جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

تازه‌ترین آمارها؛ زلزله قدرتمند در ایران و عراق بیش از 300 کشته برجای گذاشت

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

مقام‌های ایرانی گفته‌اند که در زلزله‌ی شب گذشته در بخش‌هایی از غرب ایران، بیش از 300 تن کشته و بیش از 5000 هزار تن دیگر زخمی شده‌اند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی یا ایرنا گزارش کرده است که در زلزله شب گذشته 341 تن جان باخته و 5 هزار و 346 تن دیگر زخم برداشته‌اند و تاکنون 207 جسد توسط پزشک قانونی کرمانشاه معاینه شده و برای آنان جواز دفن صادر شده است.

این زلزله ساعت 9 و 48 دقیقه شب گذشته به وقت ایران رخ داده و براساس منابع محلی ایران، 150 میلیون نفر در ایران و عراق این زلزله را حس کرده‌اند.

بزرگی این زلزله 7.3 درجه ریشتر گزارش شده و در بخش‌های شمال‌شرقی عراق نیز تلفاتی برجای گذاشته است. مرکز مطالعات زمین‌شناسی امریکا مرکز این زلزله را جنوب شهر حلبچه اعلام کرده و گفته است که عمق این زلزله در 33.9 کیلومتری سطح زمین بوده است.

بیشترین قربانیان ناشی از این زلزله قدرتمند، در استان کرمانشاه ایران بوده است. با این حال امکان افزایش تلفات ناشی از این زلزله نیز وجود دارد.

earthquake6
براساس منابع محلی ایران، 150 میلیون نفر در ایران و عراق این زلزله را حس کرده‌اند

بهنام سعیدی، سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور ایران در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفته است که زخمی‌ها پس از خروج از زیر آوار به نزدیک‌ترین مراکز درمانی منتقل شده‌اند. او گفته است که در همان ساعات اول پس از زلزله تعدادی از راه‌های روستایی مسدود و زیرساخت‌هایی مانند آب و برق قطع شده است.

‌رسانه‌های ایران گزارش کرده‌اند زلزله در استان‌های مرکزی، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، بوشهر، خوزستان و ایلام احساس شده و باعث وحشت مردم گردیده است.

مقام‌های ایرانی گفته‌اند که پس از زلزله اصلی شب گذشته 118 پس لرزه تاکنون اتفاق افتاده که 49 مورد آن بین 3 تا 4 ریشتر و 17 مورد بین 4 تا 5 ریشتر بوده‌اند.

از سویی هم مقام‌های محلی کردستان عراق گفته‌اند دست‌کم 6 تن در کردستان کشته شده و 50 تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

شبکه تلویزیونی کردستان ۲۴ عراق نیز خبر داده که با وقوع زلزله، مردم در شهرهای سلیمانیه، حلبچه، اربیل، و کرکوک شب گذشته را در خیابان‌ها گذراندند.

earthquake7
مقام‌های ایرانی گفته‌اند که پس از زلزله اصلی شب گذشته 118 پس لرزه تاکنون اتفاق افتاده است

امداد‌رسانی

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر ایران گفته است که تاکنون 10 هزار دستگاه چادر امدادی و 26 هزار پتو از سوی این نهاد برای آسیب‌دیدگان زلزله فرستاده شده است. 21 چرخ‌بال، 141 آمبولانس و 2 فروند هواپیما نیز به زلزله‌زدگان کرمانشاه امدادرسانی می‌کنند و زخمیان را به مراکز درمانی انتقال می‌دهند.

زلزله ایران و عراق هم‌نوایی کشورهای مختلف را به همراه داشته است. محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان نیز در پیامی تأثر خود را بیان کرده وبرای خانواده‌های قربانیان این زلزله صبر و بردباری و برای زخمیان آن آرزوی سلامتی کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان