جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
2.3
(4)

تاتو پرستو چندین دهه است که یک طرح جذاب برای خالکوبی به حساب می‌آید. آن هایی که عاشق خالکوبی و تاتو هستند محال است یک طرح پرستو روی بدنشان نداشته باشند. اما آیا این پرنده زیبا فقط به خاطر ظاهر زیباییش مورد پسند تاتو دوستان قرار می‌گیرد؟ باید بگوییم خیر، پرستو نه تنها زیباست بلکه معنای زیبایی نیز دارد.

طرح تاتو پرستو

ما در این مقاله به تاریخچه و معنای طرح تاتو پرستو پرداخته ایم.

طرح تاتو پرستو

معنای تاریخی پرستو

پرستوها قرن‌ها است که به امید و تحول معنا می‌شود. در فرهنگ‌های باستانی، پرستو نماد آمدن بهار و آغاز فصل جدید و تغییر و تحول بود. اعتقاد بر این بود که آن‌ها قدرت ایجاد زندگی و باروری دارند و ورودشان اغلب به عنوان نشانه ای از خوش شانسی و سعادت تلقی می‌شد.

در مسیحیت، پرستوها با مریم مقدس مرتبط هستند. برای آن‌ها این ارتباط نشانه خلوص، لطف و فداکاری است.

در بسیاری از فرهنگ‌های بومی، پرستوها پیام رسان‌ بین روح و جسم هستند. مردم باستان بر این باور بودند که آن‌ها دعاها و پیام‌های‌شان را به ارواح و اجدادشان منتقل می‌کنند. همچنین اغلب در هنر و داستان‌های باستانی واسطه بین انسان ها و خدایان در نظر گرفته می‌شدند.

پرستو نماد محافظ است، یعنی شانس زندگی

پرستو نماد محافظ است، یعنی شانس زندگی

خالکوبی پرستو ریشه عمیقی میان ملوان‌ها دارد. ملوانان تاتو پرستو را نوعی خوش شانسی می‌دانستند و فکر می‌کردند پرستو می‌تواند محافظ آن ها در دریا باشد. به همین دلیل ملوانان قدیم حتما یک تاتو پرستو روی بدنشان داشتند.

ملوانان معتقد بودند که خالکوبی پرستو به بازگشت ایمن آن‌ها به خانه کمک می‌کند، زیرا این پرندگان در مسیر مهاجرت خود روی خشکی پرواز می‌کنند و پس از یک مهاجرت طولانی مدت به خانه بر می‌گردند. از طرفی تاتو پرستو بین ملوانان نماد وفاداری و تعهد است.

معنی طرح تاتو پرستو

پرستو پرنده ای است که مقاومت بی‌نظیری در مهاجرهای طولانی مدت دارد و نماد استقامت و آزادی ست.

همچنین خالکوبی پرستو بسته به فردی که آن را روی بدنش تاتو می‌کند، و در فرهنگی که زندگی می‌کند می‌تواند معنای مختلفی داشته باشد. در این قسمت برخی از رایج ترین معانی تاتو خالکوبی آورده شده است:

عشق، وفاداری و خانواده

عشق، وفاداری و خانواده - طرح تاتو پرستو

پرستوها وفادارترین حیوان به جفت شان هستند. آن‌ها در طول زندگی خود یک جفت انتخاب می‌کنند و هیچ وقت او را رها نمی‌کنند. پرستو نماد جهانی عشق، وفاداری و خانواده دوستی است. در هنر تاتو، پرستو می‌تواند نشان دهنده عشق و تعهد پایدار باشد. همچنین می‌تواند نشان دهنده احترام به خانواده نیز باشد.

اگر شما نام شخصی را که دوست دارید با یک طرح پرستو روی بدنتان تاتو کنید، به او نشان می‌دهید که چقدر برایتان مهم است و دوستش دارید.

پرستو یعنی آزادی

دیدن یک پرستوی در حال پرواز نفس گیر است – این پرنده مظهر آزادی، چابکی، شادی و خوشحالی است. به این ترتیب، خالکوبی‌های پرستو اغلب به عنوان نماد عشق و آزادی، روح پرشور و لحظات خوب و پربار زندگی به حساب می‌آیند. اگر دوست دارید روی بدن خود طرح پرستو را خالکوبی کنید، یعنی فردی مقاوم در برابر هر طوفان در زندگی‌تان هستید.

غلبه بر مشکلات: پرستو نماد مقاومت است

غلبه بر مشکلات: پرستو نماد مقاومت است

پرستوها پرندگان انعطاف پذیری هستند که با مهاجرت های هر ساله‌شان شناخته می‌شوند. به همین دلیل پرستو نماد قدرت، پشتکار و توانایی غلبه بر چالش‌هاست. طرح تاتو پرستو نمادی از انعطاف پذیری افراد است و می‌تواند نشان دهنده پیروزی افراد بر مشکلات و چالش ها باشد.

طرح های مختلف تاتو پرستو

در کنار معنا و مفهوم پرستو برای مردم سراسر دنیا، طرح تاتو پرستو از نظر زیبایی شناختی چشم نواز و زیبایی است که هرگز کهنه نخواهد شد. شکل و زیبایی ظاهری پرستو هم زیباست و هم مینیمالیست و مدرن که هرچند تاریخچه قدیمی دارد اما هیچ وقت از مد نمیفتد. بیایید با هم این طراحی های جذاب را مشاهده کنیم:

طرح تاتو پرستو

طرح خالکوبی پرستو با کره زمین

خالکوبی پرستو و گل قرمز

خالکوبی پرستو دو طرف کتف

طرح تاتو پرستو

پرستو در حال پرواز و گل خالکوبی کنید

خالکوبی پرستو با لانه

پرستو تاتو کنید

طرح تاتو پرستو

خالکوبی پرستو پشت گردن

پرستو روی شانه و زیر ترقوه

خالکوبی چند پرستو کوچک روی شاخه

طرح تاتو پرستو

خالکوبی پرستو روی ساعد دست

پرستو روی شاخه پشت بازو

طرح تاتو پرستو

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.3 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
تعمیر لباسشویی بوش در تهران تعمیر گیربکس تیگو 5 سایت لوازم آرایشی ارزان پرستار بچه کلاس خصوصی آنلاین زبان انگلیسی کاشت مو درج آگهی رایگان تعمیر ماکروفر ال جی توری حصاری کی کارت تعمیر تلویزیون سونی انتخابات 1403 بهترین مارک اسپرسوساز خانگی کدام است؟ رمان محاسبه اسپرد در بازار فارکس دعای محبت فوری نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم تجارتخانه آراد برندینگ شیشه اتومبیل مجله اخبار روز استادورک قبرس شمالی نیولایف خرید و فروش شرکت خرید نهال صنوبر ترکیه شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید