جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
5
(3)

آب پیاز برای رشد مو: پیاز ممکن است کاربردهای دیگری جز طعم دادن به غذا هم داشته باشد. آب پیاز یک درمان خانگی برای ریزش مو است. با این حال، تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا واقعا موثر است یا نه ضرورت دارد.  ریزش مو بسیار شایع است و ممکن است شامل لکه های طاسی، طاسی کامل یا نازک شدن تدریجی باشد. یکی از درمان‌های خانگی که شاید بسیاری از مردم درباره آن شنیده باشند، استفاده از آب پیاز است.

آب پیاز برای رشد مو چقدر اثرگذار است؟

حقایق سریع در مورد آب پیاز برای ریزش مو:

  • پیاز حاوی مواد معدنی خاصی است که ممکن است برای مو مفید باشد.
  • افرادی که به پیاز حساسیت دارند نباید از آب پیاز روی موهای خود استفاده کنند.
  • اگر بوی آن بیش از حد قابل تحمل است، اضافه کردن کمی آب لیمو یا گلاب کمک می کند.
  • اگرچه این روش یک درمان خانگی محبوب است، اما تحقیقات بیشتری لازم است تا نتیجه گیری شود که آیا آب پیاز به عنوان یک درمان ریزش مو عمل می کند یا خیر.

ریزش مو یک مشکل رایج است و بسیاری از مردم به دنبال درمان های طبیعی برای بهبود رشد مو هستند. آب پیاز یکی از درمان های ممکن است. البته استفاده از آب پیاز برای رشد مجدد مو به طور گسترده مورد بررسی قرار نگرفته است. یک مطالعه کوچک منتشر شده در مجله Dermatology Trusted Source نشان داد که استفاده از آب پیاز روی پوست سر ممکن است به رشد مجدد مو در برخی افراد کمک کند.

این مطالعه شامل شرکت‌کنندگانی بود که مبتلا به آلوپسی آره‌آتا بودند، که نوعی ریزش مو بدون زخم و تکه‌ای است. محققان دریافتند که رشد مو پس از 2 هفته استفاده از آب پیاز شروع شد که دو بار در روز روی پوست سر مالیده می شد. تقریباً 74 درصد از شرکت کنندگان بعد از 4 هفته مقداری رشد مجدد مو داشتند و در 6 هفتگی حدود 87 درصد رشد مجدد مو را تجربه کردند. هر دو مرد و زن در مطالعه شرکت کردند و رشد مجدد مو بین مردان بیشتر بود.

اگرچه این مطالعه نتایج مثبتی را نشان داد، اما با 38 شرکت‌کننده واقعا کوچک بود.

آب پیاز چگونه ممکن است به رشد مو کمک کند؟

پیاز فواید بالقوه زیادی برای سلامتی دارد. آب پیاز ممکن است به رشد موهای ضخیم و سالم کمک کند. مواد مغذی موجود در آب پیاز که روی موها اعمال می شود ممکن است فولیکول های مو را تغذیه کند، و به این ترتیب ممکن است باعث افزایش حجم، درخشندگی و بهبود استحکام مو شود.

استفاده از آب پیاز ممکن است باعث رشد موهای جدید در برخی افراد شود. دلیل اینکه آب پیاز ممکن است به بهبود سلامت مو کمک کند ممکن است موارد زیر باشد:

گوگرد خوراکی

یک نظریه در مورد اینکه چگونه آب پیاز می تواند به رشد مجدد مو کمک کند این است که پیاز حاوی گوگرد غذایی است. گوگرد یکی از رایج ترین مواد معدنی در بدن است. برای تولید کافی آنزیم ها و پروتئین ها مورد نیاز است. گوگرد در کراتین که یکی از اجزای مو است نیز یافت می شود. گوگرد موجود در آب پیاز ممکن است مواد مغذی مورد نیاز مو را برای رشد فراهم کند. همچنین ممکن است مرحله رشد مو را افزایش دهد.

پیاز خواص ضد میکروبی دارد

پیاز دارای خواص ضد باکتریایی است که ممکن است به مبارزه با عفونت های پوست سر کمک کنند. در برخی موارد، عفونت پوست سر می تواند به ریزش مو کمک کند. یک پوست سر سالم احتمال بیشتری دارد که فولیکول های موی قوی داشته باشد.

آنتی اکسیدان های موجود در پیاز

پیاز حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند فلاونوئیدها است. اعتقاد بر این است که آنتی اکسیدان ها از بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند. تصور می شود رادیکال های آزاد در روند پیری نقش دارند. به عنوان مثال، رادیکال های آزاد ممکن است فولیکول های مو را از بین ببرند و منجر به نازک شدن و ریزش مو شوند. حذف یا کاهش رادیکال های آزاد ممکن است آسیب به فولیکول های مو را کاهش دهد.

چطور از آب پیاز برای رشد مو استفاده کنیم؟

برای کسانی که می خواهند از آب پیاز برای بهبود سلامت مو یا رشد مجدد مو استفاده کنند، فرآیند ساده است.

برای تهیه آب پیاز، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • حدود چهار پیاز را پوست بگیرید و به قطعات کوچک خرد کنید.
  • آب پیاز را با فشار دادن یا آبمیوه گیری خارج کنید.
  • گزینه دیگر این است که تکه های پیاز را در مخلوط کن قرار دهید و به صورت خمیر درآورید. خمیر را در پارچه پنیر قرار دهید و تمام آب آن را بگیرید.
  • آب پیاز را به پوست سر یا ریشه مو بمالید.

چند قطره اسانس نیز ممکن است به کاهش بوی تند آب میوه کمک کند. اسانس های نعناع، ​​اسطوخودوس و رزماری می توانند گزینه های خوبی برای رقیق کردن بو باشند.

عوارض جانبی آب پیاز

آب پیاز را قبل از مالیدن روی پوست سر، روی قسمت کوچکی از پوست تست کنید تا مطمئن شوید که واکنش آلرژیک ایجاد نمی‌شود. تماس پیاز با پوست می تواند علائمی را در افرادی که آلرژی دارند ایجاد کند.

آب پیاز همچنین در افرادی که حساسیت ندارند می تواند برای پوست تحریک کننده باشد و باعث قرمزی و خارش شود. برای اطمینان از اینکه آب پیاز باعث تحریک قابل توجهی نمی شود، انجام آزمایش پچ قبل از استفاده از مایع روی کل پوست سر ممکن است مفید باشد.

برای این کار، فرد می تواند مقدار کمی آب پیاز را به آرنج داخلی یا پشت گوش بمالد و چند دقیقه صبر کند. اگر تحریک ایجاد شد، بهتر است آب آن را به پوست سر نمالید. همچنین مهم است که از وارد شدن آب پیاز به چشم خودداری کنید. آب پیاز که داخل چشم می چکد می تواند منجر به سوزش و قرمزی چشم شود. اگر آب پیاز وارد چشم شد، آن را با آب خنک بشویید.

اگرچه این یک عارضه جانبی مضر نیست، اما آب پیاز می تواند بوی بسیار تندی داشته باشد. این بو ممکن است برخی از افراد را از ادامه درمان با آب پیاز منصرف کند، زیرا باید هر روز از آن استفاده شود تا بهترین اثربخشی را داشته باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
کلاس خصوصی آنلاین زبان انگلیسی کاشت مو درج آگهی رایگان تعمیر ماکروفر ال جی توری حصاری کی کارت تعمیر تلویزیون سونی انتخابات 1403 بهترین مارک اسپرسوساز خانگی کدام است؟ رمان حل مشکل نیامدن پیامک بانکی دوربین مدار بسته ابزارهای آنلاین طراحی سایت خرید ویلا ساحلی در سرخرود کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم تجارتخانه آراد برندینگ شیشه اتومبیل مجله اخبار روز استادورک قبرس شمالی نیولایف خرید و فروش شرکت خرید نهال صنوبر ترکیه شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید