جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3.5
(117)

بازیگر نقش یاسمین در سریال لحظه گرگ و میش، المیرا دهقانی دولت‌آبادی متولد 5 شهریور 1370 است. مادرش شیرازی و پدرش اصفهانی است. نام کامل این بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما المیرا دهقانی دولت آبادی است.

او فارغ التحصیل فوق لیسانس رشته صنایع غذایی تهران است. دهقانی تحصیلات آکادمیک هنری ندارد اما با شروع فعالیتش در تئاتر خیلی زود روی پرده تلویزیون ظاهر شد.

با این حال او در سال 1392 با اجرای تئاتر “پرتره ناتمتام از کلاغ سفید” به کارگردانی سپیده کریمی در فستیوال بین المللی دانشکده هنر موفق شد بورسیه بازیگری از دانشکده موسیقی و تئاتر تالین در کشور استونی را به دست آورد. او یک دوره بازیگری “از تمرین تا اجرا” در تالین هم داشته است.

بیوگرافی المیرا دهقانی

بیوگرافی المیرا دهقانی

المیرا دهقانی دولت آبادی در یک خانواده 6 نفره بزرگ شده. پدرش دندانپزشک است و مادرش خانه دار، سه خواهر بزرگتر از خودش دارد که یکی از آن ها در ایتالیا زندگی می‌کند.

با این که پدر المیرا دهقانی دوست داشت دخترش هم دندانپزشک شود و حتی یک اتاق مجهز در مطب خود برای او آماده کرده بود اما خانم دهقانی وارد دنیای بازی و بازیگری شد و در سال 1388 وقتی که تنها 18 سال داشت فعالیت تئائر خود را تحت نظر سیامک کمالی سروستانی در شیراز آغاز کرد. او پس از شروع دوره فوق لیسانسش به تهران آمد. آن زمان المیرا دهقانی 22 ساله بود. با رسیدن به تهران فعالیت بازیگری در تئاتر را با کارگاه بازیگری محمد معتمدی ادامه داد.

در طول این دوران یکی از دستاوردهای مهمش حضور در جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاه تهران در سال 92 بود که توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

آغاز فعالیت المیرا دهقانی در تلویزیون

او از تئاتر دانشگاه تهران توسط یکی از دستیاران کارگردان شهرام شاه حسینی انتخاب شد و پس از پشت سر گذاشتن تست در سال 1393 با سریال “همه چیز آنجاست” روی پرده تلویزیون حاضر شد.

در بهمن 1393 هم با اجرای نمایش اکوئوس به کارگردانی محمد معتمدی که اجرای آن در تئاتر باران شروع شد، چندین ماه روی صحنه حضور داشت.

المیرا دهقانی در سریال 8.5 دقیقه

بیوگرافی المیرا دهقانی در سریال هشت و نیم دقیقه

دومین سریالی که خانم دهقانی در آن بازی کرده، ساخت سال 1395، سریال پرمخاطب هشت و نیم دقیقه است که کنار شبنم قلی خانی و آشا محرابی نقش آفرینی کرد. کارگردان این سریال هم شهرام شاه حسینی است. او در این سریال با گریم سنگین نقش مریم، مادر شخصیت احسان را بازی کرد و با همین نقش هم به شهرت رسید.

المیرا دهقانی، بازیگر نقش یاسیمن در سریال لحظه گرگ و میش

هرچند الیمرا دهقانی دولت آبادی در سه سریال “همه چیز آنجاست” و “هشت و نیم دقیقه” و “کسوف” فوق العاده بازی کرد، اما او با نقش یاسمین در سریال “لحظه گرگ و میش” به اوج شهرتش رسید.

المیرا پس از دو سال از آخرین بازی اش در تلویزیون، بار سوم در زمستان سال 1397 با نقش یاسمین روی پرده تلویزیون ظاهر شد.

همان سال در فیلم سینمایی “فصل ماهی سفید” وارد دنیای سینما شد.

سریال “لحظه گرگ و میش”

بیوگرافی المیرا دهقانی با نقش یاسمین در سریال لحظه گرگ و میش

لحظه گرگ و میش به کارگردانی و تهیه کنندگی همایون اسعدیان ساخته شده است. نویسنده این مجموعه تلویزیونی مونا انوری زاده و همایون اسعدیان است. تهیه کننده اولیه آن هم حسین طاهری بوده است.

خلاصه داستان

داستان این سریال روایتگر فراز و فرود خانواده ای اصیل و ایرانی در طول سه دهه است که حول محور زندگی تنها دختر خانواده یاسمین (با بازیگری المیرا دهقانی) که از دهه 60 با حوادث گوناگون از قبیل جنگ، تحولات اقتصادی و اجتماعی دست و پنجه نرم می کند شروع شده و تا زمان معاصر ادامه دارد، می‌چرخد.

علایق خانم دولت آبادی

بیوگرافی المیرا دهقانی

خانم دهقانی در حال حاضر در کنار بازیگری در عرصه نوازندگی سازهای بادی هم فعالیت دارد.

آنچه از بیوگرافی الیمرا دهقانی بر می آید، او عاشق کتابخوانی و مطالعه است و بیشتر کتاب های هنری، روانشناسی، فلسفی و کتاب های تخصصی سینما می‌خواند.

همچنین این خانم بازیگر علاقه زیادی به فوتبال دارد و در دوران کودکی با بچه های کوچه خیلی فوتبال بازی کرده است. همچنین او اسکیت، دو میدانی و والیبال هم دوست دارد.

ازدواج بازیگر نقش یاسمین

این خانم بازیگر در سن 31 سالگی از ازدواج خود خبر داد. او در 6 آبان 1401 با نشر یک عکس با زیر نویس: “شیرینی این روزا” کنار آن یک قلب قرمز هم گذاشته بود.

بیوگرافی المیرا دهقانی

بیوگرافی المیرا دهقانی

بیوگرافی المیرا دهقانی

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 117

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
کلاس خصوصی آنلاین زبان انگلیسی کاشت مو درج آگهی رایگان تعمیر ماکروفر ال جی توری حصاری کی کارت تعمیر تلویزیون سونی انتخابات 1403 بهترین مارک اسپرسوساز خانگی کدام است؟ رمان حل مشکل نیامدن پیامک بانکی دوربین مدار بسته ابزارهای آنلاین طراحی سایت خرید ویلا ساحلی در سرخرود کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم تجارتخانه آراد برندینگ شیشه اتومبیل مجله اخبار روز استادورک قبرس شمالی نیولایف خرید و فروش شرکت خرید نهال صنوبر ترکیه شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید