جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
5
(1)

میثم مطیعی مداح مشهور اهل بیت که به انتقادها و دیدگاه های سیاسی و اجتماعی که در مداحی هایش استفاده می کند، معروف است در سال 1363 در تهران، به دنیا آمده است. او در کنار مداحی مدرس دانشگاه امام صادق هم است. او از مداحان سرشناس اهل بیت است که در غالب مراسم های عزاداری با حضور رهبر یا سران نظام  مداحی کرده است. نکته حائز اهمیت در مورد میثم مطیعی این است که علاوه بر مداحی برای اهل بیت درباره مسائل سیاسی، اقتصادی و وضعیت زندگی مردم نیز مداحی می کند و از این لحاظ می توان گفت که با سایر مداحان اهل بیت تفاوت دارد و به گونه ای متمایز است. .به همین دلیل میثم مطیعی در میان مردم هم محبوبیت زیادی به دست آورده است.

زندگینامه و بیوگرافی میثم مطیعی مداح اهل بیت

نام: میثم
نام خانوادگی: مطیعی
سال تولد: 1363
محل تولد: تهران
تحصیلات: فارغ التحصیل دکترای تخصصی رشته علوم قرآن و حدیث از دانشگاه امام صادق (ع)
حوزه فعالیت: استاد دانشگاه و مداح اهل بیت
وضعیت تاهل: متاهل
تعداد فرزندان: دو فرزند پسر

میثم مطیعی چنیانچه گفتیم در سال 1363 در شهر تهران متولد شد و الباه اصلیت او سمنانی است. او در یک خانواده مذهبی بزرگ شده است. پدر او حاج محسن مطیعی از مبارزان انقلاب 1357 بود که در سال 1383 فوت کرد و عمویش نیز در جنگ ایران و عراق به شهادت رسیده است. او دکترای تخصصی رشته علوم قرآن و حدیث از دانشگاه امام صادق (ع) دارد  و در همین دانشگاه هم مدرس است. تصویر پدر او را در زیر می بینید:

پدر میثم مطیعی

شروع زندگی حرفه‌ای میثم مطیعی

آقای مطیعی از شاگردان مرحوم آیت الله  مجتبی تهرانی بوده است. البته میثم از کودکی علاقه زیادی به مداحی داشته به طوری که مداحی را در 5 سالگی و زمانی که کودک بود در هیئت عزاداران هندی های مقیم تهران تجربه کرده است. میثم مطیعی در مصاحبه هایش گفته که پدربزرگش هم مداح بوده است و حتی نام خانوادگی مادری اش به دلیل خوش صدایی «اندلیب» است.

ازدواج و همسر میثم مطیعی

میثم مطیعی سال هاست که ازدواج کرده و متاهل است. او دو فرزند پسر دارد. همسر حاج میثم مطیعی هم تحصیلات عالیه دارد و در دانشگاه و مدرسه تدریس می کند. با این حال عکسی از همسر میثم مطیعی منتشر نشده است. در برخی منابع گفته شده است که میثم مطیعی داماد حاج منصور ارضی است اما در مورد صحت این گفته اطلاعاتی در دست نیست.

شعر انتقادی در مراسم نماز عید فطر ۱۳۹۶

میثم مطیعی در تاریخ ۵ تیر ماه ۱۳۹۶، قبل از نماز عید فطر تهران، شعری خواند که به نظر می‌رسید خطاب به حسن روحانی، رئیس‌جمهور و مسئولان دولت او شعر را خوانده است. هرچند او بعد از خاتمه خوانش شعرش گفت که اگر اشعارش نقادانه بوده، اما بسیار تلاش شده بود که همراه با احترام و منصفانه باشد. قسمت هایی از این شعر با تشویق و شعار تکبیر و «مرگ بر منافق» حضار در نماز عید فطر همراه شد. به هر روی این اقدام میثم مطیعی با انتقاد و اعتراض رسانه‌های اصلاح طلب روبرو شد.

ای نشسته صف اول نکنی خود را گم
پی اقدام تو هستند هنوز این مردم
چند روزی تو مقامی به امانت داری
منصبت را نکند طعمه خود پنداری
ما نه آنیم که آموخته غرب شویم
پی هر وسوسه‌ای سوخته غرب شویم
سیلی از کوخ نشین، کاخ‌نشین خواهد خورد
و زمین خوار سرانجام زمین خواهد خورد

نکته حائز اهمیت این است که رسانه های اصلاح‌ طلب این شعر را توهین به رئیس‌ جمهور تلقی کردند. محمدمهدی سیار، از سرایندگان اشعار مطیعی، در این باره نوشت که برخلاف ادعای رسانه های «تندروی سیاسی»، در این شعر هیچ توهینی وجود نداشته است و کاملا محترمانه بوده است.

نقطه تمرکز فعالیت های میثم مطیعی

در مورد میثم مطیعی باید بگوییم که نقطه تمرکز او پرداختن به مسائل روز جهان اسلام و محور مقاومت، رویدادهای سیاسی و اجتماعی مرتبط با آن است و در عین حال «جنگ های رخ داده در عراق، سوریه، یمن و بحرین و پیوند زدن آن به حوادث کربلا» از موضوعات نسبتا همیشگی در مداحی‌ هایش بوده است. این مداحی های او که برخی حتی به زبان عربی خوانده شده در میان شیعیان عرب بازتاب قابل توجهی داشته‌ است. به عنوان مثال مداحی «یا تکفیری صبرک صبرک» که به دو زبان فارسی و عربی و علیه داعش خوانده شده، در میان شیعیان عرب به شدت محبوبیت یافته و بارها و بارها از سوی مداحان عرب در عراق و سوریه و لبنان بازخوانی شده‌ است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
درج آگهی رایگان تعمیر ماکروفر ال جی توری حصاری کی کارت تعمیر تلویزیون سونی انتخابات 1403 بهترین مارک اسپرسوساز خانگی کدام است؟ رمان حل مشکل نیامدن پیامک بانکی دوربین مدار بسته ابزارهای آنلاین طراحی سایت خرید ویلا ساحلی در سرخرود کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم تجارتخانه آراد برندینگ شیشه اتومبیل مجله اخبار روز استادورک قبرس شمالی نیولایف خرید و فروش شرکت خرید نهال صنوبر ترکیه شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید