جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
2 نظر
440 بازدید

با ۵ راهکار ذهنت را سم زدایی کن و منفی گرایی رو شکست بده!

با ۵ راهکار ذهنت را سم زدایی کن و منفی گرایی رو شکست بده!
خواندن 4 دقیقه
4.1
(19)

در دنیای امروز به راحتی می‌توان درگیر تارهای منفی‌گرایی شد که ذهن را در طول زندگی پرمشغله‌مان تیره و تار می‌کند. با این حال راهکارهایی هم وجود دارد که به کمک‌شان می‌توان از اسارت منفی‌گرایی رهایی یافت و حالات ذهنی آرام را در آغوش گرفت. در این نوشتار ۵ راهکار در اختیار شما قرار می دهیم که هم ذهن تان را سم زدایی کنید و هم به سوی مثبت گرایی و تفکر مثبت قدم بردارید!

پراتیپاکشا باوانا

پراتیپاکشا باوانا برگرفته از فلسفه یوگا، تمرین پرورش افکار مخالف است. هنگامی که احساسات منفی ما را در بر می گیرد، این تمرین ما را تشویق می کند که آگاهانه آنها را با همتایان مثبت شان جایگزین کنیم. این فرآیند باعث ایجاد سیم کشی مجدد عصبی می شود و به تدریج سنگر منفی گرایی را در ذهن ما کاهش می دهد.

– الگوهای افکار منفی را شناسایی کنید.
– آگاهانه آنها را با جملات تاکیدی مثبت یا افکاری که باعث نشاط و الهام می شود جایگزین کنید.
– این عمل را به طور مداوم تکرار کنید تا مسیرهای عصبی را دوباره سیم کشی کنید.

انجام کارهای داوطلبانه

درگیر شدن در کارهای ایثارگرانه نه تنها به نفع جامعه است، بلکه رفاه روانی ما را نیز بهبود می دهد. کارهای نیک و داوطلبانه ترشح اکسی توسین و سروتونین، انتقال دهنده های عصبی مرتبط با شادی و رضایت را تحریک می کند. مشاهده تأثیر مثبت اعمال شما باعث ایجاد حس هدف و رضایت می شود و شما را از دام منفی گرایی رها کرده، ذهن‌تان را سم زدایی می کند.

– بخشی از وقت و انرژی خود را به کارهای فداکارانه اختصاص دهید.
– لذت و رضایت از ایجاد تأثیر مثبت را تجربه کنید.

ذکر و خواندن مانترا

تکرار موزون آوازهای مقدس و مانتراها به دلیل تأثیرات عمیقی که بر روان دارند مورد احترام قرار گرفته اند. مانتراها باعث ایجاد حالت مراقبه، آرامش ذهن و کاهش سطح استرس می شوند. اجازه دهید ارتعاشات تسکین دهنده وجود شما را فرا بگیرد و انرژی های منفی را از بین ببرد و حس آرامش را القا کند. البته بد نیست بدانید کمی استرس برای شما خوب است به ۴ دلیل!

– یک مانترا را به میل خود انتخاب کنید.
– روزانه چند لحظه را برای خواندن مانترا اختصاص دهید.
– اجازه دهید ارتعاشات ریتمیک حالت مراقبه را القا کنند. همچنین بد نیست از فواید علمی مراقبه مطلع باشید.

نوشتن 10 نکته مثبت هر روز

در عصر دیجیتال، نوشتن افکار ممکن است قدیمی به نظر برسد، اما عمل نوشتن دارای ارزش درمانی بسیار زیادی است. این تمرین ساده تمرکز ما را از کمبود به فراوانی تغییر می‌دهد، و مغز ما را برای درک جهان از طریق دریچه سپاسگزاری سیم‌کشی می‌کند. با گذشت زمان، متوجه تغییر عمیقی در طرز فکر خود خواهید شد، زیرا منفی گرایی به جای شکرگزاری و مثبت اندیشی قرار می گیرد. در واقع شکرگزاری کلید خوشبختی است به ۵ دلیل!

– در مورد تجربیات مثبت روز یا چیزهایی که به خاطر آنها سپاسگزار هستید فکر کنید.
– آنها را در یک دفترچه یادداشت کنید.
– ذهنیت فراوانی و سپاسگزاری را در خود پرورش دهید.

حمام جنگل

طبیعت توانایی قابل توجهی در درمان و جوان سازی ذهن دارد. گذراندن وقت در طبیعت سطح کورتیزول را کاهش می دهد و خلق و خوی ما را بهبود می بخشد، و همچنین وضوح ذهنی و رفاه عاطفی را افزایش می دهد. به طور مرتب برنامه بریزید و در طبیعت استراحت کنید، خواه گردشی آرام در پارک باشد و خواه تعطیلات آخر هفته به طبیعت وحشی باشد. قدرت پاکسازی دنیای طبیعی را احساس کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

– هر زمان که ممکن است، برای سفر به جنگل برنامه ریزی کنید و در محیط طبیعی غوطه ور شوید.
– حواس خود را به طور کامل درگیر مناظر، صداها و رایحه های جنگل کنید.
– کاهش سطح استرس و بهبود خلق و خو را تجربه کنید.

داشتن یک سبک زندگی سالم و کل نگر

سلامت روانی و جسمی واقعی نتیجه یک سبک زندگی کل نگر است که با خوردن آگاهانه، ورزش منظم، خواب کافی و تقویت روابط مشخص می شود. برای ایجاد هماهنگی و انعطاف‌پذیری، تمرین‌های خودمراقبتی مانند آساناهای یوگا، پرانایاما و مدیتیشن را در اولویت قرار دهید. با شهامت و اعتقاد با زندگی روبرو شوید، زیرا کلید زندگی درخشان در اعماق وجود شما نهفته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.1 / 5. تعداد آرا: 19

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
  1. زارعی پور نیم‌رخ
    زارعی پور

    بسیاراموزنده وجالب بود

    1. تحریریه خبرنامه نیم‌رخ
      تحریریه خبرنامه

      از همراهی شما سپاسگزاریم

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
کلاس خصوصی آنلاین زبان انگلیسی کاشت مو درج آگهی رایگان تعمیر ماکروفر ال جی توری حصاری کی کارت تعمیر تلویزیون سونی انتخابات 1403 بهترین مارک اسپرسوساز خانگی کدام است؟ رمان حل مشکل نیامدن پیامک بانکی دوربین مدار بسته ابزارهای آنلاین طراحی سایت خرید ویلا ساحلی در سرخرود کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم تجارتخانه آراد برندینگ شیشه اتومبیل مجله اخبار روز استادورک قبرس شمالی نیولایف خرید و فروش شرکت خرید نهال صنوبر ترکیه شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید