جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
1
(1)

متخصصان تعمیر گیربکس BMW همواره راهکارهای جدیدی را به‌منظور افزایش عمر این قطعۀ مهم از خودرو به ما پیشنهاد می‌کنند. همان مواردی که اگر به‌خوبی به آن‎ها توجه کنیم، احتمال خراب شدن و یا آسیب دیدن جعبه‌دنده به شکلی باورنکردنی کاهش می‌‌یابد و نیاز به پرداخت هزینه‌های گزاف از بین می‌رود. اتومبیل‌های ساخته‌شده توسط بی ام و از پیشرفته‌ترین گیربکس‌ها برخوردار هستند، اما اگر از آ‌ن‌ها به‌خوبی نگهداری نشود، مشکلات متعددی برایشان به وجود می‌آيد.

ما را همراهی کنید تا در ادامۀ متن چند نکتۀ طلایی را از زبان بهترین تعمیرکار بی ام و در تهران، در این زمینه به شما ارائه کنیم.

سلامت گیربکس بی ام و خودرو را جدی بگیرید

توجه به روغن گیربکس، سرویس کردن گیربکس به‌صورت مناسب، رانندگی درست، بکسل نکردن و… از جمله مهم‌ترین مواردی به شمار می‌آيند که بر روی سلامت جعبه‌دنده اثر می‌گذارند.

به گفته منابع معتبر خارجی مانند سایت BMW و مقالات مرجع داخلی مانند تعمیر گیربکس بی ام و : “همۀ رانندگان حرفه‌ای به این موارد توجه دارند که در برخی از موارد عدم توجه به سرویس های دوره ای گیربکس و توجه نداشتن کافی به سلامت آن باعث می شود هزینه تعمیر گیربکس به شکلی باورنکردنی افزایش يابد.”

خوشبختانه به یاد داشتن این راهکارها چندان دشوار نیست و شما نیز می‌توانید آن‌ها را به‌خاطر بسپارید. خراب شدن گیربکس به هر دلیل، امکان به‌کارگیری خودرو را از شما مي‌گیرد و همین موضوع بر روی زندگی‌تان نیز تأثیر می‌گذارد.

بررسی روغن‌ گیربکس

اولین و مهم‌ترین موردی که باید به آن دقت کنید، توجه به سطح روغن گیربکس است. روغن موجود در درون گیربکس باید همواره در یک سطح مشخص قرار داشته باشد؛ زیرا کمبود آن بسیار خطرناک خواهد بود. روغن گیربکس یا TRANSMISSION FLUID وظیفۀ اصلی روانکاری قطعات مختلف را بر عهده دارد. منطقی است که کاهش این روغن در نحوه حرکت بخش‌های گوناگون گیربکس اختلال ایجاد کند.

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که این روغن به‌منظور کاهش دمای گیربکس نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توان از داغ شدن بیش از حد جعبه‌دنده یا Overheating جلوگیری کند. چنانچه نیاز به تعویض روغن گیربکس وجود داشته باشد، لازم است که از محصولات تولیدشده توسط شرکت‌های معتبر و شناخته‌شده استفاده کنیم. به‌کارگیری روغن‌های غیراستاندارد به‌اندازۀ کمبود روغن گیربکس خطرناک است.

سرویس کردن گیربکس

گیربکس خودروی شما باید پس از طی کردن یک مسافت مشخص به‌طور کامل سرویس شود. منظور از سرویس شدن، بررسی کلیۀ قطعات گیربکس و همچنین نحوۀ عملکرد آن است و این کار باید توسط متخصصان تعمیر گیربکس بی ام و انجام بگیرد. شرکت بی ام وی برای محصولات مختلف خود بازه‌های مسافتی گوناگونی را جهت دریافت این نوع سرویس‌ها تعیین کرده است.

بهترین روش برای یافتن این میزان مسافت، مراجعه به دفترچۀ راهنما یا manual guidelines و یا وب‌سایت شرکت BMW است. در حالت کلی گفته می‌شود که هر گیربکس اتوماتیک باید به ازای هر پنجاه هزار کیلومتر یک‌بار، به‌طور کامل فرایند سرویس شدن را پشت سر بگذارد. البته مواردی همچون رانندگی در ترافیک سنگین باعث خواهد شد تا نیاز به این خدمات جدی‌تر شود.

 

رانندگی صحیح

اگر می‌‌خواهید هزینه‌‌ای بابت تعمیر گیربکس بی ام و پرداخت نکنید، لازم است رانندگی درست و اصولی با گیربکس‌های اتوماتیک را یاد بگیرید. متأسفانه بسیاری از رانندگان هنوز هم به‌طور کامل روش به‌کارگیری این نوع جعبه‌دنده‌ها را بلد نیستند و این امر منجر به ایجاد مشکلات متعددی برای آن‌ها می‌شود.

به‌عنوان مثال، احتمالاً شما هم افرادی را مشاهده کرده‌اید که خودروهای اتومات را در سرازیری «خلاص» می‌کنند! این یکی از خطرناک‌ترین اشتباهات به شمار می‌رود و می‌تواند شیر برقی گیربکس اتومبیل شما را به‌طور کامل از کار بیندازد. با گذراندن چند دوره آموزش رانندگی و مطالعۀ راهنمایی‌های موجود در اینترنت، می‌توانید نکات مربوط به رانندگی صحیح با گیربکس‌های اتومات را به‌طور کامل یاد بگیرید.

خودرو را در N لانچ نکنید

شاید به نظرتان لانچ کردن خودرو در حالت خلاص جالب و جذاب به نظر برسد و حتی هیجان خاصی هم به همراه داشته باشد، اما باید در نظر داشته باشید که این حرکت به گیربکس اتومبیلتان آسیب می‌زند. لانچ کردن خودرو در این شرایط فشار زیادی به گیربکس وارد می‌کند و به‌مرور زمان، بلبرینگ‌ها، توربین، شیر برقی و سایر قطعات مهم را خراب خواهد کرد. از هر نوع هرزگردی جلوگیری کنید تا سلامت جعبه‌دندۀ خودروی شما حفظ شود.

بکسل نکردن

خودروهای سدان و حتی شاسی‌بلند برای بکسل کردن اتومبیل‌های دیگر ساخته نشده‌اند. این موضوع نیز از جمله مواردی به شمار می‌آید که برخی از افراد نسبت به آن بی‌توجه هستند. بکسل کردن، گیربکس را در شرایط نامناسبی قرار می‌دهد. در این حالت دمای قطعات از حالت عادی فراتر می‌رود و احتمال خرد شدن دنده‌ها نیز وجود دارد. مواردی همچون بکسل کردن و کشیدن خودروهای دیگر را به یدک‌کش‌ها واگذار کنید تا نیازی به تعمیر گیربکس بی ام و شما وجود نداشته باشد.

کوچک‌ترین مشکلات را به اطلاع تعمیرکاران برسانید

بسیاری از خرابی‌های گیربکس در ابتدا نشانه‌های ساده‌ای دارند. به‌عنوان مثال، زوزه کشیدن گیربکس می‌تواند به ما نشان دهد که سطح روغن در حال کم شدن است و یا بلبرینگ‌ها خراب شده‌اند. به این نشانه‌ها توجه کنید و آن‌ها را جدی بگیرید. به‌محض یافتن کوچک‌ترین مشکل در روند تعویض دنده به کارشناسان و تعمیرکاران مجرب مراجعه کنید و از آن‌ها یاری بجویید. پیشگیری از افزایش آسیب‌های فیزیکی به گیربکس و حل این موارد در همان مراحل اولیه، یکی دیگر از نکته‌های مهم جهت حفظ سلامت جعبه‌دنده است.

بهترین محل برای تعمیر کردن گیربکس بی ام و کجاست؟

با بهره‌گیری از راهکارهایی مهمی همچون سرویس به موقع و همچنین توجه به میزان روغن، می‌توان تا حد زیادی از به وجود آمدن مشکلات فنی برای گیربکس‌ها جلوگیری کرد. به‌هرروی، در برخی از مواقع ممکن است جعبه‌دندۀ اتومبیل شما با یک ایراد خاص مواجه شده باشد که برای رفع آن باید به تعمیرکاران مجرب مراجعه کنید.

برای یافتن بهترین مرکز تعمیر گیربکس بی ام و ما پس از بررسی مقالات سایت های مختلف و نظرات کاربران درباره آنها در صفحات و در گوگل مپ ، به این نتجیه رسیدیم که اگر بخواهیم از بین تمامی تعمیرکاران حرفه ای یک نفر را معرفی کنیم، تعمیرگاه تهران گیربکس با آدرس https://tehran-gearbox.com اختلاف بالا و کسب امتیاز 95 درصد و رضایت بیش از 960 نفر از مراجعه کنندگان، در صدر این لیست است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان