جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
3.5
(26)

فیروز کریمی در 24 فروردین 1337 در تهران به دنیا آمده است. پدر این بازیکن پیشین و سرمربی فوتبال اهل استان مرکزی و مادرش لرستانی است. او ازدواج کرده و 3 دختر و 1 پسر دارد.

بیوگرافی فیروز کریمی

او عاشق ورزش فوتبال بود. به همین دلیل در سال 1349 وقتی 12 سال داشت وارد تیم شهربانی (جوانان پاس) شد و 5 سال در تشکیل این تیم بازی کرد.

فیروز کریمی مدرک لیسانس دانشکده افسری و مدرک فوق لیسانس روانشناسی با درجه سرهنگی خودش را بازخرید کرد.

فراغت از دانشکده افسری و پیوستن به تیم فوتبال

فراغت از دانشکده افسری و پیوستن به تیم فوتبال - بیوگرافی فیروز کریمی

او در سال 1355 به تیم نظامی پاس پیوست تا بالاخره در سال 1359 وقتی 22 ساله بود با درجه ستوان دومی از دانشکده افسری فارغ التحصیل شد. آقای کریمی تا سال 1361 در تیم پاس بازی می‌کرد و سپس در سال های 1392 تا 1363 در تیم نیروی زمینی بازی کرد و در نهایت در 1364 به تیم پاس تهران پیوست.

درجه نظامی فیروز کریمی

فیروز کریمی در سال 1384 وقتی سرمربی تیم راه آهن بود، بعد از 25 سال خدمت در پلیس نیروی انتظامی با درجه “سرهنگی” خودش را بازخرید کرد.

خداحافظی از فوتبال

خداحافظی از فوتبال

فیروز کریمی در سی سالگی در سال 1367 از بازی فوتبال حرفه ای در پست مدافع خداحافظی کرد.

او در مصاحبه هایش گفته است که “اوج فوتبال من با روزهای انقلاب و پس از آن با جنگ تحمیلی مصادف شد و من در واقع به حقم در فوتبال نرسیدم.”

قهرمانی آسیا و مربیگری

قهرمانی آسیا و مربیگری - بیوگرافی فیروز کریمی

سال 1368 بود که فیروز کریمی به عنوان سرمربی تیم پاس انتخاب شد و توانست این تیم را در سال 1370 و 1371 قهرمان لینگ برتر (آزادگان) کند.

او در سال 1371 در جام باشگاه‌های آسیا با شکست الشباب عبرستان برای اولین بار تیم پاس را به عنوان تیم ایرانی به قهرمان آسیا تبدیل کرد.

آقای کریمی در 1373 مدیریت و هدایت تیم سپاهان را به دست گرفت و تا این لحظه در همه تیم ها به عنوان سرمربی حضور داشته و کار کرده است.

آخرین تجربه او به عنوان سرمربی در تیم تراکتورسازی تبریز در سال 1400 بود. فیروز کریمی در طول سال‌های سرمربیگریش توانسته 4 تیم را از دسته پایین تر به لینگ برتر برساند.

ازدواج اول با دختر خاله

ازدواج اول با دختر خاله

آقای کریمی دوباره ازدواج کرده است. بار اول با دختر خاله اش “فرزانه متین کریمی” ازدواج کرد که ثمر این ازدواج 3 دختر و 1 پسر است. یکی از دختران او با مهدی تارتار ازدواج کرده است.

فوت فرزانه متین کریمی

متاسفانه فرزانه متین کریمی، همسر اول او روز یکشنبه 26 بهمن 1399 بخاطر سکته مغزی‌ از دنیا رفت.

ازدواج دوم با شیمن

ازدواج دوم با شیمن - بیوگرافی فیروز کریمی

بار دیگر آقای کریمی با خانمی به اسم شیمین که با هم 21 سال اختلاف سنی داشتند ازدواج کرد. حالا آن‌ها صاحب پسری به اسم علی هستند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 26

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
کاشت مو درج آگهی رایگان تعمیر ماکروفر ال جی توری حصاری کی کارت تعمیر تلویزیون سونی انتخابات 1403 بهترین مارک اسپرسوساز خانگی کدام است؟ رمان حل مشکل نیامدن پیامک بانکی دوربین مدار بسته ابزارهای آنلاین طراحی سایت خرید ویلا ساحلی در سرخرود کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم تجارتخانه آراد برندینگ شیشه اتومبیل مجله اخبار روز استادورک قبرس شمالی نیولایف خرید و فروش شرکت خرید نهال صنوبر ترکیه شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید