جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

رویدادهای امنیتی؛ حمله تروریستان به شفاخانه نظامی 400 بستر، تلاشی برای جبران شکست در میدان‌های نبرد

رویدادهای امنیتی؛ حمله تروریستان به شفاخانه نظامی 400 بستر، تلاشی برای جبران شکست در میدان‌های نبرد
خواندن 3 دقیقه
0
(0)

وزارت داخله افغانستان حمله تروریستی روز گذشته به زخمی های نیروهای امنیتی در شفاخانه نظامی 400 بستر در کابل را تلاش تروریستان برای جبران شکست در میدان های جنگ دانسته است.

مقامات این وزارت با انتشار اعلامیه ای، حمله بر شفاخانه نظامی سردار محمد داوودخان را جنایت ضد بشری خوانده و گفته است که، حمله به شفاخانه ای که در آن زخمی های نیروهای امنیتی  مداوا می شوند، بیان گر این واقعیت است که این گروه ها در میدان های نبرد از نیروهای امنیتی ضربات سختی دیده اند.

در حمله دیروز به این شفاخانه در منطقه وزیر اکبرخان که داعش مسوولیت آن را برعهده گرفت، بیش از 30 تن کشته شده و بیش از 50 تن دیگر زخمی شدند.

مقامات وزارت داخله افغانستان هم چنین در این اعلامیه گفته اند که نیروهای امنیتی این کشور همانند گذشته در برابر تروریستانی که در پاکستان آموزش های تروریستی را فرا گرفته و برای جنگ به افغانستان فرستاده می شوند، ایستاده و برای نابودی این گروه ها تلاش خواهند کرد.

military2
گروه داعش مسوولیت حمله به شفاخانه 400 بستر را برعهده گرفته است

در همین حال وزارت دفاع این کشور نیز از ادامه حملات زمینی و هوایی بر گروه های تروریستی در ولایات مختلف خبر داده است. هلمند، بغلان، قندهار، غزنی و پکتیا از جمله ولایت هایی هستند که در 24 ساعت گذشته تلفاتی به تروریستان وارد شده است.

هلمند

درعملیات نظامی نیروهای امنیتی در ولایت هلمند نزدیک به 30 تروریست کشته شده اند. این عملیات ها در مناطق اطراف شهر لشکرگاه و هم چنین ولسوالی نادعلی انجام شده است.

شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند که در تابستان سال جاری هدف حملات سنگین طالبان قرار داشت حالا نیز بخش هایی از آن شاهد حضور گروه های مسلح است. وزارت دفاع افغانستان گفته است که عملیات نظامی در منطقه ای به نام “ریگی” در اطراف این شهر  انجام شده که درنتیجه 6 تن کشته شده اند که 4 تن شان پاکستانی و 2 تن دیگر شهروندان ایران بوده اند.

در این عملیات نظامی، مقداری مهمات و مواد منفجره نیز توسط نیروهای امنیتی از بین برده شده است.

security1
درعملیات نظامی نیروهای امنیتی در ولایت هلمند نزدیک به 30 تروریست کشته شده اند

در یک عملیات دیگر که با کمک نیروی هوایی افغانستان در ولسوالی نادعلی هلمند صورت گرفته، 22 طالب از جمله یکی از فرماندهان این گروه کشته شده است. در اعلامیه وزارت دفاع آمده است که 6 تن دیگر از نیروهای طالبان در این  عملیات زخمی شده و 10 حلقه ماین نیز کشف و خنثی گردیده است.

بغلان

ولایت بغلان نیز در ماه های اخیر شاهد نا امنی و درگیری میان نیروهای امنیتی با شورشیان است.

در نتیجه حملات هوایی به تروریستان در ولسوالی بغلان مرکزی، 18 تن کشته شده و 15 تن دیگر زخمی شده اند.

در ولسوالی نا امن دهنه غوری بغلان نیز، یک تروریست کشته شده و 2 تن دیگر زخمی شده اند.

قندهار، غزنی، پکتیا

علاوه بر این، نیروهای امنیتی افغانستان در ولایت های قندهار، غزنی، ارزگان و پکتیا نیز به عملیات نظامی شان ادامه داده و تلفاتی را بر گروه های مسلح وارد کرده اند.

در قندهار 4 تروریست در حمله هوایی نیروهای امنیتی کشته شده و یک تن دیگر زخمی شده است. این عملیان در ولسواللی “نیش” صورت گرفته است.

afghan-force
نیروهای نظامی افغانستان در یکی از ولایت‌ها

در عملیات نظامی در ولسوالی اندر ولایت غزنی 3 تروریست کشته شده و 9 تن دیگر زخمی شده اند.

مقامات امنیتی افغانستان هم چنین از کشته شده 8 تن دیگر در ولسوالی زرمت پکتیا خبر داده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان