جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
0
(0)

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا به میزبانی بیشکک، در نهایت با قهرمانی ایران به پایان رسید. کشتی‌گیران ایران با کسب پنج مدال طلا، سه برنز و اختلاف 60 امتیازی با ژاپن، روی سکوی قهرمانی حاضر شدند. در روز آخر مسابقات، امیرحسین فیروزپور در 92 کیلوگرم و امیرحسین زارع در دسته فوق سنگین مدال طلا را از آن خود کردند.

امیر حسین زارع دارنده دو طلای جهانی و دو برنز جهان و المپیک است که مانند بازی‌های آسیایی هانگژو این بار هم بدون دادن امتیاز برنده شد.

بیوگرافی امیرحسین زارع کشتی گیر

بیوگرافی امیرحسین زارع کشتی گیر

امیرحسین زارع در 27 دی 1379 در مازندران، کشتی گیر آزادکار است. او دوران دبستان به ورزش باستانی رو آورد و سپس در دوران راهنمایی وارد کشتی شد. حالا نیز با 183 سانتیمتر قد و 125 کیلوگرم وزن عضو مهم تیم ملی است.

خانواده ورزشی

امیرحسین زارع در شهر آمل استان مازندران به عنوان فرزند دوم که تنها یک خواهر بزرگتر از خود دارد، به دنیا آمد. عموی بزرگ او حسن زارع بنیان گذار ورزش باستانی است. مادرش خانه دار و پدرش هم از پیشکسوتان ورزش باستانی شهر آمل محسوب می شود.

کودکی و مدرسه

کودکی و مدرسه دوران امیرحسین زارع

آقای زارع دوران دبستان را در مدرسه شهید پوریان آمل گذراند. آن زمان این مدرسه امکانات ورزشی آنچنانی نداشت، به همین دلیل او مانند اغلب بچه ها به بازی فوتبال روی آورد.

او در این مورد گفته بود: “برای فوتبال هم تنها دو تیرک وجود داشت، یک سری از دانش آموزان بدمینتون بازی می کردند و عده ای هم اهل والیبال بودند، اما من به ورزش باستانی علاقه داشتم.”

از ورزش باستانی تا کشتی

در دوران دبستان به همراه پدر و عمویش وارد ورزش باستانی شد. آقای زارع گفت: “در استان مازندران اینطور مرسوم است که وقتی بچه ها می خواهند قدرت خود را نشان بدهند، کشتی میگرند، من هم در مدرسه خیلی خوب کشتی می گرفتم. از کودکی علاقه شدیدی به کشتی داشتم تا اینکه بعد از قبولی در مدرسه نمونه دولتی، مادرم بعنوان جایزه من را در کشتی ثبت نام کرد.”

ورود امیرحسین زارع به تیم ملی

ورود امیرحسین زارع به تیم ملی

این کشتی گیر معروف در سال 1396 در 17 سالگی در مسابقات استانی مازندران توجه مربیات را به خود جلب کرد و خیلی زود عضویت تیم ملی نوجوانان را به دست آورد.

او سال 1398 در مسابقات جهانی امیدها در زاگرب کرواسی با کسب مدال طلا، توجه ها را به سمت خود جلب کرد.

جوانان و بزرگسالان ملی

زارع در سال 1398 در المپیک جوانان مدال نقره به دست آورد. سپس وارد رده جوانان شد و در آسیا مدال طلا و در مسابقات جهانی نیز مدال نقره گرفت. در نهایت او عنوان پدیده جدید سنگین وزن کشتی آزاد ایران را به دست آورد.

در راه المپیک 2021

امیرحسین زارع بعد از کسب سهمیه المپیک توکیو توسط یدالله محبی، ورزشکار آماده ای بود که راهی المپیک توکیو 2021 شد. او در مصاحبه ای در این مورد گفت: “حضور در المپیک آرزوی دوران نوجوانی ام بود، اکنون با وجود سن کم امیدوارم بتوانم نماینده شایسته ای برای کشورم باشم.”

اخراج از مدرسه نمونه و قول برای وکالت در امام صادق

اخراج از مدرسه نمونه و قول برای وکالت در امام صادق

در زمان تحصیل آقای زارع درس او خیلی خوب بود و در مدرسه نمونه درس می خواند اما وقتی به تیم ملی نوجوانان دعوت شد از مدرسه نمونه اخراج شد. زمانی که از راهنمایی به دبیرستان منتقل و کارنامه گرفت، مدیر مدرسه به خانواده اش گفت دوست دارد من از دانشگاه امام صادق (ع) بعنوان وکیل فارغ التحصیل شوم. او نیز قول داده بود این اتفاق بیفتد اما نتواست و سرنوشتش او را به سمت تشک کشتی کشاند.

نقش عمو و پدرم

او در مصاحبه ای در مورد نقش عمو و پدرش گفت: “عموی من کمک مربی کشتی است و از همان ابتدا برای تمرین مرا به شهرهای مختلف می برد و تمرین می داد، خیلی برایم زحمت کشید و مثل کوه پشتم بود. پدرم هم در همه مسابقات من حضور داشت، او یک مشاور عالی برای من است و از نظر روحی خیلی به من انگیره می دهد، واقعا پدر داشتن یک نعمت است.”

کسب مدال در المپیک

امیرحسین زارع در فینال 125 کیلوگرم کشتی آزاد در المپیک 2021 توانست با شکست 5 – 0 حریف چینی اش مدال برنز را به دست بیاورد.

قهرمانی جهان 2021

این کشتی گیر چند ماه بعد از المپیک در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان برابر گنو پترياشويلی گرجستانی با نتیجه 9 بر 2 پیروز شد و به مدال طلا دست یافت. امیرحسین زارع در دیدار نیمه نهایی المپیک توکیو بازی را به این کشتی گیر واگذار کرده و از راهیابی به فینال بازمانده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
کلاس خصوصی آنلاین زبان انگلیسی کاشت مو درج آگهی رایگان تعمیر ماکروفر ال جی توری حصاری کی کارت تعمیر تلویزیون سونی انتخابات 1403 بهترین مارک اسپرسوساز خانگی کدام است؟ رمان حل مشکل نیامدن پیامک بانکی دوربین مدار بسته ابزارهای آنلاین طراحی سایت خرید ویلا ساحلی در سرخرود کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم تجارتخانه آراد برندینگ شیشه اتومبیل مجله اخبار روز استادورک قبرس شمالی نیولایف خرید و فروش شرکت خرید نهال صنوبر ترکیه شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید