جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
5
(2)

نوشیدن آب زنجبیل با معده خالی: زنجبیل ریشه‌ای است که معمولاً در آشپزخانه‌های سراسر جهان یافت می‌شود و فواید زیادی برای سلامتی دارد. نوشیدن آب زنجبیل اول صبح فواید زیادی دارد که ممکن است هر کسی را شگفت زده کند. آب زنجبیل ممکن است درمانی ساده و طبیعی باشد، خواه هدف شما کاهش وزن باشد و خواه تقویت سیستم ایمنی یا بهبود هضم. در اینجا ۵ فایده نوشیدن آب زنجبیل با معده خالی را خواهید دید. قطعا با خواندن این مزایا ترغیب خواهید شد که این نوشیدنی را در برنامه روزانه تان قرار دهید! با خبرنامه همراه باشید!

۵ فایده نوشیدن آب زنجبیل با معده حالی

نوشیدن آب زنجبیل با معده خالی

موارد زیر اصلی ترین فواید این نوشیدنی هستند:

۱. به تقویت سیستم گوارش کمک می کند

زنجبیل از دیرباز به دلیل توانایی اش در کمک به هضم غذا شناخته شده است. نوشیدن آب زنجبیل با معده خالی به تقویت سیستم گوارش در طول روز کمک می کند. یک مطالعه منتشر شده در مجله گوارش و کبد نشان می دهد که زنجبیل به طور قابل توجهی روند تخلیه معده را افزایش می دهد، به این معنی که به حرکت سریعتر غذا از معده به روده کوچک کمک می کند. این تاثیر زنجبیل می تواند از ناراحتی و نفخ جلوگیری کند و روند هضم را روان تر و کارآمدتر کند. بد نیست بدانید برخی مواد غذایی برای بهبود هضم اثرگذارند.

زنجبیل حاوی ترکیباتی به نام جینجرول و شوگاول است که دارای خواص ضد التهابی است که می تواند دستگاه گوارش را تسکین دهد و علائم سوء هاضمه و حالت تهوع را کاهش دهد. با بهبود هضم، آب زنجبیل به جذب موثرتر مواد مغذی از غذا کمک می کند.

 ۲. یک کمک طبیعی برای کاهش وزن است

اگر کسی به دنبال کاهش وزن است، آب زنجبیل ممکن است بهترین دوست جدید او باشد. تحقیقات منتشر شده در مجله تغذیه اروپایی نشان می‌دهد که زنجبیل می‌تواند متابولیسم را با افزایش ترموژنز، که فرآیند سوزاندن کالری بدن برای تولید گرماست، افزایش دهد. نوشیدن آب زنجبیل با معده خالی می تواند به راه اندازی متابولیسم شما کمک کند و به کاهش وزن کمک کند. افزایش متابولیسم با برخی نوشیدنی ها هم ممکن است.

زنجبیل همچنین به کاهش اشتها کمک می کند، که می تواند از پرخوری در طول روز جلوگیری کند. مطالعه ای در ژورنال متابولیسم نشان داد که مصرف زنجبیل می تواند احساس گرسنگی را کاهش دهد و پیروی از یک برنامه غذایی سالم را آسان تر کند. این عمل دوگانه افزایش متابولیسم و ​​مهار اشتها می تواند به طور خاص در حمایت از کاهش وزن موثر باشد.

۳. تاثیر مثبتی بر سیستم ایمنی بدن دارد

شروع روز با آب زنجبیل می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. زنجبیل سرشار از آنتی اکسیدان است که به خنثی کردن رادیکال های آزاد مضر در بدن کمک می کند. بر اساس مطالعه ای که در مجله بین المللی پزشکی پیشگیرانه منتشر شده است، این آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی و محافظت در برابر بیماری های مزمن دارند.

زنجبیل همچنین دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش خطر عفونت و حمایت از سلامت کلی سیستم ایمنی کمک کند. نوشیدن آب زنجبیل با معده خالی به حداکثر جذب این ترکیبات مفید کمک می کند و به سیستم ایمنی بدن بهترین شروع ممکن را در هر روز می دهد. البته معجون تقویت سیستم ایمنی هم چنین تاثیری دارد.

۴. نوشیدن آب زنجبیل با معده خالی به کاهش التهاب و درد کمک می کند

التهاب مزمن یک عامل زمینه‌ای شایع در بسیاری از بیماری‌ها از جمله آرتریت و بیماری‌های قلبی عروقی است. ترکیبات فعال موجود در زنجبیل، مانند جینجرول و شوگاول، اثرات ضد التهابی قوی دارند. یک مطالعه منتشر شده در مجله درد گزارش داد که زنجبیل می تواند به طور قابل توجهی درد و درد عضلانی را کاهش دهد و همین آن را به یک درمان طبیعی عالی برای شرایط التهابی تبدیل می کند.

۵. سلامت پوست را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد

پوست انعکاسی از سلامت کلی است و آب زنجبیل می تواند به داشتن پوستی درخشان کمک کند. آنتی اکسیدان های موجود در زنجبیل به مبارزه با رادیکال های آزاد که مسئول پیری و آسیب پوست هستند کمک می کند. بر اساس مطالعه ای در مجله علوم پوستی، این آنتی اکسیدان ها می توانند از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت کنند و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشند. خواص ضد التهابی زنجبیل می تواند به کاهش آکنه و سایر تحریکات پوستی کمک کند.

 چگونه آب زنجبیل درست کنیم؟

درست کردن آب زنجبیل ساده است. در اینجا یک دستور العمل سریع آورده شده است:

1. یک تکه کوچک ریشه زنجبیل تازه را پوست بگیرید و رنده کنید.

2. آب را بجوشانید و زنجبیل رنده شده را اضافه کنید.

3. اجازه دهید 10-15 دقیقه دم بکشد.

4. آب را صاف کرده و قبل از نوشیدن اجازه دهید کمی خنک شود.

برای بهبود طعم و فایده، چند قطره لیمو یا یک قاشق چای خوری عسل اضافه کنید.

چگونه چای زنجبیل درست کنیم؟

تهیه چای زنجبیل هم ساده است. با پوست کندن و برش نازک یک ریشه زنجبیل تازه شروع کنید. دو فنجان آب را بجوشانید و تکه های زنجبیل را به آن اضافه کنید و بگذارید حدود 10 دقیقه بجوشد تا طعم و ترکیبات مفید آن گرفته شود. برای اینکه بیشتر دم بکشد، می توانید مدت بیشتری بجوشانید یا زنجبیل بیشتری اضافه کنید. هنگامی که چای به طعم مورد نظر شما رسید، آن را در یک فنجان صاف کنید. عسل، لیمو یا کمی زردچوبه را اضافه کنید تا طعم و فواید آن برای سلامتی بیشتر شود. از چای تسکین دهنده زنجبیل گرم یا سرد خود لذت ببرید، که برای گرم کردن بدن در یک روز سرد یا طراوت در تابستان عالی است!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
کاشت مو درج آگهی رایگان تعمیر ماکروفر ال جی توری حصاری کی کارت تعمیر تلویزیون سونی انتخابات 1403 بهترین مارک اسپرسوساز خانگی کدام است؟ رمان حل مشکل نیامدن پیامک بانکی دوربین مدار بسته ابزارهای آنلاین طراحی سایت خرید ویلا ساحلی در سرخرود کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم تجارتخانه آراد برندینگ شیشه اتومبیل مجله اخبار روز استادورک قبرس شمالی نیولایف خرید و فروش شرکت خرید نهال صنوبر ترکیه شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید