جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
3.1
(14)

مرز باریکی بین بخشیدن و تسلیم شدن وجود دارد. روانشناسی می گوید انواع خاصی از آدم‌ها وجود دارند که برای آرامش خودمان هرگز نباید فرصتی دوباره به آنها بدهیم. شناخت این آدم ها کمک‌مان می‌کند که دچار اشتباهات تکراری نشویم. در این مقاله ما شما را با ۸ دسته آدم آشنا می کنیم که به گفته روانشناسی نباید به‌شان شانس دوباره بدهید.

۸ دسته آدم که لایق شانس دوباره نیستند

با خودتان و کسی که آزارتان می دهد تعارف نداشته باشید. اگر فرد مقابل‌تان در این ۸ دسته قرار می گیرد، خیلی راحت او را کنار بگذارید!

۱. کسی که دائم دروغ می گوید

همه ما هر از گاهی دروغ های سفید کوچک می گوییم. اما برخی افراد هستند که این کار را به یک سطح کاملاً جدیدی می برند.

با دروغگوی مزمن آشنا شوید: طبق روانشناسی، دروغگویان مزمن الگویی از دروغگویی مداوم در مورد چیزهای بزرگ و کوچک دارند. آنها فقط گاه به گاه رشته دروغ‌های مختلف نمی گویند – آنها حقیقت را به روش خودشان تغییر می دهند. این رفتار نه تنها اعتماد را از بین می برد، بلکه باعث ناراحتی عاطفی اطرافیان می شود. مثل راه رفتن در میدان مین است، هرگز نمی‌دانیم دروغ بعدی کی منفجر می‌شود. رابطه با یک دروغگوی مزمن می تواند بسیار خسته کننده و اغلب بیهوده باشد، زیرا الگوی فریبکاری در آنها عمیقا ریشه دوانده است. اگر متوجه شدید که با یک دروغگوی مزمن سر و کار دارید، بهتر است به او فرصتی دوباره ندهید.

2) قربانی همیشگی

آیا تا به حال با کسی برخورد کرده اید که همیشه نقش قربانی را بازی کند؟ واقعا خسته کننده است. روانشناسان این افراد را قربانیان همیشگی می نامند. آنها در چرخه ای از سرزنش دیگران و امتناع از قبول نقش خود در مخمصه موجود، گیره کرده اند. دادن فرصتی دوباره به قربانی همیشگی به این معنی است که شما برای دور دیگری از داستان بی پایان او ثبت نام می کنید. این امر خسته کننده است و آرامش ذهنی شما را از بین می برد.

3) کسانی که اهل دستکاری روانشناختی هستند

کسانی که اهل دستکاری روانشناختی هستند در پیچاندن موقعیت ها و افراد بر اساس نیازهای خود مهارت دارند. آنها در باج گیری عاطفی، ایجاد احساس گناه و تاکتیک های فریبنده متخصص هستند. بنابراین اگر متوجه شدید که با چنین فردی سر و کار دارید، به یاد داشته باشید که اقدامات او فقط یکباره نیست. این کارها احتمالا بخشی از یک شخصیت او هستند. دادن یک فرصت دوباره به چنین آدمی کاملا اشتباه است.

4) خودشیفته

خودشیفته ها به خاطر احساس خود بزرگ بینی و عدم همدلی بدنام هستند. دنیای آنها حول محور خودشان می چرخد ​​و دیگران را صرفاً ابزاری برای رفع نیازهای خود می بینند. آنها عادت دارند بیشتر از چیزی که می دهند بگیرند و بابت چیزی که به آنها می دهید یا کاری که برای‌شان می کنید قدردانی از آنها نخواهید دید.

برخورد با یک خودشیفته می تواند بسیار چالش برانگیز باشد، زیرا آنها به ندرت خطایی را در خود می بینند. دادن شانس مجدد به یک خودشیفته اغلب به معنای ثبت نام برای درد بیشتر است. بسیار مهم است که از خود محافظت کنید و هنگامی که با این نوع شخصیت مواجه می شوید، خیلی سریع او را کنار بگذارید.

5) آزاردهنده عاطفی

سوء استفاده عاطفی می تواند ظریف باشد، اما به اندازه آزار جسمی مضر است. این رفتار اشتباه جای زخم را نه روی پوست، بلکه روی روح می گذارد. سوء استفاده کنندگان عاطفی از تاکتیک هایی مانند تحقیر، انتقاد مداوم و باج گیری عاطفی برای اعمال کنترل و قدرت استفاده می کنند. آنها عزت نفس شما را از بین می برند و باعث می شوند احساس بی ارزشی و عدم لیاقت کنید.

هیچ کس سزاوار این نیست که با او این گونه رفتار شود. اگر خود را در یک رابطه توهین آمیز احساسی می بینید، مهم است بدانید که مشکل شما نیستید. شما سزاوار احترام، عشق و مهربانی هستید. دادن یک فرصت دوباره به یک سوء استفاده کننده عاطفی اغلب به معنای باز کردن خود در برابر درد و رنج بیشتر است. شما لایق بهترین ها هستید.

6) سودجو

سودجوها افرادی هستند که از مهربانی و سخاوت دیگران استفاده می کنند بدون اینکه در ازای آن چیزی بدهند. آنها همیشه آماده گرفتن هستند، اما به ندرت حاضرند چیزی بدهند. این نوع رابطه یک طرفه می تواند باعث شود که شما احساس بدی پیدا کنید. مثل این است که انرژی خود را در یک سیاهچاله بریزید! دادن شانس دوم به یک فرد سودجو اغلب به معنای توهین به شعور خودتان است. مهم است که اطراف خود را با افرادی احاطه کنید که برای خودتان ارزش قائل هستند، نه فقط برای آنچه که می توانید به آنها بدهید.

7) منتقد دائمی

همه ما کسی را می شناسیم که هرگز نمی تواند کلمه محبت آمیزی به زبان بیاورد. منتقد دائمی در تشخیص دقیق عیوب و اشتباهات متخصص است و اغلب آنها را بیش از اندازه بزرگ می کند. خواه ظاهر شما باشد و خواه کار یا حتی شخصیت شما، هیچ چیز برای آنها به اندازه کافی خوب به نظر نمی رسد. این منفی گرایی مداوم می تواند به عزت نفس و سلامت کلی شما آسیب جدی وارد کند.

روانشناسی می گوید که منتقدان دائمی اغلب ناامنی های خود را روی دیگران خالی می کنند. اما این بدان معنا نیست که شما باید بار عمده مشکلات آنها را تحمل کنید. دادن یک فرصت دوباره به یک منتقد دائمی اغلب به این معناست که خود را در معرض منفی‌گرایی و شک و تردید بیشتری قرار دهید. به یاد داشته باشید، انتقاد سازنده تاثیر مثبت دارد، اما منفی گرایی بی امان چیزی است که در زندگی خود به آن نیاز ندارید.

8) خائن

در زندگی، اعتماد مقدس است. اعتماد پایه و اساس هر رابطه سالمی است. اما خیانت می تواند این اعتماد را در یک لحظه از بین ببرد. خائن نه تنها اعتماد شما را در هم می شکند، بلکه از کارهای خود پشیمان نمی شود. او به شما خیانت می کند و سپس طوری رفتار می کنند که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است!  همین عدم پشیمانی یک پرچم قرمز است و نشان دهنده بی توجهی به احساسات شما و تمایل به صدمه زدن مجدد به شما.

اگر کسی به شما خیانت کرده و هیچ نشانه ای از گناه یا پشیمانی از خود نشان نمی دهد، بهتر است فاصله تان را با او حفظ کنید. اعتماد، زمانی که شکسته شود، بازسازی رابطه بسیار دشوار است.

افکار پایانی: ما لایق بهترین‌ها هستیم

یک اصل کلیدی که باید به خاطر بسپاریم این است که ما به دیگران یاد می دهیم که چگونه با ما رفتار کنند. اگر به طور مداوم به کسانی که به ما آسیب می رسانند فرصت دوم بدهیم، ناخواسته به آنها یاد می دهیم که کارهای‌شان قابل قبول است. این اشتباه می تواند به چرخه ای از صدمه و ناامیدی منجر شود. به خاطر آرامش خودمان بسیار مهم است که افرادی را که سزاوار فرصتی دوباره نیستند شناسایی کنیم و در تصمیم خود برای عدم بازگشت آنها به زندگی مان ثابت قدم باشیم.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.1 / 5. تعداد آرا: 14

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
کلاس خصوصی آنلاین زبان انگلیسی کاشت مو درج آگهی رایگان تعمیر ماکروفر ال جی توری حصاری کی کارت تعمیر تلویزیون سونی انتخابات 1403 بهترین مارک اسپرسوساز خانگی کدام است؟ رمان حل مشکل نیامدن پیامک بانکی دوربین مدار بسته ابزارهای آنلاین طراحی سایت خرید ویلا ساحلی در سرخرود کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم تجارتخانه آراد برندینگ شیشه اتومبیل مجله اخبار روز استادورک قبرس شمالی نیولایف خرید و فروش شرکت خرید نهال صنوبر ترکیه شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید