جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
3.2
(124)

نام: جمشید

نام خانوادگی: جم

تاریخ تولد: 1 مرداد 1330

محل تولد: تهران

تحصیلات: در بخش موسیقی

وضعیت تاهل: متاهل

اسم همسر: اطلاعاتی در دست نیست

زمینه فعالیت: خواننده و بازیگر

کشور محل سکونت: ایران

جمشید جم خواننده باسابقه و مطرح موسیقی کشور امشب چهارشنبه ۱۱ بهمن در منزل خود درگذشت. همسر این هنرمند انقلابی که سرود معروف “یار دبستانی من” را خوانده، درگذشت او را تایید کرده است.

بیوگرافی جمشید جم

بیوگرافی جمشید جم

جمشید جم خواننده و تهیه کننده ایرانی در 1 مرداد 1330 به دنیا آمده بود. این خواننده با آهنگ یار دبستانی من به شهرت رسید و در 11 بهمن 1402 در سن 72 سالگی از دنیا رفت. آهنگ معروف او در این سال‌ها برای همبستگی و اتحاد مردم خوانده می‌شد و مردم ایران خاطرات زیادی با آن دارند.

فعالیت حرفه ای هنری جمشید جم

آقای جم در رشته موسیقی تحصیل کرده و بیشتر به تحقیق در مورد موسیقی ایران پرداخته بود. او در طول دوران جوانی و نوجوانی تقریبا نزد همه استاتید عرصه موسیقی ایران تعلیم دیده است و اولین کار حرفه ایش را در سال 1357 با رادیو شروع کرد. جمشید جم در همان اوایل با شروع تحقیق در مورد موسیقی ایرانی، به عنوان نویسنده، سردبیر، تهیه کننده و کارشناس موسیقی در رادیو مشغول به کار شد و برنامه های متنوعی تولید کرده است.

این خواننده معروف چند دور نیز با رهبران، تکنوازان و نوازندگان سلیست ارکسترهای سمفونی کار کرده است.

موسیقی و آغاز کار در این عرصه

آقای جم سال ها قبل از انقلاب در زمینه موسیقی فعالیت داشته است اما هیچ ترانه را پیش از آن نخوانده بود تا این که از سال 56 به بعد به ویژه چند ماه قبل از انقلاب در اوج حرکت های انقلابی، فکر و دغدغه‌اش چیز دیگری شد. در واقع همین موج باعث شد او دست به ضبط آهنگ یار دبستانی بزند.

شهرت با آهنگ یار دبستانی من

جمشید جم در یکی از مصاحبه‌هایش در مورد سرود یار دبستانی گفته بود که خودش نیز در روزهای اول ضبط هیچ وقت فکر نمی‌کردم ترانه یار دبستانی بتواند تا این میزان با استقبال مردم رو به رو شود. با این حال این ترانه تنها تاثیر عمیقی بر نسل دوره انقلاب گذاشت، بلکه نسل های دوم، سوم و چهارم بعد از انقلاب نیز جمشید جم این خواننده پرآوازه را با همین ترانه می‌شناسند.

ازدواج و همسر جمشید جم

با این که آقای جم متاهل است اما هیچ اطلاعاتی از اسم همسر او در دست نیست.

علت فوت جمشید جم

در نهایت این هنرمند بنام، شب گذشته چهارشنبه 11 بهمن 1402 به دلیل ناراحتی قلبی و بر اثر ایست قلبی از دنیا رفت.

آثار ماندگار جم در عرصه موسیقی

از آثار جمشید جم می‌توان به ایران ایران، ای وطن، ای پرچم، ای شهید و ای شهیدان اشاره کرد.

فعالیت در عرصه سینما به عنوان بازیگر

آقای جم علاوه بر خوانندگی در فیلم های سینمایی چون مادر، مرگ یزدگرد و مرگ قو به عنوان بازیگر نقش آفرینی کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.2 / 5. تعداد آرا: 124

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
  1. اشنا نیم‌رخ
    اشنا

    خدارحمتش کندبی ادعاومتواضع!

  2. معلم نیم‌رخ
    معلم

    روح بزرگش شاد وقرین رحمت ان شاءالله

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
کلاس خصوصی آنلاین زبان انگلیسی کاشت مو درج آگهی رایگان تعمیر ماکروفر ال جی توری حصاری کی کارت تعمیر تلویزیون سونی انتخابات 1403 بهترین مارک اسپرسوساز خانگی کدام است؟ رمان حل مشکل نیامدن پیامک بانکی دوربین مدار بسته ابزارهای آنلاین طراحی سایت خرید ویلا ساحلی در سرخرود کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم تجارتخانه آراد برندینگ شیشه اتومبیل مجله اخبار روز استادورک قبرس شمالی نیولایف خرید و فروش شرکت خرید نهال صنوبر ترکیه شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید