جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
3
(5)

نام اصلی: ناصر

نام خانوادگی: ممدوح 

تاریخ تولد: 26 بهمن 1321

محل تولد : تهران

تحصیلات : دیپلم

وضعیت تاهل: متاهل

فرزندان: سه فرزند (آرش، آبتین، فرناز)

زمینه فعالیت : دوبلور و بازیگر

ناصر ممدوح

ناصر ممدوح، بازیگر، دوبلور و مدیر دوبلاژ سینما و تلویزیون ایران است. او بعد از گرفتن دیپلمش به دلیل علاقه به بازیگری، به نویسندگی رو آورد اما به دلیل صدای زیبا به کار دوبله پرداخت. مطابق با ویکی پدیا، او همچنین رئیس انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم بود و بیشتر در زمینه دوبله فیلم های مستند فعالیت می‌کند. او همچنین راوی سریال محبوب سندباد نیز است.

بیوگرافی ناصر ممدوح

بیوگرافی ناصر ممدوح

ناصر ممدوح، در 26 بهمن 1321 در تهران به دنیا آمده است.

خانواده

خانواده ناصر ممدوح

اطلاعات چندانی از خانواده، برادران و خواهران او وجود ندارد.

تحصیلات ناصر ممدوح

آقای ممدوح تا مقطع دیپلم درس خوانده است.

علاقه به بازیگری و رو آوردن به دوبلاژ

علاقه به بازیگری و رو آوردن به دوبلاژ

او در 19 سالگی با عشق زیادی که به بازیگری در سینما داشت پا به این عرصه گذاشت و شروع به نوشتن فیلمانه کرد تا با کارگردانی و بازی در آن به سینما راه پیدا کند. سپس نوشته‌اش را نزد مهدی میثاقیه تهیه کننده برد، صدای گیرا و خاص او نظر آقای میثاقیه را جلب کرد و او پیشنهاد دوبله را به آقای ممدوح داد. همین نیز باعث شد تا او با عطالله کاملی گوینده مشهور معرفی شود و مسیر حرفه ایش به طور کامل تغییر کند.

آموزش گویندگی

بعد از این اتفاق آقای ممدوح یک سال زیر نظر عطالله کاملی دوره گویندگی را گذراند و از تجربیات بزرگانی چون منوچهر اسماعیلی، ژاله کاظمی، چنگیز جلیلوند و رفعت هاشمی بهره مند شد.

اولین تجربه دوبلاژ

بعد از دوره‌های آموزشی آقای ممدوح از سینما به تلویزیون و شبکه دو معرفی شد و برای اولین بار دوبله سریال دکتر کیلدر را انجام داد.

تغییر صدای ناگهانی در دوران نوجوانی و بلوغ

هرچند این دوبلور در دوران کودکی و نوجوانی صدایی نازک و دخترانه داشت اما بعد از 15 سالگی و رسیدن به دوران بلوغ صدایش پخته‌تر و خاص‌تر شد تا در نهایت او را به یکی از بهترین های دوبلاژ تبدیل کرد.

بازیگری و اوج شهرت با سریال اغما

ناصر ممدوح بازی در فیلم امتداد شب در نقش همسر گوگوش

ناصر ممدوح در سال 1356 وقتی تنها 35 سال داشت با بازی در فیلم امتداد شب در نقش همسر گوگوش جلوی دوربین رفت. اما بعد از انقلاب در سال 1385 با سریال راه شب در نقش گوینده رادیو، بازیگری را از سر گرفت. با این حال شهرت ناصر ممدوح با سریال اغما ساخته سال 1386 در نقش دکتر نائینی رقم خورد. همچنین او در سال 1387 مسابقه بزرگ 101 را اجرا کرد که در زمان خود برنامه موفقی به حساب می‌آمد.

آموزش گویندگی

ازدواج و همسر ناصر ممدوح

آقای ممدوح در سال 1344 وقتی تنها 23 سال داشت با همسرش آشنا شد و بعد از سه سال دوران آشنایی و دوستی در سال 1347 با هم ازدواج کردند. ثمره این ازدواج سه فرزند به نام های آرش، آبتین و فرناز است.

اخلاق جالب ناصر ممدوح

ناصر ممدوح در یکی از مصاحبه‌هایش گفت که من به مرد خانواده بودن شهرت دارم. همه جا با خانواده می‌روم و در بیشتر سفرها همسرم هم کنارم هست، محبت زیادی بین من و همسر وجود دارد به همین دلیل نمی‌توانیم دوری از هم را تحمل کنیم.

فوت همسر

با این حال ناصر ممدوح همسرش را در سال 1396 به دلیل بیماری از دست داد.

بیوگرافی ناصر ممدوح

منابع درآمدی

بر اساس گفته آقای ممدوح دوبله درآمد چندانی ندارد و او بیشتر در زمینه کارهای مستند و پیام‌های مخصوص همایش و تبلیغات مشغول به کار است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
سایت لوازم آرایشی ارزان پرستار بچه کلاس خصوصی آنلاین زبان انگلیسی کاشت مو درج آگهی رایگان تعمیر ماکروفر ال جی توری حصاری کی کارت تعمیر تلویزیون سونی انتخابات 1403 بهترین مارک اسپرسوساز خانگی کدام است؟ رمان حل مشکل نیامدن پیامک بانکی دوربین مدار بسته ابزارهای آنلاین طراحی سایت خرید ویلا ساحلی در سرخرود کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم تجارتخانه آراد برندینگ شیشه اتومبیل مجله اخبار روز استادورک قبرس شمالی نیولایف خرید و فروش شرکت خرید نهال صنوبر ترکیه شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید