد شده و طی روزهای آینده، اسامی کامل اعضای هیأت و برنامه‌ی کاری‌شان به مردم پیش‌کش خواهد شد.

این در حالی است که احزاب و جریان‌های سیاسی از مدت‌ها پیش روی تغییر نظام انتخاباتی و استفاده از تکنالوژی بایومتریک در انتخابات تأکید کرده‌اند؛ خواستی که همواره از سوی حکومت و کمیسیون انتخابات رد شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان