جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
5
(2)

نام اصلی: پونه

نام هنری: تینا

نام خانوادگی: آخوندتبار 

تاریخ تولد: 5 خرداد 1366

محل تولد : تهران

تحصیلات : لیسانس حسابداری

وضعیت تاهل: مجرد

زمینه فعالیت : بازیگری و فعالیت در رشته بوکس

تینا آخوندتبار با اسم اصلی پونه بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. این بازیگر علاوه بر فعالیت در بخش سینما یک ورزشکار در رشته بوکس است. در این مطلب به بیوگرافی تینا آخوندتبار و زندگی شخصی و حرفه ایش پرداخته ایم. با خبرنامه همراه باشید!

بیوگرافی تینا آخوندتبار

بیوگرافی تینا آخوندتبار

تینا آخوندتبار بازیگر و بوکسور ایرانی است که در 5 خرداد 1368 در تهران به دنیا آمده است.  اسم اصلی این بازیگر پونه تنها روی شناسنامه است و خانواده او را به این نام صدا می‌زنند در حالی که به گفته خودش از اسم تینا لذت می‌برد و همین اسم را سر زبان‌ها انداخته است.

خانواده

مطابق با ویکی پدیا، تینا آخوندتبار در خانواده ای مرفه به دنیا آمده و اصالتا اهل روستای سراسب استان مازندران شهرستان نور است.

تحصیلات تینا آخوندتبار

این بازیگر خوش سیما مدرک لیسانس رشته حسابداری از دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب دارد. از 20 سالگی جلوی دوربین قرار گرفته و با توجه به علاقه ای که به بوکس داشته، شروع به تمرین حرفه ای در این رشته ورزشی می‌کند.

والیبال، تنیس و بوکس

والیبال، تنیس و بوکس

تینا آخوندتبار از همان دوران مدرسه عاشق والیبال بود او حتی به کلاس های درسی نمی‌رفت تا بتواند با بچه‌ها در حیاط والیبال بازی کند. سپس با وارد شدنش به دانشگاه و حجم سنگین درس‌ها از ورزش دور شد اما پس از فارغ شدن دوباره به سراغ تنیس رفت. او در طول هفته سه روز را باشگاه می‌رفت و با ورزش های مختلف، بدنسازی، آمادگی جسمانی به سرعت تنیس را فرا گرفت. او آنقدر در این ورزش موفق بود که با مربی نیز مسابقه می‌داد.

طرفدار دوآتیشه پرسپولیس

تینا آخوندتبار از دوران نوجوانی به تیم پرسپولیس علاقه داشت. در اصل پدر او طرفدار  دوآتیشه پرسپولیس است و هیچ یکی از بازی های این تیم را از دست نمی‌دهد. او می‌گوید: “آنقدر پدرم این تیم را تشویق کرد تا ما هم به آن علاقه مند شدیم.” همچنین باید بگوییم که او طرفدار پر و پا قرص رئال مادرید است که حتی موقع بازی با PSP نیز همین تیم را انتخاب می‌کند.

ورزش حرفه ای “عشق به بوکس”

ورزش حرفه ای "عشق به بوکس"

خانم آخوندتبار بعد از بدنسازی، به دنبال ورزشی جدیدی بود تا بتواند انرژی درونیش را تخلیه کند. به پیشنهاد یکی از دوستانش موی تای کار کرد، اما مدت زیادی نگذشت که برای یادگیری بوکس اقدام کرد. او در سال 1393 در سن 25 سالگی آموزش بوکس را شروع کرد. خانم بازیگر آنقدر عاشق بوکس است که حتی مسافرت های خارجی‌اش را بر اساس زمان بندی مسابقات تنظیم می کند تا بتواند تمرین کند و حتی مسابقات بوکس را نیز ببیند. در واقع او اکنون تمام زندگی و وقتش را صرف بوکس می کند.

سفر به ترکیه

هرچند این بوکسر معروف ابتدا با سرمربی تیم ملی بوکس مردان تمرین می‌کرد اما با توجه به محدودیت‌ها و نامناسب بودن فضای تمرین بوکس حرفه ای برای زنان، او برای پیشرفت بیشتر به ترکیه سفر کرد و در این کشور با عضویت در باشگاه فنرباغچه، تمرینات و مسابقات خود را در این باشگاه ادامه داد. همچنین در چند دوره مختلف با مربیان بین المللی باشگاه‌های چین، اوکراین و سن پترزبورگ نیز تمرین کرده است.

تراشیدن مو به خاطر حجاب و شرکت در مسابقات بین المللی

تراشیدن مو به خاطر حجاب و شرکت در مسابقات بین المللی

او چند باری در مسابقات بین المللی با حجاب شرکت کرده بود اما بعد سازمان جهانی با حجاب او مخالفت کرد و این ورزشکار مجبور به تراشیدن موهایش شد.

ازدواج و همسر تینا آخوندتبار

هرچند شایعاتی مبنی بر ازدواج تینا آخوندتبار و حامد کمیلی در رسانه های اجتماعی منتشر شد اما با این که محرم هم بودند، ازدواج‌شان سر نگرفت. حالا او مجرد است.

ورود به سینما و حضور در صحنه بازیگری

خانم آخوندتبار هرچند عاشق ورزش است و در چندین رشته ورزشی دست بالایی دارد اما در اواخر سال های تحصیلیش در دانشگاه از طریق دوستانش در کلاس های بازیگری آقای سمندریان شرکت کرد. او تصمیم گرفت تا پا به دنیای سینما بگذارد.

نقش آفرینی در اولین فیلم سینمایی “طلاق به سبک ایرونی”

نقش آفرینی در اولین فیلم سینمایی "طلاق به سبک ایرونی"

به همین دلیل در سال 1388 وقتی تنها 20 سال داشت، پس از گذراندن یک دوره کوتاه آموزشی توانست در اولین فیلم سینماییش به نام “طلاق به سبک ایرونی” ساخته فرید کلهر موفق عمل کند. در این فیلم نقش مقابل او را حامد کمیلی بازی می‌کرد.

شهرت

هرچند هدف اصلی تینا آخوندتبار بازیگری نبود. اما در تجربه دومش در سال 1389 با نقش آفرینی در فیلم “هر چی خدا بخواد” جایگاه ویژه در میان هنرمندان پیدا کرد. سپس با بازی در فیلم رسوایی ساخته مسعود ده نمکی و فیلم مثل قو در سال 1391 به اوج شهرت رسید. خانم آخوندتبار همچنین در سال 1391 با سریال دختران حوا ساخته حسین سهیلی زاده در قاب تلویزیون ظاهر شد.

تینا آخوندتبار عاشق سفر است

این خانم بازیگر و ورزشکار حرفه‌ای در کنار سایر فعالیت های هنری و ورزشی عاشق سفر و ماجراجویی است. خانم آخوندتبار دوست دارد با آداب و رسوم و فرهنگ مردمان مختلف آشنا شود، غذاها و خوراکی های مختلف را امتحان کند و به مکان هایی سفر کند که کمتر کسی از آن مکان‌ها دیدن کرده است. او بر این باور است که سفر کردن برای هر بازیگر درست مثل کلاس درس است و هرچقدر بیشتر سفر کند، بیشتر با آداب، لهجه، نوع پوشش و زندگی مردم آشنا می‌شود و نتیجه بهتری نیز خواهند گرفت.

شاید برایتان جالب باشد…

آنچه از تینا آخوندتبار باید بدانید

  • شاید برایتان جالب باشد که خانم بازیگر دست پخت فوق العاده‌ای دارد. او از 13 سالگی آشپزی کرده و قورمه سبزی، آبگوشت و آش را خیلی خوب می‌پزد. همچنین غذای محبوب خودش بریانی اصفهان، آبگوشت، دوغ و گوش فیل است.
  • همچنین جالب است بدانید که خیلی ها او را شبیه به الناز شاکردوست می‌دانند. عکاسان زیادی به این شباهت اشاره کرده و گفته اند که خیلی شبیه به خانم بازیگر شاکردوست است.
  • یکی از موضوعات جالب دیگر در مورد تینا جراحی بینی است که خودش در یک مصاحبه به آن اشاره کرده است. او در گفتگویش گفته که “در مقطعی از زندگیم حس کردم با عمل بینی زیباتر می‌شوم و این کار را انجام دادم. از صحبت در مورد آن نیز ابایی ندارم.” همچنین هرچند خودش بوتاکس نکرده اما معتقد است که اگر کسی بخواهد بوتاکس کند، می‌تواند این کار را انجام دهد.

آخرین فیلم با نقش آفرینی تینا آخوندتبار

خانم آخوندتبار با شروع تمرینات بوکس در سال 1393 کم کم از سینما فاصله گرفت و در نهایت آخرین فعالیت هنری او به سال 1395 با نقش آفرینی در سریال “آرام می‌گیریم” بر می‌گردد.

فهرست فیلم ها و سریال های تینا آخوندتبار

بیوگرافی تینا آخوندتبار - فهرست فیلم ها و سریال های تینا آخوندتبار

لیست کامل فیلم ها و سریال هایی که تینا آخوندتبار در آن‌ها نقش آفرینی کرده است:

کار سینمایی

  • طلاق به سبک ایرونی – ۱۳۸۸
  • هرچی خدا بخواد – ۱۳۸۹
  • آزادراه – ۱۳۸۹
  • خودزنی – ۱۳۹۰
  • رسوایی – ۱۳۹۱
  • متل قو – ۱۳۹۱
  • بی خوابی اسب‌ ها – ۱۳۹۳
  • آن آواز غمناک – ۱۳۹۳
  • باج – ۱۳۹۴

کار تلویزیونی

  • دختران حوا – ۱۳۹۱
  • دیوار – ۱۳۹۱
  • زاویه هفتم – ۱۳۹۴
  • آرام می‌ گیریم – ۱۳۹۵

همچنین شما می‌توانید تینا آخوندتبار را در انستاگرام نیز دنبال کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
سایت لوازم آرایشی ارزان پرستار بچه کلاس خصوصی آنلاین زبان انگلیسی کاشت مو درج آگهی رایگان تعمیر ماکروفر ال جی توری حصاری کی کارت تعمیر تلویزیون سونی انتخابات 1403 بهترین مارک اسپرسوساز خانگی کدام است؟ رمان حل مشکل نیامدن پیامک بانکی دوربین مدار بسته ابزارهای آنلاین طراحی سایت خرید ویلا ساحلی در سرخرود کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم تجارتخانه آراد برندینگ شیشه اتومبیل مجله اخبار روز استادورک قبرس شمالی نیولایف خرید و فروش شرکت خرید نهال صنوبر ترکیه شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید