جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
25 بازدید

هشدار: این ۸ میوه و سبزی آنقدرها هم که فکر می‌کنید،‌ مفید نیستند!

هشدار: این ۸ میوه و سبزی آنقدرها هم که فکر می‌کنید،‌ مفید نیستند!
خواندن 6 دقیقه
5
(1)

واقعیت تلخی به نظر می رسد اما همه میوه ها و سبزیجات هم آنقدری که ما تصور می کنیم سالم و مفید نیستند. مطمئناً باید به اندازه کافی سبزجات و میوه های تازه بخورید، اما انتخاب درست مهم است. ما در این نوشتار میوه ها و سبزیجاتی را معرفی می کنیم که احتمالا تا کنون فکر می کردید خیلی سالم و مفید هستند اما واقعیت چیز دیگری است! با خبرنامه همراه باشید.

میوه هایی که چندان مفید نیستند

محصولات تازه باید جزء اصلی رژیم غذایی شما باشند و مصرف توصیه شده روزانه 1 تا 2 فنجان میوه و 2 تا 3 فنجان سبزیجات برای سلامتی شما عالی است. اما، همه میوه‌ها و سبزیجات یکسان نیستند و برخی از آنها کمتر از آنچه فکر می‌کنید فایده دارند. برخی از محصولات حاوی قند، مواد مغذی کم یا پوشیده از آفت کش ها هستند. میوه ها و سبزیجاتی مانند کرفس، توت فرنگی، انگور و گیلاس اغلب با بقایای آفت کش غیرقابل جابجایی پوشانده می شوند. برخی دیگر مانند ذرت و کاهو، ارزش غذایی زیادی ندارند. فهرست را ببینید و در نظر بگیرید که چطور می‌توانید برخی میوه‌ها و سبزیجات را با سایر گزینه‌های غنی از مواد مغذی جایگزین کنید یا از انواع ارگانیک استفاده کنید.

۱. ذرت

ذرت ممکن است فواید تغذیه ای که انتظارش را داشتید را به همراه نداشته باشد. یک بلال تازه فاقد سدیم است و مانند همه سبزیجات، کلسترول ندارد، اما ذرت فاقد برخی دیگر از مواد مغذی ضروری مانند کلسیم هم است. این ماده معدنی برای سلامت استخوان و دندان مهم است و در سبزیجات دیگری مانند کلم پیچ و کلم بروکلی به وفور یافت می شود. وزارت کشاورزی ایالات متحده (UDSA) ذرت را به عنوان یک سبزی نشاسته ای طبقه بندی می کند و در هر فنجان، ذرت حاوی 180 کالری است، رقمی که بیشتر از برخی سبزیجات دیگر است.

لذت بردن از یک وعده ذرت شیرین در یک دور همی تابستانی، رژیم غذایی شما را کاملاً تحت تاثیر قرار نمی دهد، اما اضافه کردن سبزیجات مغذی بیشتر به این ترکیب مطمئناً ایده خوبی است. اسفناج تفت داده شده و کلم بروکسل کبابی باعث خوش طعم شدن آن هم می شود.

۲. کرفس

این افسانه را فراموش کنید: وقتی کرفس می خورید، بدن شما در واقع کالری نمی سوزاند. در واقع، این سبزی به هیچ وجه به بدن شما کمک نمی کند. ساقه‌های بلند و سبز کرفس فاقد بسیاری از مواد مغذی هستند که اغلب در سبزیجات سبز دیگر یافت می‌شوند، مانند ویتامین‌های C و A. بدن شما به ویتامین C برای کمک به رشد و ترمیم سلول‌ها و ویتامین A برای ارتقای سلامت چشم، پوست و استخوان‌ها متکی است. بر اساس داده های USDA، کرفس اغلب با آفت کش ها نیز مملو می شود و در رتبه پنج کثیف ترین محصولات کشاورزی قرار دارد. اما سول مهم این است: برای جبران کمبودهای مواد مغذی، مکمل بخوریم یا از مواد غذایی مفید استفاده کنیم؟

۳. کاهو

کاهو به عنوان افزودنی خوشمزه ساندویچ یا به عنوان پایه ای برای سالاد خوب است، اما وقتی صحبت از ارزش غذایی به میان می آید، بسیاری از سبزیجات برگ دار در انتهای لیست قرار دارند. یک فنجان کاهو ریز خرد شده حاوی تنها 10 کالری است. این وعده کمتر از 1 گرم فیبر دارد، چیزی که به منظم بودن روده کمک و از یبوست جلوگیری می کند، چیزی که سبزیجاتی مانند کلم بروکلی و کلم بروکسل حاوی مقدار بیشتری از آن هستند.

برای داشتن یک سبزی غنی از مواد مغذی، سعی کنید کاهو را با یک دسته کلم پیچ ترد جایگزین کنید. نه تنها سرشار از ویتامین های A و C است، بلکه برای بینایی، سیستم ایمنی و سلامت پوست و استخوان نیز فایده دارد.

۴. سیب زمینی

میوه ها و سبزیجاتی که چندان هم مفید نیتسند

اسپادها ممکن است حاوی کربوهیدرات و کالری بیشتری نسبت به ارزششان باشند. یک سیب زمینی متوسط ​​حاوی 160 کالری است که خیلی زیاد هم نیست، اما تقریباً 100 کالری بیشتر از کدو حلوایی پخته یا پوره شده است. گل کلم له شده یکی دیگر از گزینه های کم کالری و کم کربوهیدرات است. یک فنجان گل کلم را بجوشانید و آن را با 30 کالری و 5.5 گرم کربوهیدرات برای یک غذای جانبی له کنید. مثلا سوپ کدو سبز، یک غذای ساده با کدو سبز، هویج و سیب زمینی می تواند ایده خوبی برای شما باشد.

حتی سیب زمینی شیرین آنطور که فکر می کنید سالم نیست و تعویض این سبزی نارنجی با کدو حلوایی می تواند میزان مصرف قند شما را تا 66 درصد کاهش دهد. سیب زمینی مانند سایر نشاسته ها به دلیل افزایش قند خون بدنام است که می تواند برای افراد مبتلا به دیابت نگران کننده باشد.

۵. موز

موز مملو از قندهای طبیعی است که نسبت به قندهای افزوده موجود در غذاهای فرآوری شده ارجحیت دارد، اما همچنان می تواند سطح قند خون را افزایش دهد. و بسته به اندازه اش ممکن است بیش از آنچه فکر می کنید کالری داشته باشد. یک موز ۱۵ سانتی حاوی حدود 70 کالری است، اما میزان کالری موز ۲۳ سانتی تقریباً دو برابر است.

موز دارای بار گلیسمی بالاتری است، که تعیین می کند یک غذا چقدر بر سطح قند خون تأثیر می گذارد. غذاهای دارای بار گلیسمی پایین تر برای کاهش وزن بهتر هستند. به جای آن میل به میوه خود را با یک فنجان از انواع توت ها، مانند تمشک، (فقط پنج گرم قند در هر فنجان) کم کنید.

۶. گیلاس

گیلاس ویتامین C دارد، اما سرشار از قندهای طبیعی گلوکز هم است. این میوه قرمز کوچک را بدون اینکه متوجه شوید به میزان زیاد میخورید! یک فنجان گیلاس حاوی 18 گرم شکر است. شما مجبور نیستید أن را برای همیشه کنار بگذارید، اما حواس تان باشد که چند عدد در دهانتان می گذارید.

همچنین ممکن است خرید گیلاس ارگانیک ایده خوبی باشد. گیلاس توسط EWG به دلیل باقی مانده آفت کش ها روی میوه در فهرست کثیف ترین میوه ها قرار گرفت. خرید گیلاس های ارگانیک و شستشوی کامل آنها می تواند به حذف مصرف آفت کش ها کمک کند.

۷. انگور

انگور سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها است، اما محتوای قند بالایی هم دارد. یک فنجان انگور حدود 23 گرم شکر دارد که تقریباً به اندازه یک تکه شکلات است! مانند همه میوه ها، بهتر است از آنها در حد اعتدال استفاده شود. اگر دیابت دارید یا مراقب مصرف قند خود هستید، بهتر است انگور را کم مصرف کنید و میزان مصرف خود را با سایر میوه های کم قند متعادل کنید.

۸. آووکادو

آووکادو به دلیل سطوح بالای چربی های سالم و فیبر، اغلب به عنوان یک غذای فوق العاده شناخته می شود. با این حال، این میوه های خامه ای کالری بسیار بالایی دارند. یک آووکادو می تواند بیش از 300 کالری داشته باشد، بنابراین زیاده روی در صورت عدم تعادل مناسب می تواند منجر به افزایش وزن شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
کلاس خصوصی آنلاین زبان انگلیسی کاشت مو درج آگهی رایگان تعمیر ماکروفر ال جی توری حصاری کی کارت تعمیر تلویزیون سونی انتخابات 1403 بهترین مارک اسپرسوساز خانگی کدام است؟ رمان حل مشکل نیامدن پیامک بانکی دوربین مدار بسته ابزارهای آنلاین طراحی سایت خرید ویلا ساحلی در سرخرود کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم تجارتخانه آراد برندینگ شیشه اتومبیل مجله اخبار روز استادورک قبرس شمالی نیولایف خرید و فروش شرکت خرید نهال صنوبر ترکیه شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید