جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
4.3
(4)

نام : رزا

نام خانوادگی: آرایش

تاریخ تولد: متولد سال 1346

محل تولد : تهران

تحصیلات : لیسانس مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی

وضعیت تاهل: مجرد

زمینه فعالیت: بازیگر سینما و تلویزیون

کشور محل سکونت: ایران

بیوگرافی رزا آرایش، بازیگر سینما و تلویزیون در مورد زندگی خصوصی و حرفه ای اوست. همچنین ما در این مطلب به تلخ ترین اتفاق زندگی او و جزئیاتی پرداخته ایم که ممکن است تا کنون در مورد آن‌ها نخوانده و نشنیده باشید.

بیوگرافی رزا آرایش

بیوگرافی رزا آرایش

رزا آرایش از بازیگران معروف سینما و تلویزیون ایران است که متولد سال 1346 تهران است. او هرچند فارغ التحصیل مدیریت بازرگانی است و مدرکش را از دانشگاه آزاد اسلامی دریافت کرده است اما پس از گذراندن یک دوره شش ماهه بازیگری در تالار محراب فعالیت هنریش را آغاز کرده است.

اولین تجربه بازیگری در فیلم مسافر غریب

مطابق با ویکی پدیا اولین تجربه بازیگری رزا آرایش به بازی او در سال 1372 در فیلم مسافر غریب ساخته یوسف جمادی‌عرب بر می‌گردد. در سال 1379 نیز در اثر مهمی به نام سریال روزهای زندگی به کارگردانی سیروس مقدم نقش آفرینی کرد که جزء آثار ماندگار او محسوب می‌شود. در واقع خانم آرایش با همین سریال تلویزیونی به شهرت رسید. رزا آرایش در این سریال کنار بازیگرانی چون مجید مظفری، بیتا فرنگی، نصرت‌الله زمانیور و مرجان محمدی بازی کرد.

حضور رزا آرایش در سریال ما چند نفر

رزا آرایش پس از سریال روزهای زندگی، در سال 1385 در سریال ما چند نفر نیز بازی کرده است. سریال ما چند نفر ساخته سید فیاض موسوی است که در آن خانم آرایش همراه با هنرمندانی چون مهدی سلوکی، شبنم قلی خانی، برزو ارجمند و اسماعیل شنگله نقش آفرینی کردند.

خانم آرایش با بیشترین همکاری را با کدام بازیگران داشته است؟

خانم آرایش با بیشترین همکاری را با کدام بازیگران داشته است؟

هرچند رزا آرایش با بازیگران زیادی همبازی بوده اما جالب است بدانید این بازیگر بیشترین همکاری را با بازیگران زیر داشته است:

  • مجید مظفری 2 مرتبه
  • رضا بنفشه خواه 2 مرتبه
  • پریسا پورشفیع 2 مرتبه
  • شبنم قلی خانی 2 مرتبه
  • جمشید شاه محمدی 2 مرتبه

حضور در سینما و تلویزیون

این بازیگر معروف در سریال ها و فیلم های زیادی بازی کرده است اما بیشترین آثار او در بخش فیلم های سینمایی است. در واقع 63 درصد مجموعه آثار او متعلق به تلویزیون و 37 درصد آن متعلق به سینما است. او در کارنامه هنریش با 24 بازی در نقش های مختلف، در 8 فیلم سینمایی و 16 سریال تلویزیونی حضور داشته است.

ازدواج و همسر رزا آرایش

رزا آرایش ازدواج نکرده و هنوز مجرد است.

بدترین حادثه زندگی خانم آرایش

بدترین حادثه زندگی خانم آرایش

بدترین حادثه زندگی آرایش مربوط به اتفاقی می‌شود که حوالی چهارراه جهان كودك تهران برای او افتاده است. او ماجرا را این گونه شرح می‌دهد: “ساعت 10 دقیقه به هفت شب بود. در خیابان الوند داشتم به سمت خانه می‌رفتم كه تیزی یك چاقورا روی گلویم احساس كردم. مردی با یك چاقوی خیلی بزرگ مرا تهدید كرد كه تمام دارایی‌ام را به او بدهم. كیفم، پالتویم، طلاهایی كه به همراه داشتم و گوشی تلفن گرانقیمتی كه داشتم گرفت و بعد رهایم كرد. در تمام مدت 2 نفر كه همدستش بودند آن طرف‌تر كشیك می‌دادند كه كسی این ماجراها را نبیند. من بعد از آن توانستم به خانه بروم اما چنان شوكه شده بودم كه تا چند شب نتوانستم راحت بخوابم”.
او در ادامه گفت: “نمی‌دانم این قاپ‌ زنی بود، زورگیری بود یا اسم دیگری داشت. اما هر چه بود اثر بسیار بدی در روحیه من گذاشت و تا مدت‌ها احساس ناامنی می‌كردم.”

نگاه او به زندگی زیباست

با وجود این که رزا آرایش چنین خاطره تلخی دارد اما باز هم به زندگی خوش بین است و می‌گوید: “هر روز خدا آنقدر زیبا و خوب است كه باید قدر لحظه لحظه‌اش را دانست و آن را زندگی كرد. هر روز برای من حادثه‌ای خوش است.”

این بازیگر هیچ صفحه انستاگرامی ندارد.

فهرست فیلم ها و سریال ها

لیست کامل آثار رزا آرایش در عرصه تلویزیون و سینما:

سینمایی

تردید

شام عروسی (۱۳۸۴)

آیه‌های زمینی (۱۳۸۲)

رأی باز (۱۳۸۱)

نیمه پنهان (۱۳۸۰)

جان‌سخت (۱۳۷۶)

حرفه‌ای (۱۳۷۵)

مسافر غریب (۱۳۷۲)

تلویزیونی

ما چند نفر

چراغ جادو

آوایی در گلستان

فردا آفتابی است

یحیی و گلابتون

معجزه نوروزی

این خانه دور است

گل‌های آفتابگردان

مرگ در سکوت

برگ سبز

روزهای زندگی

عید آن سال‌

معما

پریدخت

شهر دقیانوس

سنگ سنگ

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
سایت لوازم آرایشی ارزان پرستار بچه کلاس خصوصی آنلاین زبان انگلیسی کاشت مو درج آگهی رایگان تعمیر ماکروفر ال جی توری حصاری کی کارت تعمیر تلویزیون سونی انتخابات 1403 بهترین مارک اسپرسوساز خانگی کدام است؟ رمان حل مشکل نیامدن پیامک بانکی دوربین مدار بسته ابزارهای آنلاین طراحی سایت خرید ویلا ساحلی در سرخرود کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم تجارتخانه آراد برندینگ شیشه اتومبیل مجله اخبار روز استادورک قبرس شمالی نیولایف خرید و فروش شرکت خرید نهال صنوبر ترکیه شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید