جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
93 بازدید

چرا نباید تلفن همراه را به دستشویی ببریم؟

چرا نباید تلفن همراه را به دستشویی ببریم؟
خواندن 2 دقیقه
3.3
(3)

یک مطالعه جدید نشان داد که از هر ده نفر شش نفر گوشی های هوشمند خود را به توالت می برند. با این حال، این عادت می تواند عواقب جدی برای سلامتی داشته باشد. این مطالعه توسط NordVPN انجام شده است. 61.6 درصد از شرکت کنندگان در این مطالعه گفتند که تلفن ها را به دستشویی می برند تا در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام حرکت کنند. در حالی که 33.9 درصد از پاسخ دهندگان اعتراف کردند که از تلفن های هوشمند در توالت استفاده می کنند تا از امور جاری مطلع شوند.

در این مطالعه، 24.5 درصد از شرکت کنندگان اعتراف کردند که از تلفن در دستشویی برای پیام دادن یا حتی تماس استفاده می کنند.

دکتر هیو هیدن، متخصص کنترل عفونت، در گفتگو با Yahoo Life UK، گفت که تلفن های هوشمند می توانند تا ده برابر بیشتر از صندلی توالت، میکروب را پرورش دهند. به گفته وی، صفحه نمایش های لمسی «پشه عصر دیجیتال» هستند زیرا می توانند ناقل بیماری های عفونی باشند.

دکتر هیدن گفت: “وقتی سطوح مشترک را لمس می کنیم، سپس از صفحه نمایش تلفن هوشمند خود استفاده می کنیم، خطر آلودگی متقابل وجود دارد، سپس خود تلفن به منبع عفونت تبدیل می شود.”

طبق گزارش Yahoo Like UK، میکروب ها می توانند تا 28 روز روی صفحه نمایش گوشی هوشمند زنده بمانند. این روند می‌تواند تلفن‌های صفحه لمسی را به مکان بالقوه‌ای برای رشد میکروب‌ها و پاتوژن‌ها تبدیل کند.

این گزارش همچنین به مقالات تحقیقاتی قبلی اشاره می کند که ذکر شده است که استافیلوکوک ها برخی از رایج ترین پاتوژن های موجود در تلفن های همراه هستند. به عوارض مختلف سلامتی مانند عفونت های تنفسی و پوستی.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
توری حصاری کی کارت تعمیر تلویزیون سونی انتخابات 1403 بهترین مارک اسپرسوساز خانگی کدام است؟ رمان حل مشکل نیامدن پیامک بانکی دوربین مدار بسته ابزارهای آنلاین طراحی سایت خرید ویلا ساحلی در سرخرود کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم تجارتخانه آراد برندینگ شیشه اتومبیل مجله اخبار روز استادورک قبرس شمالی نیولایف خرید و فروش شرکت خرید نهال صنوبر ترکیه شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید