جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
137 بازدید

آیا شیربادام اونقدری که می گن مفیده؟ فواید شیر بادام: دروغ یا واقعیت!

آیا شیربادام اونقدری که می گن مفیده؟ فواید شیر بادام: دروغ یا واقعیت!
خواندن 6 دقیقه
1
(1)

فواید شیر بادام: خواه به دلیل سلامتی باشد و خواه به دلیل عدم تحمل غذایی، احتمالاً در یک برهه از زندگی‌تان جایگزین شیرهای گیاهی مانند شیر بادام را امتحان خواهید کرد. اما آیا شیر بادام آنقدری که می گویند مفید است؟ این نوشتار برای آن دسته از مصرف کنندگان شیر بادام است که به راهنمایی بیشتر در مورد مزایا و معایب افزودن آن به رژیم غذایی خود نیاز دارند. این مقاله به بررسی ترکیبات، مشخصات تغذیه‌ای، فواید و مضرات احتمالی مصرف شیر بادام می‌پردازد. پس از بررسی شواهد، پاسخ این که آیا شیر بادام برای شما مفید است یا خیر، کمی دقیق تر خواهد بود.

شیر بادام چه محتویاتی دارد؟

فواید شیر بادام برای بدن

مواد تشکیل دهنده شیر بادام (و حقایق تغذیه ای) بسته به برند و تنوع خریداری شده می تواند کمی متفاوت باشد. شیر بادام در خالص ترین شکل خود فقط حاوی آب و بادام خواهد بود. جنبه مثبت این فرمول این است که هیچ قند اضافه شده، افزودنی، نگهدارنده یا سایر مواد مشکوک ندارد. نکته منفی این است که فاقد ویتامین ها و مواد معدنی مهم مانند ویتامین های D، E، A و کلسیم است که اغلب در سایر محصولات لبنی و فراورده های شیر ​​یافت می شود.

هیچ اشکالی ندارد که شیر بادام حاوی موادی به جز بادام و آب باشد. با این حال، شیر بادام در مورد پروتئین و محتوای کلی مواد مغذی معادل شیر یا سایر شیرهای گیاهی مانند شیر سویا نیست. بیایید نگاهی دقیق تر به دلیل آن داشته باشیم.

آیا شیر برای شما مفید است؟

مشخصات تغذیه ای شیر بادام به شرح زیر است (در هر وعده به میزان 1 فنجان):

  • کالری: 40
  • چربی: 2.5 گرم (چربی اشباع: 0.2 گرم)
  • سدیم: 190 میلی گرم
  • کربوهیدرات: 3.4 گرم (فیبر: 0.5 گرم، شکر: 2 گرم)
  • پروتئین: 1 گرم

در طبیعی‌ترین حالت ممکن، شیر بادام با خیساندن بادام در آب، مخلوط کردن آن‌ها با هم و سپس عبور مایع از صافی برای جدا کردن تکه‌های ضخیم‌تر به دست می‌آید. این روند یک قوام رقیق، خامه ای و شیر مانند ایجاد می کند. از طریق این فرآوری (و بله، این پردازش فنی است حتی اگر خودتان آن را در خانه انجام دهید)، محتوای پروتئین و فیبر بادام حذف می‌شود و طعم خامه‌ای و ترجیحاً برای مصرف‌کننده باقی می‌ماند.

نتیجه این است که شیر بادام کالری کمی دارد، اما از نظر سایر کیفیت های تغذیه ای نسبتاً پایین است، مگر اینکه تولیدکننده، محصول خود را تقویت کند. این بدان معناست که آنها یک ترکیب ویتامین و مواد معدنی یا در برخی موارد، یک ایزوله پروتئین را برای افزایش محتوای تغذیه ای اضافه می کنند. هنگامی که این اتفاق می افتد، اکثر شیر بادام ها به یک منبع عالی (یعنی بیش از 20٪ از ارزش روزانه) برای کلسیم، ویتامین D و ویتامین E، و اغلب یک منبع خوب (به معنی بیش از 10٪ از ارزش روزانه) برای سایر مواد مغذی  مانند ویتامین A هستند.

با این حال، در حالی که رایج‌ترین روش غنی کردن انواع شیر بادام، افزایش ویتامین‌ها و مواد معدنی است، باز هم به محتوای پروتئین موجود در شیر گاو یا شیر سویا نزدیک نمی‌شود. به عنوان مثال، یک پیمانه شیر گاو کم چرب حاوی 8 گرم پروتئین با کیفیت و ویتامین ها و مواد معدنی متعددی از جمله کلسیم، پتاسیم، ویتامین D و در برخی موارد ویتامین A است. شیر سویا نیز به همین ترتیب تهیه می شود. فقط با آب و دانه سویا و حاوی 9 گرم پروتئین در 1 فنجان است. به علاوه، شیر سویا 10 درصد از ارزش روزانه پتاسیم را نیز دارد. بهترین منابع پتاسیم را بشناسید.

مطمئناً این بدان معنا نیست که شیر بادام نمی تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل باشد، فقط باید کلیت رژیم غذایی خود و آنچه را که از شیر بادام دریافت می کنید در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که نیازهای غذایی خود را به درستی برآورده می کنید.

فواید شیر بادام برای سلامتی

پیش از آنکه بخواهیم در مورد فواید شیر بادام برای سلامتی صحبت کنیم، باید حقایق تغذیه ای آن را بررسی کنید. برای برند های غنی شده با ویتامین ها و مواد معدنی اضافی، می توانید توقع فواید بیشتر را داشته باشید! به عنوان مثال، شیر بادام غنی شده و شیرین نشده در واقع یک راه عالی برای مصرف مواد مغذی مهم سلامت عمومی است که از به اندازه کافی دریافت نمی شود، مانند ویتامین D، کلسیم و پتاسیم. ویتامین D و کلسیم با سلامت ضعیف استخوان مرتبط است و می تواند منجر به افزایش خطر شکستگی، به ویژه با افزایش سن شود. افزودن شیر بادام غنی شده به رژیم غذایی می تواند به مصرف روزانه شما کمک کند. شاید بد نباشید عوارض کمبود ویتامین دی را بشناسید.

وجود ویتامین ای در شیر بادام غنی شده با این ویتامین، آنتی اکسیدانی که به طور طبیعی در بادام وجود دارد، اما با فرآوری بخشی از قدرت خود را از دست می دهد، یکی از مهم ترین فواید شیر بادام برای سلامتی است. تحقیقات نشان داده که ویتامین E نه تنها به کاهش اکسیداسیون در بدن کمک می کند بلکه می تواند به محافظت از بدندر برابر برخی بیماری‌ها نیز کمک کند.

معایب احتمالی شیر بادام

فواید شیر بادام برای سلامتی

اگر در مورد نوع بادامی که انتخاب می‌کنید شیر دقت کنید، می‌توانید یک وعده 1 فنجانی را با 4 قاشق چایخوری قند مصرف کنید (یا تقریباً 17 گرم). طبق انجمن قلب آمریکا، این حجم معمولاً 68٪ از 25 گرم قند افزوده توصیه شده در روز است.

صرف نظر از فواید شیر بادام، این نوشیدنی جایگزین مناسبی برای کودکان خردسال مبتلا به آلرژی به لبنیات نیست. در حالی که مادران ممکن است به دنبال جایگزینی بی خطر برای فرزندان خود هستند، باید بدانند که شیر بادام کار شیر گاو را نمی کند. شیر بادام منبع خوبی از مواد مغذی موجود در شیر معمولی نیست، حتی اگر غنی شده باشد. انتخاب شیر سویای غنی شده و شیرین نشده در این شرایط بهتر است.

فواید شیر بادام: آیا شیر بادام سالم است؟

بله و خیر. متأسفانه پاسخ به این صوال سیاه و سفید نیست. بسته به سلامتی شما، شیر بادام ممکن است یک ایده عالی به عنوان بخشی از یک برنامه غذایی سالم باشد. به عنوان مثال، اگر برنامه غذایی شما شامل کاهش وزن است، یک جایگزین شیر کم شیرین را انتخاب کنید، مانند شیر بادام. با این حال، اگر هدف شما افزایش حجم عضلانی است، به احتمال زیاد بهتر است از شیر لبنیاتی استفاده کنید. یک بار دیگر تکرار می کنیم که شیر بادام ها همه یک جور نیستند و بسته به تولید کننده مواد متفاوتی دارند! بنابراین، مطمئن شوید که یکی از گزینه های توصیه شده توسط متخصصین تغذیه را بر اساس نیازهای سلامت خود انتخاب می کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
کلاس خصوصی آنلاین زبان انگلیسی کاشت مو درج آگهی رایگان تعمیر ماکروفر ال جی توری حصاری کی کارت تعمیر تلویزیون سونی انتخابات 1403 بهترین مارک اسپرسوساز خانگی کدام است؟ رمان حل مشکل نیامدن پیامک بانکی دوربین مدار بسته ابزارهای آنلاین طراحی سایت خرید ویلا ساحلی در سرخرود کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم تجارتخانه آراد برندینگ شیشه اتومبیل مجله اخبار روز استادورک قبرس شمالی نیولایف خرید و فروش شرکت خرید نهال صنوبر ترکیه شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید