جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
21 نظر
191288 بازدید

بیوگرافی رضا ایرانمنش، جانباز جنگ ایران و عراق + عکس دختر زیبا و همسر بسیار جوانش

بیوگرافی رضا ایرانمنش، جانباز جنگ ایران و عراق + عکس دختر زیبا و همسر بسیار جوانش
خواندن 4 دقیقه
3.3
(246)

بیوگرافی رضا ایرانمنش: محمدرضا ایرانمنش ۸ اردیبهشت ۱۳۴۶ در جیرفت به دنیا آمده است. این بازیگر توانمند فارغ‌التحصیل بازیگری از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و فوق لیسانس کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس دارد. در این نوشتار به زندگی و بیوگرافی این بازیگر کشورمان خواهیم پرداخت.

نام و نام خانوادگی: رضا ایرانمنش
سال تولد: ۱۳۴۶
محل تولد: جیرفت کرمان
حرفه: بازیگر و کارگردان
سوابق کاری: از سال ۱۳۷۲
وضعیت تاهل: متاهل

بیوگرافی رضا ایرانمنش

رضا ایرانمنش بازیگر کشورمان متولد ۸ اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۶ در جیرفت کرمان است. مادر آقای ایرانمنش خانه‌دار و پدر مرحومش فرماندار و بخشدار شهر جیرفت بوده است. رضا ایرانمنش از جانبازان شیمیایی جنگ است و به همین دلیل طی سال های گذشته سلامتی او عوارض زیادی را متحمل شده است. رضا ایرانمنش علاوه بر بازیگری، کار کارگردانی نیز انجام داده است.

رضا ایرانمنش در سال ۱۳۶۵ ازدواج کرده و در سال ۱۳۶۹ مدرک فوق لیسانس کارگردانی را از دانشگاه تربیت معلم دریافت کرده است. او در بیش از ۶۰ فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی نقش آفرینی کرده است. این بازیگر در سال ۱۳۷۲ برای بازی در فیلم سجاده آتش نامزد دریافت بهترین بازیگر نقش اول مرد در دوازدهمین جشنواره فیلم فجر شد.

رضا ایرانمنش از جانبازان جنگ ایران و عراق است. او در عملیات های متعددی حضور داشت و متاسفانه در عملیات والفجر ۸ به علت استشمام گاز خردل، جانباز شیمیایی شد.  به گزارش خبرنگار سینمایی فارس آقای رضا ایرانمنش بازیگر سینما و تلویزیون در روزهای پایانی فروردین‌ماه ۱۳۹۱ به کما رفت و در ۲۵ فروردین به هوش آمد. او بعد از از به هوش آمدن در مصاحبه با خبرگزاری فارس گفت:

من تقریباً ۱۷ بار به بیمارستان رفتم، ۴ سال پیش هم یک بار به کما رفتم، شاید باورتان نشود اما من ۴ ساعت کاملاً مرده بودم و بعد از ۴ ساعت دوباره برگشتم. خاطرات واضحی را به یاد دارم، احساس می‌کردم در خلأ هستم، می‌توانستم خیلی سریع به هر جا که اراده کنم بروم. اما دلم نمی‌آمد از کنار جسمم آن طرف‌تر بروم، مثل یک رؤیا بود. یکی از بچه‌ها از به‌هوش آمدن من – بعد از یک ماه کم هوشی- فیلم گرفته بود، در فیلم دیدم که گریه و التماس می‌کنم و همه را به قرآن قسم می‌دهم که نمی‌خواهم برگردم، من سبک و رها بدون هیچ دردی در ابرها بودم، اما هر لحظه به زمین نزدیک‌تر می‌شدم دلم نمی‌خواست برگردم. اما بالاخره برگشتم و دوباره سنگین شدم دوباره دردها برگشتند. قبل از هوشیاری کامل صدای بوق دستگاه‌ها به من یادآوری می‌کردند که برگشته‌ام و می‌فهمم دوباره به «آتیه» آمده‌ام.»

عزیمت به جبهه های جنگ در ۱۴ سالگی

رضا ایرانمنش تنها ۱۴ سال سن داشت که در سال ۱۳۶۰ با دستکاری شناسنامه خود عازم جبهه های جنگ برای دفاع از میهن شد. چنانچه گفتیم او در غالب عملیات‌ها مانند والفجر مقدماتی والفجر ۳ و ۴ کربلای ۱ ، ۲ و ۴ ،مرصاد و فاو حضور داشت و زمانی که شیمیایی شد، تنها ۱۸ سال سن داشت!

ازدواج اول و دوم رضا ایرانمنش

رضا ایرانمنش یک سال بعد از شیمیایی شدن در زمانی که ۱۹ ساله بود و در سال 1365 ازدواج کرد. حاصل ازدواج او یک دختر به نام غزاله و پسری به نام امیر علی است. استاد ایرانمنش در دی ماه 1400 در مراسم بزرگداشت رضا فیاضی و عنایت بخشی با همسر جدید و جوانش حاضر شد که به شدت مورد توجه قرار گرفت. تصویری از رضا ایرانمنش و پسرش امیرعلی و دخترش غزاله را در زیر می بینید:

پسر رضا ایرانمنش

بیوگرافی رضا ایرانمنش

در صورتی که به مطالب روانشاسی علاقه دارید:

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 246

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

Avatar photo
دیدگاه‌ها
  1. حسین از اهواز نیم‌رخ
    حسین از اهواز

    ایرانمنش عزیزم، آرزوی قلبی این بنده حقیر سلامتی و سربلندی تومیباشد، ان شاالله هر چه زودتر شفا پیدا کنه،کاشکی آن عده از کسانی که الان نامزد ریاست جمهوری شدند خودرا پیدا می‌کردند، تا بفهمند کار برای خدا مقدمتر است یا استفاده از کاری که قبلا” کردند،

  2. هاشمی نیم‌رخ
    هاشمی

    باسلام
    همیشه وقتی ایشان رادرفیلم هامی دیدیم،به یادشیمیایی بودنش می افتادیم وبرای سلامتی ایشان دعا میکردیم.
    الان هم همان حال رادارم وبرای سلامتی ایشان وتمام جانبازان عزیزدعامی کنم

  3. ابوالفتحی نیم‌رخ
    ابوالفتحی

    سلام بازیگر عالی هستن ان شالله ک سلامت و موفق باشند

  4. ناشناس نیم‌رخ
    ناشناس

    ما هرگز به پزشکیان رای نمی دهیم
    پزشکیان ملعبه دست خاتمی ملعون و روحانی ملعون است
    تمام زشتکارانی چون خاتمی روحانی ظزیف ابتکار …..در طرف پزشکیان هستند تمام دشمنان ایران
    پس ما هرگز به پزشکیان رای نمی دهیم
    خدایا نظام مقدس جمهوری را از سلطه نابکاران و منافق صفتان و دشمنان در پناه خودت محفوظ بدار
    خدایا زشتکاران داخلی و خارجی را نابود بفرما

    1. احمد نیم‌رخ
      احمد

      ایولا

  5.  نیم‌رخ
    ناشناس

    آقای ایرانمنش
    چرا دختر بی حجاب و سگ نجس در کنار ؟؟؟؟؟؟
    از شما بعید می دانستم
    کلا نظرم درباره شما عوض شد

  6. مردم نیم‌رخ
    مردم

    روز وصل دوستداران یاد باد
    یاد باد آن روزگاران یاد باد
    خوشا بحال کسانی که جبهه و شهادت و جانبازی را درک کردن
    اینان مردان خدایند 🤍❤💚

  7.  نیم‌رخ
    ناشناس

    خجالت بکش تو یعنی جانبازی عکس دختر بی حجابت را با سگ نشون میدهی خیلی بی غیرت و بی ایمانی

  8. شپلو نیم‌رخ
    شپلو

    درود بر ایرانمنش ایشان قطعا یادش رفته که
    جانباز و از جامعه بزرگ ایثارگران می‌باشد وگرنه با دختر بی حجابی و بدتر اون سگ عکس نمی‌گرفت خدا عاقبتش بخیر کنه

    1. H.sh نیم‌رخ
      H.sh

      واقعا وقتی شناسنامه اش رو دستکاری میکرده تا بره جنگ چه عقایدی داشته که با گذر زمان عوض شده و امروز عکس بی حجاب دخترش به همراه سگ منتشر میشه ؟!!! جدا جای تفکر داره .

  9. فرید ابادانی نیم‌رخ
    فرید ابادانی

    آرزوی سلامتی برای این هموطن عزیز وبازیگر را از خداوند خواهانم.انشالله خدا بچه هایش حفظ کند.درود خدا بر شرف وغیرت مردان بی ادعا.

  10. گروه آزاد نیم‌رخ
    گروه آزاد

    سلام،دوست من.امیدوارم به لطف و رحمت خدا دوباره به جمع خانواده و دوستانتان سالم و تندرست برگردید انشاالله.

  11. سجاد نیم‌رخ
    سجاد

    با سلام
    با ایشان آشنایی کامل داشتم و حتی به خانه بنده آمدند و آدم خوبی بودند ولی متاسفانه از اواخر دهه نود آخرت خود را به دنیای بازیگری فاسد امروز فروختند و دیگر رزمنده جبهه و جنگ و جانباز دوران ایثار نبودند و این هم آخرش که سال سه سال پیش رونمایی کرد.

  12. خسروپرویز نیم‌رخ
    خسروپرویز

    امیدوارم جناب استاد عزیز سلامتی کامل شان را باز یابند ایشان واقعا عاشق این مملکت هستند و و دربین مردم و هنرمندان از منزلت خاصی برخوردارند در آخر جنگ ایران و عراق درست نیست چون عراق این جنگ ناخواسته و نابرابر را به ایران تحمیل کرد ، شایسته است بگویید جنگ تحمیلی عراق علیه ایران

  13. انتی سلبریتی نیم‌رخ
    انتی سلبریتی

    خدا نسلشونو منقرض کنه..سلبریتی های متظاهر بی هویت ….

  14. هلیا نیم‌رخ
    هلیا

    من خودم خیلی به مسائل دینی و حجاب پایبندم
    اما واقعا متاسف شدم از خواندن بعضی کامنتا،بدلیل ادبیات توهین آمیز

  15. هلیا نیم‌رخ
    هلیا

    من خودم خیلی به مسائل دینی و حجاب پایبندم
    اما واقعا متاسف شدم از خواندن بعضی کامنتا،بدلیل ادبیات توهین آمیز
    🙏

  16. امیر نیم‌رخ
    امیر

    باسلام اقای ایرانمنش بازیگربزرگیه و انشالله هرچه زودتر سلامتیش برگرده وبازهم به بازگشت پرقدرتی داشته باشه درعرصه سینماوکارگران ولی زندگی شخصی اون به هیچکسی ربط نداره راجبش اینطوری حرف نزنید

  17. مهدی نیم‌رخ
    مهدی

    شفای عاجل انشاالله ایشان خواستن بگن اینکه یکمی حجاب نباشه اشکالی نداره بازم میتونی دوست داره آقا باشیو بری پای سخنرانیهای ایشان و فیض ببری جنگو دعوام نباشه بین شل حجاب و سفت حجاب انشاالله

  18. مهدی نیم‌رخ
    مهدی

    شفای عاجل انشاالله ایشان خواستن بگن اینکه یکمی حجاب نباشه اشکالی نداره بازم میتونی دوست داره آقا باشیو بری پای سخنرانیهای ایشان و فیض ببری جنگو دعوام نباشه بین شل حجاب و سفت حجاب انشاالله چون بالاخره یروزی عادی میشه

  19. قدرت خالص ماسوله نیم‌رخ
    قدرت خالص ماسوله

    باید تاسف خود اقا جانباز ودخترش سر لخت با سگ ودیگر هیچ

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
کلاس خصوصی آنلاین زبان انگلیسی کاشت مو درج آگهی رایگان تعمیر ماکروفر ال جی توری حصاری کی کارت تعمیر تلویزیون سونی انتخابات 1403 بهترین مارک اسپرسوساز خانگی کدام است؟ رمان حل مشکل نیامدن پیامک بانکی دوربین مدار بسته ابزارهای آنلاین طراحی سایت خرید ویلا ساحلی در سرخرود کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم تجارتخانه آراد برندینگ شیشه اتومبیل مجله اخبار روز استادورک قبرس شمالی نیولایف خرید و فروش شرکت خرید نهال صنوبر ترکیه شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید