جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

بیوگرافی صادق آهنگران + تصاویر خانوادگی، عروس و نوه هایش

بیوگرافی صادق آهنگران + تصاویر خانوادگی، عروس و نوه هایش
خواندن 3 دقیقه
3.1
(342)

بیوگرافی صادق آهنگران؛ در این نوشتار به بیوگرافی آهنگران پرداخته ایم. حاج صادق آهنگران متولد ۱۳۳۶ در اهواز، نوحه خوان است. او در مقطع کارشناسی رشته زبان و ادبیات فارسی فارغ التحصیل شده است. بیشتر شهرت آهنگران به دلیل مداحی در جنگ بین ایران و عراق است. او حالا بازنشسته سپاه پاسداران است و درجه سرتیپ دومی دارد.

اصالت صادق آهنگران

او در اهواز به دنیا آمد اما اصالتا اهل شهر دزفول است. صادق آهنگران در یک خانواده مذهبی پرورش یافت. خودش می گوید صدایش را از پدرش به ارث برده است. او مداحی را با نوحه سرایی در هیئت های مذهبی شروع کرد.

با وقوع انقلاب اسلامی شعارگوی دسته جات و تظاهرکنندگان بود و پس از آن وارد کمیته شد. او پس از تاسیس سپاه پاسداران به این نهاد نظامی پیوست. با شروع جنگ ایران و عراق در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ به جبهه رفت و تا عملیات طریق القدس که در آذر ماه ۱۳۶۰ انجام شد در کنار نوحه خوانی در عملیات ها نیز شرکت می کرد.  در نهایت بعد از این تاریخ به دستور محسن رضایی (فرمانده وقت سپاه) اسلحه را کنار گذاشت و کارش صرفا این شد که به نوحه سرایی و آماده کردن جوانان از نظر روحی و روانی برای جنگ مشغول باشد.

صادق آهنگران و مادرش

او در سال سال ۵۹ وقتی ۲۳ ساله بود قبل از عملیات هویزه با خواندن نوحه «شهیدان به خون غلتان خوزستان درود» در حضور امام خمینی (ره) بین عراقی ها به بلبل امام خمینی شهرت یافت.  ای لشکر صاحب زمان آماده باش، نوای کاروان از دیگر نوحه های مشهور آهنگران است.

ازدواج حاج صادق آهنگران

حاج صادق آهنگران در روزهای ابتدایی شهرت در سال ۱۳۵۹ که فقط ۲۳ سال داشت با همسرش که ۱۵ ساله بود ازدواج کرد. ثمره ازدواج او ۳ پسر و ۱ دختر است. تصویر پسر حاج صادق را در زیر می بینید:

آهنگران بعد از جنگ

آقای آهنگران به این دلیل که نتوانسته بود در دوران جنگ تحصیل کند، در سال ۱۳۶۹در قم مستقر شد. او یک سال بعد به تهران رفت و مسئول ستاد اجرای هیات رزمندگان و امور شهرستان ها شد. در همین دوران بود که او تا مقطع لیسانس در رشته ادبیات فارسی تحصیل کرد.

اختلاف حاج صادق آهنگران و پسرش

محمد علی آهنگران پسر حاج صادق، متولد ۱۳۶۰، که خود یک روحانی ملبس است، یکی از طرفداران  اصلاح طلبی است و در این باب به شدت با پدرش اختلاف دیدگاه دارد. این اختلافات بعد از چندین بار اعلام برائت پدر از پسر به یک شعر جنجالی علیه پسر کشیده شد که آقای صادق آهنگران آن را نزد رهبر قرائت کردند:

منم که در دل طوفان به نوح می نازم

شبیه نوح به اولاد دل نمی بازم

اشاره کن به من ای نوح آسمانی من

ببین چه‌ ها کند این شور جانفشانی من

ببین چگونه دهم سر، پسر که چیزی نیست

به راه دوست تمام جهان پشیزی نیست

محبتی نتواند مرا اسیر کند

مرا فقط غم تو ای امیر پیر کند

آثار حاج صادق آهنگران

او سه آلبوم به نام های زیر دارد:

  • مثنوی شهادت
  • داغ ازلی
  • دشت کربلا

او در سال ۱۳۹۱ نیز کتابی با نام آهنگران از خاطرات و متن نوحه هایش را منتشر کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.1 / 5. تعداد آرا: 342

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
  1. محمد نیم‌رخ
    محمد

    👌اجرکم عندالله.🌹

  2.  نیم‌رخ
    ناشناس

    از شازده پسرش چه خبر

  3.  نیم‌رخ
    ناشناس

    چه جالب دلیل درجه سرتیپ دومی چیست؟

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
تعمیر لباسشویی بوش در تهران تعمیر گیربکس تیگو 5 سایت لوازم آرایشی ارزان پرستار بچه کلاس خصوصی آنلاین زبان انگلیسی کاشت مو درج آگهی رایگان تعمیر ماکروفر ال جی توری حصاری کی کارت تعمیر تلویزیون سونی انتخابات 1403 بهترین مارک اسپرسوساز خانگی کدام است؟ رمان محاسبه اسپرد در بازار فارکس دعای محبت فوری نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم تجارتخانه آراد برندینگ شیشه اتومبیل مجله اخبار روز استادورک قبرس شمالی نیولایف خرید و فروش شرکت خرید نهال صنوبر ترکیه شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید