جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 9 دقیقه
3
(1)

فیلم‌های دیزنی ممکن است عناصر مشترکی داشته باشند، اما خود پرنسس‌ها هر کدام شخصیتی خاص خود را دارند. شاهزاده خانم ها،‌کهن الگوهای صرف نیستند، بلکه همه متفاوت هستند، و یک راه عالی برای نشان دادن این موضوع، تعریف شخصیت آنهاست. 16 تیپ شخصیتی MBTI® وجود دارد که هر کدام به جزئیات نحوه درک و تعامل یک فرد با جهان و درونگرا یا برون گرا بودن آدم ها را نشان می دهد. این تیپ‌های شخصیتی می‌توانند برای آشکار کردن جنبه‌های جدید یک شخصیت یا تقویت ویژگی‌های مشخص آن‌ها استفاده شوند. در این نوشتار ما تیپ های شخصیتی پرنسس های دیزنی را به شما خواهیم گفت. با ما همراه باشید!

تیپ های شخصیتی پرنسس های دیزنی

فهرست زیر اسم هر شخصیت دیزنی و توصیفات مربوط به شخصیت او و در عین حال تیپ شخصیتی اش است:

رایا (رایا و آخرین اژدها)
ESFJ

قهرمان اصلی رایا و آخرین اژدها احتمالاً قهرمان ترین شاهزاده دیزنی است، وضعیتی که مناسب تیپ شخصیتی او، ESFJ است. ESFJ ها افرادی بسیار وظیفه شناس هستند که برای دوستان و خانواده خود ارزش زیادی قائلند و تمام تلاش خود را برای راحتی آنها انجام می دهند.

ESFJها که در وظایف خود جامع و توانا هستند، برای هماهنگی تلاش می کنند. این تیپ شخصیتی مناسب رایاست که مردم سرزمینش را دوباره متحد می کند و ارتباطات جدید و مهمی را در طول راه ایجاد کند.

مگارا (هرکول)
ISTP

مگ از هرکول لزوماً مشهورترین نیست، اما او محبوب و همچنین یکی از جذاب ترین و پیچیده ترین شاهزاده خانم ها است. او از زمانی که مخفیانه برای هادس کار می کند به عنوان چیزی شبیه به یک آنتاگونیست شروع می کند، اما در وجودش مهربانی زیادی دارد. اگرچه مگ گاهی بدبین است، اما باهوش است و سریع فکر می کند.

شوخ طبعی خشک و شوخ او اغلب یک نشانه واضح ISTP است. و در حالی که مگ احساسات واقعی خود را اغلب آشکار نمی کند، کاملا خودآگاه است و می داند به چه کسی اعتماد کند، حتی اگر مدتی طول بکشد تا واقعاً اجازه نزدیکی به او بدهد.

اسمرالدا (گوژپشت نوتردام)
ISFP

اسمرالدا از گوژپشت نوتردام قطعا یک ISFP است. از میان تمام شاهزاده خانم های دیزنی، اسمرالدا یکی از مستقل ترین هاست. او با ضربان طبل خودش حرکت می کند و فلسفه های خودش را درباره جهان تعریف می کند.

طرز تفکر و رفتار مطمئن او در واقع او را به یک فرد مستقل تبدیل می کند و او را به سمت کمک به نیازمندان سوق می دهد. اسمرالدا به طور طبیعی به سوی آدم‌هایی کشیده می‌شود که از بدشانسی رنج می‌برند یا توسط جامعه طرد شده‌اند، که ارتباط او با کوازیمودو را بیش از پیش قابل درک می‌کند.

ISFP یک ویژگی شخصیتی است که نشان‌دهنده ذهنی باز است، که یکی از دلایل بزرگی است که او مشکلی ندارد که بر خلاف جریان جامعه باشد و کاری را انجام دهد که می‌داند درست است. او می‌خواهد در دنیایی زندگی کند که در آن همه، و نه فقط خودش، بتوانند در دنیایی بدون قضاوت و آنطور که صلاح می‌دانند زندگی کنند.

کیدا (آتلانتیس: امپراتوری گمشده)
ENTP

کیدا در یک فیلم بسیار دست کم گرفته شده دیزنی، آتلانتیس: امپراتوری گمشده ظاهر شد. مانند بسیاری از ENTP ها، شخصیت او بصری و باهوش است. مهارت های او متنوع است و او در مورد طیف وسیعی از موضوعات مختلف دانش دارد.

کیدا زبان شناس ماهری است و توانایی های رهبری بسیار خوبی دارد. او همچنین دارای اراده قوی است و از اینکه بتواند هر زمان هر کاری را که می خواهد انجام دهد، لذت می برد. با این حال، او مشتاق است که نوعی ثبات در زندگی خود داشته باشد، که می تواند منجر به درگیری درونی شود.

ENTP متفکر مستقل تری است و هیچ مشکلی در تصمیم گیری ندارد، حتی اگر به لطف یک موج دچار جنجال شود. در حالی که کیدا یک رهبر است، مثل یک رهبر مستقل فکر می کند و به همین دلیل است که او در هر کاری که انجام می دهد بسیار عالی است و به همین دلیل است که می تواند در مقابل هر کسی که سر راه او قرار می گیرد بایستد.

آرورا (زیبای خفته)
INFP

آرورا، که با نام زیبای خفته شناخته می‌شود، متأسفانه در فیلم انیمیشن اصلی‌اش رشد شخصیتی چندانی نمی‌یابد، زیرا بیشتر آن را خوابیده است. با این حال، یکی از چیزهایی که در مورد او روشن شده است، علاقه شدید او به اکتشاف است که او را به یک INFP ایده آل تبدیل می کند.

این کنجکاوی نه تنها آرورا را تشویق می‌کند تا در جنگل بچرخد و با حیوانات صحبت کند، بلکه باعث می‌شود او انگشتش را خراش دهد که او را به خواب می‌برد. او همچنین بسیار شیرین و جذاب است، چیزی که از ویژگی های INFP نیز است. از طریق این ویژگی های شخصیتی پرنسس دیزنی مشخص است که او همدلی زیادی دارد که در عشق او به همه حیوانات بزرگ و کوچک آشکار است.

آریل (پری دریایی کوچک)
ENFP

خود پری دریایی کوچولو، آریل، به لطف اشتیاق و هیجان کلی اش برای ایده های کاملاً جدید، نمونه کامل یک ENFP است. یکی از ویژگی های شخصیتی اصلی او، اشتیاق او به زندگی است.

آریل آیتم هایی از دنیای انسان ها جمع آوری می کند و به طور کلی فردی بسیار ماجراجوست. او رویاها و جاه طلبی های بزرگی دارد و سرشار از خلاقیت است که همگی از ویژگی های  تیپ شخصیتی ENFP هستند.

موآنا (موآنا)
ENFJ

از ابتدا موانا فردی دلسوز و تشنه ماجراجویی است. او بین میل به ماندن در جزیره اش و مراقبت از مردمش همانطور که پدرش می خواهد، و میل به پیروی از غریزه درونی خود، که به او می گوید که پاسخ مشکلات مردمش درست در افق نهفته است، سرگردان است.

به دلیل همدلی، شهود و اراده قوی موانا، او نمونه درخشانی از یک ENFJ است. این تیپ کاریزماتیک، گرم و نوع دوست است. آنها رهبران طبیعی هستند که برنامه های خود را دنبال می کنند. ENFJ همچنین گاهی اوقات به عنوان یک پروتاگونیست شناخته می شود، و این همان چیزی است که موانا در سراسر فیلم خود دارد.

او هرگز به کسی نیاز ندارد که او را نجات دهد (حتی مائویی)، و حاضر است برای نجات مردمش برای عدالت و خلافکاری مبارزه کند. او همچنین کسی است که حاضر است بهترین ها را حتی در تاریک ترین موجودات ببیند.

السا (فروزن)
INTJ

السا ساکت و محجوب است، اما در زیر ظاهر سلطنتی اش، از خودش و قدرتش می ترسد. همانطور که داستان السا در حال پخش است، او یاد می گیرد که چگونه از توانایی های خود استفاده کند و رابطه خود را با خواهرش بهبود بخشد. السا ممکن است اجتماعی ترین موجود نباشد، اما وقتی با افرادی است که دوستشان دارد، راحت است.

او خواهر بزرگتر است، اما وقتی راحت باشد می تواند احمق باشد. ب  در پایان Frozen 2، السا ثابت می کند که می تواند راهی برای برنده شدن از طریق خلاقیت پیدا کند، و از آنجایی که INTJ به عنوان یک معمار نیز شناخته می شود، این تیپ شخصیتی به خوبی برای او مناسب است.

او در فیلم اول قلعه خود را می سازد و چیزهای زیادی طراحی می کند که به دیگران کمک می کند.

مریدا
ESTP

همانطور که از عنوان فیلم او پیداست، مریدا شجاع است، اما این تمام چیزی نیست که او هست. او سرسخت و سرکش است، مصمم است که پیوندهای سنتی را کنار بگذارد و مسیر خود را در زندگی قطع کند. اگرچه عزم مریدا برای اینکه ارباب سرنوشت خودش باشد، جزم است و او از صمیم قلب متعهد می شود که همه چیز را دوباره درست کند.

مریدا دنبال هیجان و پر انرژی است که حتی در جدی ترین مواقع هم حس شوخ طبعی دارد و نشان می دهد که او واقعاً یک ESTP است. زمانی که او یک پرنسس پیکسار بود، الگوی پرنسس امروزی دیزنی (مانند موانا و رایا) را ایجاد کرد، زیرا او کسی نیست که به مردی نیاز داشته باشد تا در نهایت او را نجات دهد.

او کسی است که می‌داند چه می‌خواهد، می‌داند که برای رسیدن به آن باید به تنهایی بجنگد و تا زمانی که در زندگی موفق نباشد در هیچ چیز متوقف نمی‌شود.

بل (دیو و دلبر)
INFP

دلسوز، ایده آل گرا و ملایم، INFP ها روح های حساسی هستند، اما زمانی که احساس خطر می کنند (مثلاً زمانی که یکی از عزیزانشان در خطر است)، هیچ مشکلی برای دفاع از آنچه به آن باور دارند، ندارند. همه این ویژگی های شخصیتی متناسب با این تیپ شخصیتی هستند.

تیانا (شاهزاده خانم و قورباغه)
ESTJ

تیانا از شاهزاده خانم و قورباغه ممکن است به نظر برسد که همه اش کار می کند، اما برای ESTJ، کار یک بازی است. او برای سخت کوشی ارزش قائل است، و به همین دلیل است که قدرت زیادی دارد.

تیانا جاه طلب است و در عین حال واقع بین است. او برنامه های بزرگی برای باز کردن یک رستوران برای خودش دارد، اما فقط در موردش رویاپردازی نمی کند. او تلاش می کند و با پیشخدمت‌ها در رستوران‌های دیگر، تجربه کسب می‌کند و توانایی ESTJ را برای ایجاد برنامه‌های بلندمدت و عملی به منظور دستیابی به اهداف نهایی خود نشان می‌دهد.

سیندرلا (سیندرلا)
ISFJ

تیپ شخصیتی ISFJ ® دارای یک احساس مسئولیت عمیق است و این چیزی است که او را هدایت می کند. او احساس وظیفه می کند که از عزیزان خود مراقبت کند و همیشه مشتاق است تا آنچه از او انتظار می رود انجام دهد.

سیندرلا یک ISFJ قطعی است. او آنچه از او خواسته می شود را انجام می دهد و ترجیح می دهد روی وظایف خود تمرکز کند و خوشبین بماند. البته این هم بخشی از شخصیت اوست که به او اجازه می دهد تا هر زمان که می تواند برای خودش وقت بگذارد، لباس خودش را بدوزد و با دوستان حیوانش صحبت کند.

راپونزل
ENFP

راپونزل مطمئناً یک ENFP است. این تیپ گرم، نوع دوست و فوق العاده ایده آلیست است ویژگی هایی که فقط به جذابیت آنها می افزاید. آنها همچنین پرشور هستند، خصیصه ای که راپونزل را به شدت در تلاش های هنری اش هدایت می کند.

ENFP وقتی صحبت از دستیابی به رویاهای خود و کمک به دیگران برای رسیدن به آرزوهایشان می شود، مشتاق است، کاری که راپونزل برای بسیاری از مردم انجام می دهد. راپونزل، تخیلی و به طرز غافلگیرانه ای خلاق است و استعدادهای زیادی دارد.

ENFP ها مردم گرا هستند، اما از کاوش در دنیای درونی خود نیز لذت می برند، بنابراین پروانه های اجتماعی هستند که می دانند چگونه وقتی تنها هستند خود را سرگرم کنند. چیزی که واقعاً به راپونزل کمک می‌کند بالاخره از زنجیرهای خود رها شود و خوشبختی خود را بیابد، این واقعیت است که او یاد می‌گیرد جادو را در جنبه‌های روزمره زندگی ببیند. او به شخصیتی مستقل و بی خیال تبدیل می شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
توری حصاری کی کارت تعمیر تلویزیون سونی انتخابات 1403 بهترین مارک اسپرسوساز خانگی کدام است؟ رمان حل مشکل نیامدن پیامک بانکی دوربین مدار بسته ابزارهای آنلاین طراحی سایت خرید ویلا ساحلی در سرخرود کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم تجارتخانه آراد برندینگ شیشه اتومبیل مجله اخبار روز استادورک قبرس شمالی نیولایف خرید و فروش شرکت خرید نهال صنوبر ترکیه شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید