جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
5
(3)

به دلایل مختلفی ممکن است تغییر آدرس شرکت رخ دهد. گاهی تغییر آدرس از شهری به شهر دیگر است که در این شرایط مرجع ثبتی کلا تغییر می کند. اما اگر آدرس شرکت شما در همان شهری که هستید جا به جا شود، تنها کد پستی تغییر خواهد کرد.

مدارک لازم برای تغییر آدرس شرکت

برای انجام این کار به مدارک زیر احتیاج دارید:

  • کپی از روزنامه رسمی و روزنامه ثبت تغییرات (در صورت وجود) لازم است.
  • اگر شرکت تان مجوز یا مجوزهایی دارد باید آن ها را ارائه دهید.
  • یک نسخه از صورتجلسه که به امضای همه حاضرین رسیده و ممهور به مهر شرکت شده است باید ارائه شود.
  • اگر مجمع عمومی و یا هیات مدیره با حضورهمه افراد تشکیل نشده باید مستندات تشریفات دعوت از همه افراد را ارائه دهید.
  • در صورتی که وکیل امور مربوطه را پیگیری می کند داشتن وکالتنامه رسمی برای وی ضروری است.

توجه: اگر نیاز به اطلاعات کامل تر در مورد مدارک مورد نیاز تغییر آدرس شرکت نیاز دارید به وب سایت موسسات ثبتی همچون: ثبت یاب، ثبتی نو، ثبت کاج، ثبت میزان و … مراجعه کنید.

مراحل تغییر آدرس

خب این کار هم مانند همه تغییرات شرکت ها،  مراحل خودش را دارد که از قرار زیر است:

تشکیل مجمع عمومی فوق العاده

در اولین قدم لازم است مجمع عمومی فوق العاده و یا هیات مدیره ( بسته به اساسنامه) تشکیل شود. در این جلسه کلیه تشریفات از جمله تشریفات دعوت از اعضاء باید رعایت شود.

تدوین صورتجلسه

وقتی توافق های لازم درباره تغییر آدرس صورت گرفت اکنون باید صورتجلسه تنظیم شود. همه تصمیمات گرفته شده باید به صورت مکتوب تنظیم شده وهمه حاضرین هم صورتجلسه را امضاء نمایند. دقت کنید که ممهور شدن صورتجلسه به مهر شرکت هم ضروری است.

پیگیری امورمربوط به سایت اداره ثبت شرکت ها

همان طور که می دانید همه تغییرات مهم شرکت ها باید به صورت قانونی ثبت شود. یکی از این تغییرات، تغییر در آدرس است. ثبت این تغییرات از طریق سامانه اداره ثبت شرکت ها انجام می شود و البته در مراحل نهایی ممکن است نیاز به حضور در این اداره هم داشته باشید.

ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها

پس از این که مراحل مشخصی را در سامانه ثبت شرکت ها دنبال کردید باید برخی از مدارک را از طریق باجه های پستی به این اداره ارسال نمایید. این مدارک توسط کارشناسان اداره ثبت بررسی می شود.

مراجعه حضوری به اداره ثبت شرکت ها

پس از گذشت چند روز از انجام مراحل قبلی با استفاده از کد پیگیری که سامانه در اختیارتان قرار داده است به وب سایت ثبت شرکت ها مراجعه کرده و وضعیت پرونده تان را پیگیری نمایید. در صورتی که پیش نویس آگهی صادر شده است آن را پرینت گرفته و به صورت حضوری به اداره مربوطه مراجعه نمایید.

پس از اینکه حق الثبت را پرداخت کردید لازم است هزینه مربوط به چاپ آگهی در روزنامه رسمی را هم بپردازید.

با تحویل دادن رسید مربوطه، کارشناسان اداره اوراق مربوط به ثبت تغییر آدرس را به شما تحویل می دهند. هنگامی که آگهی تغییر آدرس در روزنامه ثبت شود می توانید کار را تمام شده در نظر بگیرید.

صورتجلسه تغییر آدرس

نکات مهم درباره صورتجلسه تغییر آدرس

  • لازم است صورتجلسه را در سه نسخه تهیه کرده وبه امضاء همه اعضاء برسانید.
  • صورتجلسه حتما باید روی سربرگ رسمی شرکت تنظیم شود.
  • در برگه صورتجلسه باید میزان سهام افراد مشخص شود.
  •  اگر تغییر آدرس در حد تغییر تا چند متر و یا تغییر از یک کوچه به کوچه ای دیگر در همان خیابان بوده است، نیازی به تشکیل مجمع ندارید و تنها کافی است صورتجلسه تغییر آدرس را تنظیم کنید.
  • اگر هیات مدیره وظیفه تغییر آدرس را بر عهده دارد باید صورتجلسه نهایی را ظرف مدت 3 روز به سازمان ثبت شرکت ها ارسال کرده و بارکد پستی را به ثبت برسانند.

تغییر کد پستی در واحد ثبتی

همان طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم اگر تغییر آدرس از شهری به شهر دیگر باشد تغییر در واحد ثبتی روی می دهد. در این هنگام باید مانند دیگر موارد ثبت تغییرات شرکت، جلسه برگزار شده و پس از انجام همه مراحل لازم به اداره ثبت اسناد در شهر مبدا مراجعه کنید. در نهایت هم باید در شهر مقصد دیگر امور را از طریق اداره ثبت اسناد پیگیری نمایید.

سخن پایانی

برای این که تغییر آدرس شرکت بدون دردسر و فوت زمان ثبت شود باید تمامی مراحل را به درستی و با دقت کافی طی نمایید. ضمنا در صورتی که وقت یا تجربه کافی برای این مورد ندارید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان