جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

پایان حمله خونین کابل؛ از 100 کشته و زخمی تا هشدار افغانستان به سازمان دهندگان حمله تروریستی

خواندن 4 دقیقه
5
(1)

در حمله گروه داعش به شفاخانه نظامی سردار محمد داوود خان در شهر کابل، بیشتر از 30  تن کشته شده و  بیش از 50 تن دیگر زخمی شدند.

دولت وزیری سخن گوی وزارت دفاع افغانستان به خبرنامه گفت که این حمله با کشته شدن 4 مهاجم پایان یافته است. او گفت که در این حمله بیش از 30 تن کشته شده و حدود 70 تن دیگر زخمی شده اند. اما این آمار هنوز نهایی نیست و امکان افزایش تلفات وجود دارد.

به گفته ی آقای وزیری کارمندان و بیماران این شفاخانه نظامی، شامل قربانیان امروز هستند. او می گوید که تنها یک تن از نیروهای امنیتی در این حمله زخم برداشته است.

دولت وزیری سخن‌گوی وزارت دفاع افغانستان
دولت وزیری سخن‌گوی وزارت دفاع افغانستان

گروه داعش مسوولیت این حمله را برعهده گرفته است. ساعتی پس از آغاز حمله به این شفاخانه نظامی، گروه طالبان گفته بودند که در این حمله دست ندارند و مسوولیت آن را برعهده نگرفتند.

7 ساعت جنگ

درگیری میان نیروهای امنیتی افغانستان با مهاجمان داعش صبح امروز آغاز شد و پس از نزدیک به 7 ساعت و با کشته شدن تمامی مهاجمان، پایان یافت.

مقامات وزارت دفاع افغانستان می گویند که مهاجمان 4 تن بوده اند. فرد اول مواد منفجره

خود را در مقابل دروازه جنوبی این شفاخانه منفجر کرده و 3 تن دیگر با استفاده از لباس داکتران، خودشان را به منازل بالایی این شفاخانه رساندند.

military
نیروهای امنیتی پس از این حمله خیابان های اطراف شفاخانه را مسدود کردند

تروریستان داعش حوالی ساعت 9 صبح امروز به شفاخانه نظامی سردار محمد داوود خان در منطقه وزیر اکبرخان کابل حمله کردند. تصاویر منتشر شده در رسانه های داخلی نیروهای امنیتی افغانستان را نشان می داد که توسط هلیکوپتر بر بام این شفاخانه فرود آمدند تا  این حمله را مهار نمایند.

پس از این حمله، خیابان های منتهی به شفاخانه 400 بستر از سوی نیروهای امنیتی مسدود شد. سفارت آمریکا و پایگاه نیروهای ناتو در نزدیکی این شفاخانه قرار دارد.

گزارش های دیگر خبرنامه از حمله امروز کابل:

حمله مهاجمان مسلح به شفاخانه سردار محمد داوود خان در شهر کابل

حمله کنندگان انتحاری در شفاخانه۴۰۰ بستر؛ درگیری میان نیروهای امنیتی و تروریستان ادامه دارد

در میان آتش جنگ؛ تجلیل از روز زن و تاکید بر تقویت وحدت ملی افغانستان

در کنار مردم، در برابر تروریزم

در همین حال، فرماندهان ماموریت حمایت قاطع نیز این حمله را محکوم کرده و حمله به شفاخانه را “باورنکردنی” خوانده اند.

فرماندهان نیروهای ناتو می گویند که وضعیت در این منطقه را زیر نظر دارند و در صورت تقاضای نیروهای امنیتی افغانستان، آماده کمک هستند. این نیروها بار دیگر تاکید کرده اند که در مبارزه علیه تروریزم در کنار مردم افغانستان ایستاده اند.

military2
این درگیری با کشته شدن 4 مهاجم به پایان رسید

مجازات حامیان

رییس جمهور اشرف غنی حمله تروریستی بر شفاخانه را محکوم کرده و گفته است که شفاخانه ها در هر دین و مذهبی مصون است. او گفته است که حمله بر این شفاخانه، حمله بر تمام مردم افغانستان است.

داکتر عبدالله رییس اجرایی افغانستان نیز، حمله به شفاخانه سردار محمد داوودخان را تقبیح کرده و گفته است که “حمله امروز، حمله به عزت، شرافت و انسانیت، آن هم در جایی صورت گرفته است که در همه جای دنیا مصون است.” او افزوده که ” این حمله یک بار دیگر نشان داد که جنایت، ترور و تروریزم هیج حد و مرزی ندارد.”

محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رییس جمهور افغانستان نیز گفته است که “افغانستان سازمان دهندگان و حامیان مالی این تروریستان را مجازات خواهد کرد.”

او هم چنین افزوده است که مقامات و نیروهای امنیتی این کشور اجازه نخواهند داد که دشمنان انسانیت در این جنگ پیروز شوند.

military1
رئیس جمهور غنی گفته است که حمله بر این شفاخانه، حمله بر تمام مردم افغانستان است

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان