جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
80 بازدید

درمان زخم سوختگی با پوست ماهی، روشی جدید و بسیار موثر!

درمان زخم سوختگی با پوست ماهی، روشی جدید و بسیار موثر!
خواندن 4 دقیقه
3
(2)

پزشکان همیشه روش‌های تخصص خود را برای درمان سوختگی داشته‌اند. اما حالا با استفاده یک ماده غیر معمول مثل پوست ماهی توانسته اند به تسریع روند بهبود زخم سوختگی کمک کنند. بر اساس مطالعات جدید، درمان زخم سوختگی با پوست ماهی امکان پذیر است. پوست ماهی می‌تواند خیلی سریع زخم قربانیان سوختگی را درمان کند.

محققان سعی داشته‌اند راهی ارزان تر و موثرتر برای بهبود زخم سوختگی پیدا کنند که ظاهر موفق هم شده‌اند، آن‌ها با آزمایش پوست ماهی روی زخم‌های ناشی از سوختی به نتایج فوق العاده موثری دست یافته‌اند.

درمان زخم سوختگی با پوست ماهی

درمان زخم سوختگی با پوست ماهی

در حالی که محققان در سراسر جهان در حال بررسی چگونگی استفاده از پوست ماهی برای درمان قربانیان سوختگی هستند، این سوال که کدام نوع ماهی برای درمان زخم سوختگی موثرتر است، پر رنگ‌تر است. در جواب این سوال برخی از دانشمندان ماهی تیلاپیا را پیشنهاد می‌کنند.

با این حال بر اساس تحقیقات کراسیس (Kerecis) یک شرکت بیوتکنولوژی ایسلندی، می‌توان به این سوال با قطعیت بیشتری پاسخ داد.

بر اساس این مطالعه برای درمان زخم های سوختگی می‌توان از ماهی‌های آتلانتیک استفاده کرد. این روش درمانی از سوی FDA هم مورد تایید قرار گرفته است.

درمان زخم سوختگی با استفاده از Kerecis Omega3 SurgiBind

در این روش درمانی Kerecis Omega3 SurgiBind روی پوست سوخته یا آسیب دیده انسان پیوند زده می‌شود، پس از آن سلول‌های سالم به آرامی در سراسر پوست ماهی رشد می‌کنند و زخم زیر آن را بهبود می‌بخشند.

گودموندور فرترام سیگورجونسون (Gudmundur Fertram Sigurjonsson) رئیس و مدیرعامل کراسیس و بنیانگذار این روش درمانی می‌گوید: “برای درمان زخم سوختگی با پوست ماهی، پزشک پوست ماهی را در بسته بندی استریل دریافت می‌کند.

پس از این که زخم را بررسی کرد، با یک چاقو تمام بافت مرده پوست را بریده، زخم را شسته و ضدعفونی می‌کند. سپس پوست ماهی را روی زخم قرار داده و یک بانداژ روی پوست ماهی می‌بندد.

شما می‌توانید از هر نوع بانداژی که می‌خواهید استفاده کنید. پس از این فرایند، سلول‌های سالم اطراف زخم، شروع به رشد می‌کنند، داخل پوست ماهی خزیده و به مرور زمان آن را به پوست انسان تبدیل می‌کند.”

فراموش نکنید که در این روش درمانی، پوست ماهی هرگز از روی پوست بیمار جدا نمی‌شود، بلکه به مرور تبدیل به پوست انسان می‌شود.

کراسیس، پوست ماهی برای درمان و بهبود زخم سوختگی را در شهر کوچک ماهیگیری ایسفوردور، ایسلند، در 20 مایلی جنوب دایره قطب شمال تولید می‌کند. او برای نگهداری پوست ماهی، از محصولات جانبی صنعت ماهگیری استفاده می‌کند.

همچنین پوست ماهی تنوع زیادی دارد، ماهی‌ها معمولا پوستی انعطاف پذیر، قوی و مقاوم در برابر پارگی دارند، به همین دلیل فقط کافی است قبل از استفاده مدت کوتاهی درون آب نمک خیس بخورند یا با آب نمک شسته شوند.

سوختگی پوست بدن

درمان زخم سوختگی با پوست ماهی

سوختگی آسیب پوستی است که در اثر گرما یا مواد شیمیایی ایجاد می‌شود و بر اساس تعداد لایه‌های پوست که تحت تأثیر قرار می‌گیرد، تقسیم بندی می‌شود.

سه لایه پوست ما شامل اپیدرم خارجی، درم – که شامل مویرگ‌ها، انتهای عصبی، غدد عرق و فولیکول های مو است – و عمیق ترین لایه بافت، زیر پوست است.

به گفته دکتر جانز هاپکینز، سوختگی‌های درجه یک یا سطحی فقط اپیدرم را درگیر می‌کنند، در حالی که سوختگی‌های درجه دوم لایه زیری اپیدریم خارجی را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

همچنین سوختگی های درجه سه و وخیم تا عمیق ترین لایه پوست هم نفوذ می‌کنند و حتی ممکن است به استخوان‌ها، ماهیچه‌ها و تاندون‌های زیر آن‌ها هم آسیب برسانند.

مطالعه آزمایشی این روش درمانی جدید در Atrium Health Pineville در سال 2019 نشان داد که استفاده از پوست ماهی برای درمان سوختگی باعث کاهش سطح زخم، کاهش درد بیمار و کوتاه شدن زمان بهبود بیمار می‌شود.

از این روش می‌توان برای سایر اشکال آسیب‌های پوستی، از جمله زخم‌های پوستی دیابتی و ترومای پوستی هم استفاده کرد.

بر اساس مقاله ای در مجله Military Medcine، استفاده از پوست ماهی احتمال واکنش خود ایمنی یا انتقال سایر بیماری‌ها را کاهش می‌دهد. زیرا سلول‌های ماهی از ساختار پوست ماهی، از جمله تمام DNA ماهی، حذف می‌شوند، به این معنی که بدن انسان پیوند پوست را به عنوان یک جسم خارجی تشخیص نمی‌دهد و بدون هیچ واکنشی شروع به سازگاری با آن می‌کند.

کاد یک ماهی سردآبی است و به دلیل اختلاف دمای آب سرد (34 درجه) و بدن انسان (98.6 درجه) خطر انتقال بیماری ویروسی از ماهی سردآبی به انسان وجود ندارد، بنابراین به گفته سیگورجونسون استفاده از پوست این نوع ماهی نسبتا ساده است و هیچ آلودگی برای محیط هم ندارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
کاشت مو درج آگهی رایگان تعمیر ماکروفر ال جی توری حصاری کی کارت تعمیر تلویزیون سونی انتخابات 1403 بهترین مارک اسپرسوساز خانگی کدام است؟ رمان حل مشکل نیامدن پیامک بانکی دوربین مدار بسته ابزارهای آنلاین طراحی سایت خرید ویلا ساحلی در سرخرود کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم تجارتخانه آراد برندینگ شیشه اتومبیل مجله اخبار روز استادورک قبرس شمالی نیولایف خرید و فروش شرکت خرید نهال صنوبر ترکیه شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید