جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
7 بازدید

حاشیه‌های تازه انفجار 10جوزای کابل

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

رسانه‌های آلمان اعلام کرده که دستگاه استخباراتی این کشور 5 ماه قبل از انفجار مرگبار چهارراهی زنبق اطلاع داشتند.

بر اساس گزارش های رسانه‌های آلمان، ماه‌ها پیش از این حمله ویرانگر بر سفارت آلمان در کابل، دستگاه استخباراتی این کشور شواهد اولیه‌ی در مورد این حمله داشتند. “آر بی بی – انفور رادیو” از قول نهادهای استخباراتی گزارش داده که دستگاه استخباراتی آلمان در این زمینه هشدار داده بود و در عین حال در باره روش اجرای این حمله نیز گزارش کرده بود.

به گزارش این رسانه آلمانی، به تاریخ 18 جنوری سال جاری میلادی نهادهای اطلاعاتی آلمان اطلاعات شان را در باره احتمال حمله با تانکر فاضلاب بر این سفارت با حکومت افغانستان شریک کرده و هشدارهای نیز صادر کرده بود.

گزارش شده که نتایج تحقیات دستگاه استخباراتی آلمان نشان می‌داد یک موتر لاری از نوع تانکر با ده‌هزار کیلو مواد انفجاری در منطقه دیپلماتیک کابل انفجار داده می شود. این موضوع از طریق دستگاه‌های جاسوسی حداقل سه کشور تایید شده و به اطلاع حکومت افغانستان رسیده بود.

https://twitter.com/dw_dari/status/880686650220851201

بر اساس گزارش‌های این رسانه ها، شش روز قبل از انفجار نیز بار دیگر از احتمال وقوع حمله بزرگ بر منطقه دیپلماتیک نشین پایتخت افغانستان به دولت این کشور خبر داده شده بود.

با همه این اطلاعات، به تاریخ ده جوزا یک تانکر فاضلاب مملو از مواد انفجاری روبروی سفارت آلمان منفجر شد. در نتیجه این انفجار مرگبار دست کم 600 تن کشته و زخمی شدند و سفارت آلمان به شدت ویران گردید.

سیزده روز پس از انفجار خونین در چهارراهی زنبق شهرکابل، وزارت خارجه آلمان گفته بود که کارشناسان این کشور در مورد انفجار صورت گرفته در مقابل سفارت این کشور در کابل، تحقیق می کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان