جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
3.1
(208)

مسعود معصومی همسر پروانه معصومی است. پروانه معصومی بازیگر تئاتر و  سینما روز گذشته 6 آذر 1402 در حالی که در بخش آی سی یو در یکی از بیمارستان های گیلان بستری بود به دلیل عفونت ریوی از دنیا رفت. همسر او مسعود معصومی نیز در 12 اسفند 1395 از دنیا رفته بود.

بیوگرافی مسعود معصومی

بیوگرافی مسعود معصومی

مسعود معصومی متولد سال 1316 تهران است. در سال 1334 وقتی 18 ساله بود برای ادامه تحصیل به آلمان رفت تا در رشته فتوژورنالیسم (عکاسی خبری) در مدرسه دولتی عکاسی مونیخ درس بخواند. آقای معصومی پس از پایان تحصیلات عکاسی و برگشت به ایران به تدریس فتوژورنالیسم در مدرسه عالی مطبوعات و روابط عمومی (دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی) تا پیروزی انقلاب ادامه داد.

تغییر فعالیت از عکاسی خبری به عکاسی تبلیغاتی

تغییر فعالیت از عکاسی خبری به عکاسی تبلیغاتی

با این حال وضعیت و شرایط سیاسی و اجتماعی اواخر سال‌های دهه 40 و 50 و محدودیت فعالیت‌های ژورنالیستی و مطبوعاتی باعث شد تا مسعود معصومی عکاسی را در بخش دیگری ادامه دهد. او با آماده کردن یک استودیوی عکاسی تبلیغاتی با همکاری منوچهر انور کارش را در زمینه تولید عکس و اسلاید برای مصارف گوناگون تبلیغاتی و صنعتی شروع کرد. با پا گذاشتن او در این بخش به مرور صفحات تبلیغاتی نشریات، هفته‌نامه‌ها و ماهنامه‌ها به جای تصویرسازی های طراحان گرافیک و کپی عکس های عکاسان خارجی از عکس های مسعود معصومی استفاده می‌کردند.

او در طول سال ها فعالیتش با نشریه آلمانی spicgel  و اتحادیه عکاسان آلمان کار کرده بود.

تدریس در دانشکده های عکاسی ایران

تدریس در دانشکده های عکاسی ایران

همانطور که اشاره کردیم، مسعود معصومی پس از بازگشت به ایران در کنار فعالیت عکاسی، سال‌ها به عنوان مدرس در دانشکده‌های عکاسی مشغول تدریس بود. او تدریس را از دانشکده روزنامه‌نگاری (علوم ارتباطات) آغاز کرده و در دانشگاه‌های مختلفی چون شهید بهشتی، دانشکده صدا و سیما، دانشگاه تهران، دانشگاه هنر و دانشگاه آزاد در رشته‌های مختلف خبری، معماری، ‏صنعتی، تبلیغاتی مشغول تدریس بود. طراحی دوره کارشناسی ارشد عکاسی در دانشگاه هنر در اوایل دهه هفتاد حاصل تلاش او و اکبر عالمی است.

کارگاه عکس لورکا

مسعود معصومی در طول سال‌ها عکاسی در کارگاه عکس لورکا با دوستان و شاگردان خود مسئول حجم بزرگی از عکاسی‌های فنی- ‏هنری ایران بودند. آن‌ها امروز به عکاسان و استادان حرفه ای در رشته های مختلف عکاسی، ظهور و چاپ عکس رنگی و سیاه و سفید تبدیل شده‌اند. این کارگاه علاوه بر داشتن امکانات تکنیکی استودیویی، یک آرشیو مفصل از معماری، طبیعت و صنایع ایران دارد که نتیجه سال ها فعالیت عکاسان لورکا است.

ازدوج، همسر و فرزند مسعود معصومی

ازدوج، همسر و فرزند مسعود معصومی

پروانه معصومی همسر مسعود معصومی است. او در سال 1349 در آلمان با پروانه معصومی آشنا شد. در واقع شغل مسعود معصومی که آن زمان عکاس بود باعث شد تا خانم معصومی به عنوان مدل با او مشغول به کار شود که در نهایت این همکاری به ازدواج ختم شد. ثمر این ازدواج نیز یک پسر به نام نیما است.

علت فوت مسعود معصومی

ازدوج، همسر و فرزند مسعود معصومی

با این حال این عکاس معروف ایرانی در نهایت در 12 اسفند سال 1395 در بیمارستان گلسار شهر رشت درگذشت. او به چند بیماری چون نارسایی قلبی، دیابت و کلیه مبتلا بود. علت فوت مسعود معصومی نیز ایست قلبی عنوان شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.1 / 5. تعداد آرا: 208

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
درج آگهی رایگان تعمیر ماکروفر ال جی توری حصاری کی کارت تعمیر تلویزیون سونی انتخابات 1403 بهترین مارک اسپرسوساز خانگی کدام است؟ رمان حل مشکل نیامدن پیامک بانکی دوربین مدار بسته ابزارهای آنلاین طراحی سایت خرید ویلا ساحلی در سرخرود کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم تجارتخانه آراد برندینگ شیشه اتومبیل مجله اخبار روز استادورک قبرس شمالی نیولایف خرید و فروش شرکت خرید نهال صنوبر ترکیه شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید