جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
123 بازدید

سریالی که طرفداران جومونگ باید ببینند!

سریالی که طرفداران جومونگ باید ببینند!
خواندن 3 دقیقه
3
(2)

در صورتی که از تماشای مجموعه های تلویزیونی مثل جومونگ، امپراتور بادها یا پرنسس جامیونگ لذت می برید، پس بد نیست بدانید که شما در دسته طرفداران و علاقمندان به تاریخ و افسانه‌های پادشاهی باستانی کره موسوم به «گوگوریو» هستید.

از این رو اگر تمایل دارید سریالی مشابه با سریال های ذکر شده در بالا ببینید، قطعا سریال «گوانگ‌گه‌تو، فاتح بزرگ» می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد؛ این سریال یک مجموعه حماسی است و داستان آن حول محور یکی از بزرگ ترین و در عین حال مهم‌ترین امپراتوران تاریخ گوگوریو می چرخد. قهرمان این داستان نوزدهمین امپراتور گوگوریو به شمار می رود؛ پادشاهی به نام دامدئوک که گوگوریو را به یک عصر شکوهمند و طلایی رساند و آن را به یکی از بزرگترین قدرت‌های شرق آسیا در اواخر قرن چهارم میلادی تبدیل کرد.

داستان این سریال از زمان تولد قهرمان داستان شروع می‌شود یعنی زمانی که امپراطوری گوگوریو دیگر قدرت سابق را ندارد و به نوعی رکود داشته است. پیش از تولد دامدئوک، پدربزرگ او، پادشاه گوگ‌وون، به وسیله سپاه باکجه به رهبری شاه گانچوگو کشته شده  است. پس از مرگ عمویش که وارثی ندارد، پدر او، شاه گوگ‌یانگ، بروی تخت سلطنت می نشیند و قدرت را به دست می گیرد. در این دوران گوگوریو مورد حمله نیرو‌های پادشاهی «یان» به رهبری امپراطور مورونگ نیز قرار دارد.

قهرمان داستان این سریال بعد از مرگ پدر، وارث تاج و تخت می شود و قسم می‌خورد که گوگوریو را به شکوه و عظمتی که در گذشته داشت، بر می گرداند. همت و تلاش او در این راه بعد‌ها به افسانه‌ای بسیار محبوب و مشهور در کشور کره تبدیل می شود.

دامدئوک یعنی همان قعرمان داستان سرزمین‌ هایی را که باکجه تصرف کرده بود باز پس گرفته و در این راه بسیاری از پادشاهی‌های کوچک‌ را نیز شکست می‌دهد. اواخر داستان است که او موفق می‌شود حکومت یان را نیز از بین ببرد و آن را تابع و تحت سلطه خود درآورد.

شاید بتوان گفت که سریال «گوانگ‌گه‌تو؛ فاتح بزرگ» از لحاظ انسجام و جاذبه روایت به پای «جومونگ» نمی رسد، اما در مجموع از همان المان هایی بهره برده است که محموعه هایی مانند جومونگ یا امپراتور بادها را به آثاری دیدنی و محبوب تبدیل کرده اند. از جلوه‌های بصری خیلی خاص گرفته تا هنرنمایی بازیگران زیبا و شخصیت‌های دوست‌داشتنی، صحنه‌های اکشن، داستان های عاشقانه و بالا و پایین های متعدد که در مسیر قهرمان ها و شخصیت های داستان قرار می گیرد.

در این سریال لی تائه گون نقش دامدوک یا همان گوانگ‌گه‌تو را بر عهده دارد و کیم سونگ سو که در سریال جومونگ نقش «تسو» را بازی می کرد، نقش «گو اون» شاهزادۀ حکومت یان را ایفا می کند. اوه جی یون و لی این هه نیز نقش همسران دامدوک را در این سریال ایفا می‌کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
کلاس خصوصی آنلاین زبان انگلیسی کاشت مو درج آگهی رایگان تعمیر ماکروفر ال جی توری حصاری کی کارت تعمیر تلویزیون سونی انتخابات 1403 بهترین مارک اسپرسوساز خانگی کدام است؟ رمان حل مشکل نیامدن پیامک بانکی دوربین مدار بسته ابزارهای آنلاین طراحی سایت خرید ویلا ساحلی در سرخرود کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم تجارتخانه آراد برندینگ شیشه اتومبیل مجله اخبار روز استادورک قبرس شمالی نیولایف خرید و فروش شرکت خرید نهال صنوبر ترکیه شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید