جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
5
(1)

در این بخش به سراغ نکات ایمنی کار در ارتفاع رفته ایم.نکاتی که ضروری و واجب بوده و عدم رعایت آنها میتواند باعث وارد شدن آسیب های جدی به فرد و حتی مرگ او شود.برای رعایت نکات ایمنی در ارتفاع باید از تجهیزات و وسایل ایمنی استفاده کرد تا در سلامت کامل بود و بدون رعایت و استفاده از لوازم ایمنی میتواند باعث پرت شدن و مرگ شخص منجر شود.

بنابراین به دلیل خطرات زیادی که در ارتفاع وجود دارد ، رعایت و استفاده از تجهیزات ایمنی میتواند در حفظ سلامتی شما کمک کند.

وسایل ایمنی در ارتفاع شامل موارد زیادی می باشد که معمولا در کارهای ساختمانی همچون بازسازی ، ساخت منازل ، واحد و برج های آپارتمانی ، پاساژها و هر آنچیزی که در ارتفاع باشد ، مورد استفاده قرار میگیرد.

این وسایل و تجهیزات در ارتفاع شامل موارد زیر هستند:

  • استفاده از کلاه ایمنی

  • استفاده از کمربند ایمنی

  • استفاده از طناب ایمنی

  • استفاده از دستکش ایمنی

  • استفاده از لباس ایمنی

استفاده از کلاه ایمنی در ارتفاع

در نکات ایمنی کار در ارتفاع به سراغ اولین و پر استفاده ترین وسیله به نام کلاه ایمنی می رویم ، کلاه ایمنی بدون شک باید بر سر فردی که در ارتفاع مشغول به کار است ، بوده باشد تا در صورت افتادن اجسام به روی سر او و یا حتی پرتاب شدن خودش به پایین از آسیب به سر و مغزش جلوگیری شود.

کلاه های ایمنی دارای انواع مختلفی بوده که معمولا دارای یک بند می باشند که روی سر قرار گرفته تا از افتادن آن بر اثر وزش باد و موارد مشابه جلوگیری شده و از جنس های مختلفی ساخته می شوند.

استفاده از کمربند ایمنی در ارتفاع

در نکات ایمنی کار در ارتفاع ، به سراغ استفاده از انواع کمربند ایمنی می رویم که حساس ترین و مهم ترین وسیله ی ایمنی در ارتفاع می باشد چرا که در صورت افتادن فرد مانع شده و شما را در ارتفاع نگه می دارد.شاید برایتان عجیب باشد اما این نکته لازم است بدانید که طبق بررسی های انجام شده سقوط افراد از فاصله ی حتی یک متری میتواند باعث مرگ شود بنابراین مهم است که حتی از فاصله ی کم نیز از کمربند ایمنی استفاده کنید.کمربندهای ایمنی معمولا در چند نوع هستند :

  • کمربند ایمنی سیمبانی ( مخصوص تکنسین های برق )

  • کمربند تمام بدن یا فول بادی ( مخصوص کسانی که میخواهند تمام بدن را پوشش دهد )

  • کمربند پاراشوت ( مخصوص عملیات های نجات که توسط آتش نشانان و تیم های عملیاتی به کار می رود )

  • کمربند دو قلاب

استفاده از طناب ایمنی در ارتفاع

در نکات ایمنی کار در ارتفاع به سراغ طناب ایمنی می رویم.طناب ایمنی هم به شدت در جلوگیری از آسیب رسیدن به فرد کمک خواهد کرد چرا که فردی که در ارتفاع می باشد باید از طنابی محکم و با کیفیت استفاده کند تا در صورت حرکت عمودی و افقی بتواند جان او را حفظ کند و دچار پاره شدن زود هنگام و پوسیدگی نشود.به عنوان مثال بارها مشاهده کرده ایم که افرادی در ساختمان و برج های بلند در حال تمیز کردن شیشه ها هستند و با طنابی بایستی در حالت افقی مداوم جا به جا شوند تا شیشه ها را تمیز کنند خب طبیعتا نیازمند یک طناب با کیفیت می باشند.

استفاده از دستکش ایمنی در ارتفاع

از دیگر نکات ایمنی کار در ارتفاع ، استفاده از انواع دستکش می باشد.فردی که در ارتفاع مشغول به فعالیت است قطعا با ابزارهایی فعالیت میکند و مداوم برای تعمیر و یا ساخت چیزی از دست های خود استفاده میکند.برای این منظور نیازمند دستکش ایمنی بوده تا از دستان خود بتواند به خوبی استفاده کند.چرا که بارها گفته ایم استفاده از دستکش علاوه بر اینکه میتواند باعث حفظ ایمنی شما شود در افزایش سرعت عمل شما کمک بسزایی میکند.به عنوان مثال فردی که تکنسین برق است و مشغول فعالیت در ارتفاع به روی دکل و یا تیر برق ها می باشد بدون شک باید از دستکش عایق برق استفاده کند تا مبادا جان خود را دچار آسیب کند.

استفاده از لباس ایمنی در ارتفاع

در آخرین بخش از نکات ایمنی کار در ارتفاع ، به سراغ استفاده از انواع لباس ایمنی می رویم.لباس های ایمنی از جنس ها و مدل های مختلفی تقسیم بندی می شوند که هر یک دارای کاربرد متفاوت می باشند.به عنوان مثال لباس کارهای عایق برق مناسب برای ضد برق بودن می باشد ، لباس کارهای مهندسی برای کارهای صنعتی ، لباس کارهای آتش نشانی برای آتش نشانان و ضد حریق بودن است و موارد مشابه دیگر که هر یک مناسب با شغل شما انتخاب می شود.حتما حتما از لباس های کار ایمنی هم در کارهای ساختمانی خود استفاده کنید.

چند نکته ی پایانی

در نکات ایمنی کار در ارتفاع به سراغ چند مسئله ی مهم می رویم که برخی از آنها را در ادامه گفته ایم.

نکته ی شماره یک : برای کار در ارتفاع آتش نشانان و مردم نباید به هیچ وجه از آسانسور استفاده کنند و حتما بایستی از نردبان ایمن استفاده شود.

نکته ی شماره دو : کسانی که در ارتفاع مشغول به فعالیت هستند بدون شک باید از کفش ایمنی هم استفاده کنند تا از لیز خوردن ، برق گرفتگی ، آسیب دیدن از طریق مواد شیمیایی و غیره جلوگیری شود.

نکته ی شماره سه : قبل از ورود به ارتفاع وضعیت آب و هوا کاملا بررسی شود چرا که در صورت وجود طوفان و باد میتواند فرد را ارتفاع به حرکت درآورده و جان او را به خطر بیاندازد.

نکته ی شماره چهار : کسانی که با برق سر و کار دارند و تکنسین های برقی هستند ، سعی کنند از جرثقیل های مخصوص استفاده شود تا با داشتن تعادل کامل بتوانند به خوبی کار را انجام دهند.

نکته ی شماره پنج : حتما از تور ایمنی برای کارهایی که در حال بازسازی و کارهای عمرانی و ساختمانی است استفاده شود چرا که تور های ایمنی از میله و تورهایی استفاده می شود که بسیار مستحکم هستند و در صورت افتادن وسایل سنگین به روی افراد جلوگیری میکند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
تعمیر گیربکس تیگو 5 سایت لوازم آرایشی ارزان پرستار بچه کلاس خصوصی آنلاین زبان انگلیسی کاشت مو درج آگهی رایگان تعمیر ماکروفر ال جی توری حصاری کی کارت تعمیر تلویزیون سونی انتخابات 1403 بهترین مارک اسپرسوساز خانگی کدام است؟ رمان حل مشکل نیامدن پیامک بانکی محاسبه اسپرد در بازار فارکس دعای محبت فوری نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم تجارتخانه آراد برندینگ شیشه اتومبیل مجله اخبار روز استادورک قبرس شمالی نیولایف خرید و فروش شرکت خرید نهال صنوبر ترکیه شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید