جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
4.4
(19)

فهرست پرنسس‌های دیزنی در حال حاضر شامل 12 شخصیت است که به‌واسطه تولد یا ازدواج، سلطنتی هستند یا به‌دلیل قهرمان بودن‌شان «شاهزاده خانم» محسوب می‌شوند. برخی از آن شخصیت‌های دوست‌داشتنی ریشه در افسانه‌ها یا حتی زندگی واقعی دارند که اغلب هیجان‌انگیزتر یا تاریک‌تر از آنچه در فیلم‌ها می‌بینیم است. در این نوشتار داستان‌های جالبی در مورد پرنسس‌های دیزنی خواهید خواند. با خبرنامه همراه باشید!

داستان های واقعی پشت پرنسس های دیزنی

شاید با خواندن برخی از این داستان ها حیرت زده شوید:

۱. جادوگر راپونزل را بیرون و شاهزاده را کور می کند

داستان راپونزل بر اساس داستان پریان برادران گریم ساخته شده است. در نسخه اصلی، زمانی که جادوگر متوجه راپونزل و شاهزاده می شود، موهای راپونزل را کوتاه می کند و آنها را از پنجره آویزان می کند. هنگامی که شاهزاده با او روبرو می شود از پنجره بیرون می پرد و وقتی روی خارها می افتد کور می شود. او سرانجام راپونزل را پیدا کرد و او با اشک هایش او را شفا داد. جالب اینجاست که در نسخه اول داستان، راپونزل کسی است که با اعتراف به جادوگر که لباس هایش برای او بیش از حد تنگ شده است (که نشان دهنده بارداری است) شاهزاده را لو می دهد.

۲. مائویی یک نوجوان لاغر است و موانا وجود ندارد

موآنا یک شخصیت کاملا تخیلی است. ایده اولیه نویسنده این بود که فیلمی درباره مائویی بسازد، اما پس از بازدید آنها از پلینزی، آنها از زنان زیبا و قدرتمند آنجا الهام گرفتند (همانطور که در عکس سمت راست نشان داده شده است). آنها همچنین چیزهای زیادی در مورد ناوبری یاد گرفتند و اینگونه بود که شخصیت موآنا جان گرفت. این فیلم مملو از ارجاعات به اساطیر پلینزی است که در آن اعتقاد بر این است که جزایر توسط نیمه خدای مائوئی ساخته شده اند. در اسطوره ها، بر خلاف فیلم، مائویی به عنوان یک مرد جوان لاغر ظاهر می شود که در حال رسیدن به سن بلوغ است.

۳. در یکی از نسخه های افسانه، مولان خودکشی می کند

مولان برگرفته از تصنیف چینی مولان درباره زنی جنگجو است که به جنگ می رود و پس از 10 سال جنگ، تمام افتخارات نظامی را کنار می گذارد و به خانه بازمی گردد که خانواده اش با خوشحالی از او استقبال می کنند. با این حال، در یکی از نسخه‌های این افسانه، مولان به خانه برمی‌گردد و پدرش را مرده و خانواده‌اش از هم پاشیده می بیند. او که احساس تنهایی و بدبختی می کند و دست به خودکشی می زند.

۴. ملکه شیطانی در سفید برفی از مجازات سختی رنج می برد

در این افسانه گریم، ملکه شیطانی به عروسی سفید برفی و شاهزاده جذاب می رسد. در آنجا مجبور می شود کفش های آهنی داغ بپوشد و تا زمان مرگ با آن برقصد.

۵. «السا» اندرسن یک شرور است

ملکه در کارتون فروزن بر اساس شخصیت ملکه برفی در افسانه هانس کریستین اندرسن ساخته شده است. او ملکه دانه های برف است و در یک قصر یخ زده زندگی می کند. او پسر کوچکی به نام کی را می رباید و با یک بوسه او را طلسم می کند. دوستش گردا چندین سال بعد او را از قلعه ملکه نجات می دهد.

۶. یک «دیو و دلبر» واقعی در فرانسه قرون وسطی وجود داشت

داستان دیو و دلبر توسط مادام گابریل سوزان دو ویلنوو نوشته شد و در سال 1740 منتشر شد. اعتقاد بر این است که او از یک زوج واقعی الهام گرفته است – پدرو و کاترین گونسالووس. پدرو از یک بیماری ژنتیکی نادر رنج می برد که به دلیل آن تمام بدنش پوشیده از موهای ضخیم بود. کاترین ظاهراً داماد خود را قبل از روز عروسی ندیده بوده است. اگرچه شوهر او به یک شاهزاده خوش تیپ تبدیل نشد، اما این زوج در نهایت صاحب 7 فرزند شدند

۷. زیبای خفته در خواب زایمان کرد

در Perceforest، یکی از نسخه های اولیه زیبای خفته که در قرن شانزدهم نوشته شده است، شاهزاده زلاندین عاشق ترویلوس می شود. در حالی که ترویلوس رفته است، زلاندین به خوابی مسحورکننده فرو می رود. وقتی او را می یابد، او را در خواب باردار می کند. زلاندین پس از بیدار شدن متوجه می شود که پدر فرزندش ترویلوس است که بعداً با او ازدواج می کند.

۸. پوکاهونتاس هرگز عاشق جان اسمیت نبود

پوکاهونتاس (نام اصلی: Matoaka) در سال 1595 به عنوان دختر رئیس قبیله، پوهاتان متولد شد. در سال 1607، جان اسمیت، یک سرباز و کاشف انگلیسی، در یکی از مهمانی های شکار پوهاتان دستگیر شد. به گفته او، ماتوآکا برای محافظت از او در برابر اعدام توسط پوهاتان، خود را روی بدن او انداخت. با این حال، هیچ مدرکی وجود ندارد که واقعاً اتفاق افتاده باشد.

خود ماتوآکا توسط استعمارگران ربوده شد تا برای زندانیان انگلیسی که توسط پدرش نگهداری می شدند، باج داده شود. در طول اسارت، جان رولف، کارخانه‌دار تنباکو، آزادی او را مشروط به ازدواج با او کرد. او در سن 21 سالگی درگذشت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 19

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
  1. mina نیم‌رخ
    mina

    عالی بودممنون بابت پست تون❣️❣️❣️❤️

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
تعمیر لباسشویی بوش در تهران تعمیر گیربکس تیگو 5 سایت لوازم آرایشی ارزان پرستار بچه کلاس خصوصی آنلاین زبان انگلیسی کاشت مو درج آگهی رایگان تعمیر ماکروفر ال جی توری حصاری کی کارت تعمیر تلویزیون سونی انتخابات 1403 بهترین مارک اسپرسوساز خانگی کدام است؟ رمان محاسبه اسپرد در بازار فارکس دعای محبت فوری نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم تجارتخانه آراد برندینگ شیشه اتومبیل مجله اخبار روز استادورک قبرس شمالی نیولایف خرید و فروش شرکت خرید نهال صنوبر ترکیه شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید