جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

5 درخواست قابل تأمل رییس جدید کمیسیون انتخابات افغانستان

5 درخواست قابل تأمل رییس جدید کمیسیون انتخابات افغانستان
خواندن 3 دقیقه
0
(0)

گلاجان بدیع صیاد، رییس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در یک نشست خبری بر بی‌طرفی این کمیسیون در انتخابات تاکید کرد و گفت که رهبری جدید کمیسیون متعهد به برگزاری انتخابات شفاف و بی‌طرفانه است.

آقای صیاد به تازگی و پس از برکنار شدن رییس پیشین کمیسیون انتخابات افغانستان به‌حیث رییس این کمیسیون تعیین شده است. او پیش از این عضو کمیسیون بود. او درحالی ریاست این نهاد مهم را برعهده می‌گیرد که کمیسیون انتخابات به دنبال رسوایی انتخابات 2014 ریاست جمهوری در افغانستان اعتبار خود را از دست داده است.

عبدالبدیع صیاد، رییس کمیسیون انتخابات
گلاجان بدیع صیاد، رییس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان

امانت مردم

گلاجان صیاد بر بی‌طرفی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان تاکید کرد و گفت که این نهاد مستقلانه کار می‌کند و رای مردم را امانت می‌داند. او گفت که تقلبی در رای‌ها صورت نخواهد گرفت.

او همچنان گفت که افراد شایسته در بست‌های خالی کمیسیون انتخابات به صورت شفاف استخدام می‌شوند.

https://twitter.com/khabarnamaaf/status/960031179096449024

آقای صیاد تصریح کرد که: «رهبری کمیسیون به کسی اجازه نمی‌دهد در امور کاری این کمیسیون دخالت کند. بی‌طرفی کامل از تعهد رهبری جدید کمیسیون است.»

ثبت نام

رییس کمیسیون انتخابات افغانستان گفت که کتاب‌های ثبت‌نام رای دهندگان به‌زودی به این کشور می‌رسد و یک روند وسیع آگاهی‌دهی در سراسر افغانستان راه‌اندازی می‌شود. او گفت که روند ثبت نام براساس تذکره کاغذی است و در این راستا خواهان همکاری اداره ثبت احوال نفوس شد.

این درحالی است که پیش از این کمیسیون ادعا کرده بود که فهرست رای‌دهندگان را به‌صورت الکترونیک تهیه می‌کند.

https://twitter.com/khabarnamaaf/status/960029869873815552

همکاری احزاب سیاسی

در حال حاضر شماری از احزاب سیاسی افغانستان، از جمله حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار خواهان نظارت از روند انتخابات اند. این احزاب می‌گویند باید زمینه نظارت نمایندگان احزاب سیاسی از سوی کمیسیون فراهم شود.

گلاجان بدیع صیاد امروز در نشست خبری خود از احزاب سیاسی افغانستان خواست تا با ارایه طرح‌های شان با کمیسیون انتخابات همکاری کنند. او گفت که «دروازه ما همیشه به روی احزاب سیاسی باز است. ما به همکاری آنان ضرورت جدی داریم.»

همکاری نهادهای دولتی

رییس کمیسیون انتخابات از مکلفیت ادارات دولتی در زمینه همکاری با این کمیسیون سخن زد و گفت که نهادهای امنیتی، وزارت‌خانه‌های معارف، حج و اوقاف، اطلاعات و فرهنگ و سایر وزارت‌خانه‌ها با کمیسیون همکاری صادقانه داشته باشند.

https://twitter.com/khabarnamaaf/status/960030659954774016

درخواست از مردم

آقای صیاد امروز از مردم خواست که در انتخابات شرکت کنند و ارزش رای خود را بدانند. او خطاب به مردم افغانستان گفت که در انتخابات‌های آینده رای خود را به کسانی بدهند که شایسته اند و از متن مردم برخاسته‌اند. آقای صیاد گفت که در انتخابات کسی برنده می‌شود که بتواند رای مردم را به‌دست بیاورد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان