جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
6 بازدید

امسال شفتالوی افغانستان پیش از شفتالوی پاکستان وارد بازار خواهد شد

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

وزارت زراعت افغانستان می‌گوید با سرمایه‌گذاری که برای ایجاد یک هزار باغ مردن شفتالو در ولایت ننگرهار کرده‌اند، امسال میوه شفتالوی افغانستان پیش از شفتالوی پاکستان وارد بازار خواهد شد.

در یک خبرنامه وزارت زراعت، آبیاری و مال‌داری افغانستان آمده است که این وزارت طی چهار سال گذشته، پس از تحقیقات لازم، نزدیک به یک هزار باغ مدرن شفتالو را در ولایت ننگرهار ایجاد کرده و در این باغ‌ها، یک نوع شفتالوی زودرس و پردرآمد برای باغداران نیز غرس شده است.

در این خبرنامه آمده است، این نوع شفتالو که به نام «ویوایت و فلویوایت»(Flawwhite, Wiowhite)  یاد می‌شود، در یک جریب، ظرفیت رشد و حاصل‌دهی ۸۰ درخت را دارد و هر درخت این شفتالوها، سالانه ۷۵ کیلو میوه می‌دهد که با این حساب، در یک جریب، میزان حاصل‌دهی این درخت‌ها، شش هزار کیلو است.

palms

وزارت زراعت خاطرنشان کرده که همه ساله شفتالوی پاکستان پیش از موعد پختن شفتالوی افغانستان وارد می‌شود، اما این نوع شفتالو که باغ‌های آن در ولایات ننگرهار، کنر و لغمان ساخته شده، پیش از رسیدن شفتالوی پاکستان، به بازار می‌رسد.

این وزارت پیش‌بینی کرده که باغداران این نوع شفتالو در ولایت ننگرهار، امسال جمعا ۱۲۵ میلیون افغانی درآمد خواهند داشت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان