جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

اپلیکیشن «افغان تراول»؛ اولین نرم‌افزار اطلاعات آنلاین گردشگری افغانستان

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

امروزه در جهان، صنعت گردشگری در رشد اقتصادی کشورها از اهمیت زیادی برخوردار است و یکی از منابع مهم اقتصادی به شمار می‌رود. به این منظور تمام کشور‌ها در تلاش‌ اند با فعالیت‌ها و ارایه خدمات مرتبط با صعنت گردشگری، این صنعت را رشد داده و گردشگران را به سوی مکان‌های دیدنی کشور خود جذب کنند؛ از این‌رو فعالیت‌ها و خدمات گردشگری مناسب و معرفی جاذبه‌های گردشگری در هر کشور، نقش تعیین‌کننده‌ای در جذب گردشگران و سیاحان، اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی آن کشور دارد.

در این میان، افغانستان یکی از کشور‌هایی است که با داشتن آبدات فراوان تاریخی، استعداد فراوانی برای جذب گردشگر دارد، اما این صنعت همواره تحت تأثیر جنگ‌های چند دهه گذشته و تداوم ناامنی‌ها در این کشور قرار داشته و از رونق افتاده ‌است.

از چند سال به این‌سو سازمان‌ها داخلی و خارجی در افغانستان برای رونق صعنت گردشگری تلاش کرده‌اند تا این صنعت را با معرفی مکان‌های دیدنی افغانستان رشد دهند. در تازه‌ترین مورد، تعدادی از جوانان افغانستان دست به دست هم داده و به منظور ایجاد سهولت برای سیاحان و رشد صنعت گردشگری در افغانستان، اپلیکیشن «افغان تراول» را طراح کرده‌اند.

این اپلیکیشن، نخستین نرم‌افزار موبایلی خدمات آنلاین گردشگری و بانک اطلاعات آنلاین افغانستان است و قرار است تا پانزده روز دیگر در سرویس‌های ارائه‌دهنده اپلیکیشن‌های موبایل چون «آپ‌ ستور» و «گوگل‌ پلی» ارائه شود تا به گردشگران داخلی و خارجی در افغانستان به صورت رایگان معلومات دهد.

Sultani Herawi
سلطانی هروی، مدیر و ایده‌پرداز این اپلیکیشن

چهره‌ دیگر افغانستان

سلطانی هروی، مدیر و ایده‌پرداز این اپلیکیشن تأکید دارد که افغانستان ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری فراوانی دارد؛ لذا باید این ظرفیت‌ها به خوبی برای سیاحان ملی و بین‌المللی معرفی شود تا باعث رشد صنعت گردشگری و جذب سرمایه‌های ملی و بین‌المللی در این حوزه شود.

هروی می‌گوید: ‌«اپلیکیشن افغان تراول با استفاده از بستر تکنالوژی‌های نوین، می‌تواند باعث رشد صنعت گردشگری شده و گامی در این جهت می‌باشد.‌»

این اپلیکیشن تمام معلومات را درباره زیبایی‌ها و مکان‌های تاریخی و تفریحی افغانستان برای گردشگران ملی و بین‌المللی ارایه می‌کند، در مورد اوضاع این مکان‌ها به گردشگران معلومات می‌دهد و گردشگران می‌توانند با توجه به این معلومات، تصمیم بگیرند و سفرشان را برنامه‌ریزی کنند.‌»

در گذشته چنین اپلیکیشنی در افغانستان وجود نداشته و بنابر گفته طراحان این نرم‌افزار، می‌تواند سهولت‌های زیادی برای گردشگران ایجاد نموده و از افغانستان یک چهره کاملا مثبت به نمایش بگذارد.

کار سه سال و هزینه ۴ هزار دالر

سلطانی هروی، پژوهشگر فرهنگ و رسانه است که مدرک کارشناسی‌اش را از رشته رسانه و ژورنالیزم به دست آورده است. او کارشناسی ارشد خود را در رشته الهیات به دست آورده و از چند سال به این‌سو مصروف فعالیت‌های پژوهشی است.

هروی به منظور بازتاب زیبایی‌های افغانستان سایتی را نیز طراحی‌کرده و مدیر مسوول آن است. وی برای گسترش کارش و به منظور ایجاد سهولت‌ برای گردشگران، پروژه اپلیکیشن افغان تراول را طراحی کرده و مدیر این برنامه است.

وی در مورد معرفی اپلیکیشن افغان تراول به خبرنامه گفت: ‌«ایده طرح این اپیلکیشن از خودم است. به این فکر بودم که چگونه می‌توانم زیبایی‌های کشورم را به مردم داخلی افغانستان و بیرون از کشور معرفی کنم و این کار به صرفه باشد.‌»

به گفته مسوولان این پروژه، معلومات و خدمات اپلیکشن طوری طراحی شده که به صورت آنلاین و آف‌لاین قابل استفاده باشد
به گفته مسوولان این پروژه، معلومات و خدمات اپلیکشن طوری طراحی شده که به صورت آنلاین و آف‌لاین قابل استفاده باشد

این پژوهشگر فرهنگ و رسانه برای عملی‌سازی طرح ایده خود با تعدادی از دوستانش صحبت کرده و همه متعهد به عملی‌سازی آن می‌شوند.

هروی می‌گوید که این اپلیکیشن با تلاش یک تیم ۱۲ نفری و در مدت سه سال کار سروی و عملیاتی طراحی شده و به مرحله نخست بهره‌برداری سیده است. وی افزود که معلومات این اپلیکیشن هر روز مطابق با شرایط و معلومات تازه، به‌روز می‌شود.

به گفته وی، عملی‌سازی این طرح تاکنون چهار هزار دالر هزینه برداشته که تمام آن از هزینه شخصی این تیم دوازه نفری پرداخت شده و تاکنون هیچ نهادی به آن‌ها کمک مالی نکرده ‌‌است.

آقای هروی خاطرنشان می‌کند که تیم آن‌ها در کنار استفاده از منابع اطلاعاتی و رسانه‌ها، برای به دست آوردن معلومات دقیق و بیشتر، به مکان‌های دیدنی افعانستان سفر کرده و با پرداخت هزینه، معلومات دریافت شده را در اپلیکیشن افغان تراول جاسازی کرده‌اند.

به گفته مسوولان این پروژه، معلومات و خدمات اپلیکشن طوری طراحی شده که به صورت آنلاین و آف‌لاین قابل استفاده باشد تا گروه‌های مختلف اعم از عموم مردم، سیاحان و گردشگران، شرکت‌های خدماتی و گردشگری، پژوهشگران و مراکز تحقیقاتی، فعالان اقتصادی، بازرگانان و سرمایه‌گذاران ملی و بین‌المللی از معلومات آن استفاده کنند.

به گفته سلطانی هروی، این اپلیکیش در دو بخش قسمت عمومی و قسمت معلومات خاص طراحی شده که همه افراد از قسمت معلومات عمومی آن می‌توانند به صورت رایگان و به گونه آنلاین و آف‌لاین استفاده کنند، اما بخش دوم اپیلیکشن به گفته هروی، دارای معلومات خاصی برای پژوهشگران و مراکز تحقیقاتی، فعالان اقتصادی، بازرگانان و سرمایه‌گذاران ملی و بین‌المللی است که بر اساس یک سلسله قواعد، در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

هدف از طراحی این اپلکیشن

سلطانی هروی، هدف از طرحی و ساخت این نرم‌افزار را معرفی زیبایی‌های افغانستان برای گردشگران داخلی و خارجی، به منظور رشد عواید داخلی این کشور عنوان می‌کند.

احمدشاه سادات، معین تخنیکی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان
احمدشاه سادات، معین تخنیکی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان

وی اضافه می‌کند: ‌«با استفاده از ظرفیت صنعت گردشگری، ترویج و تقویت روحیه امید و خودباوری در جامعه، به خصوص در میان نسل جوان، ما تصمیم به راه‌اندازی آن گرفتیم و تاکنون برای عملی‌سازی آن، زحمت‌های زیادی کشیده‌ایم.‌»

به گفته این پژوهشگر، این اپلیکیشن در حال توسعه است و نسخه اولیه آن به زودی در آپ‌ ستور، گوگل ‌پلی و هم‌چنین وب‌سایت رسمی این اپلیکیشن قابل دریافت می‌باشد.

این در حالی است که بنا به گفته احمدشاه سادات، معین تخنیکی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان، از طریق این اپلیکیشن‌ موبایلی امکان تجارت و خرید و فروش آنلاین نیز وجود دارد. به او گفته او، از این طریق می‌توان برای محصولات افغانستان بازاریابی کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان