جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

کووید-۱۹ و «اچ آی وی» از تاکتیک یکسانی برای فریب سیستم ایمنی استفاده می‌کنند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 محققان چین در خبرهایی نگران‌کننده، هشدار می‌دهند که کووید-۱۹ و «اچ آی وی» از تاکتیک یکسانی برای فریب سیستم ایمنی استفاده می‌کنند، و این یعنی، بشریت باید به طور نامحدود با کروناویروس سازگار شود.

هر دو ویروس، مارکرها را از روی سطح سلول‌هایی که سیستم ایمنی بدن ما برای شناسایی و از بین بردن عفونت‌ها به کار می‌برند، حذف می‌کنند. این نشانگرها را مانند یک تیم نیروهای ویژه تصور کنید که قبل از حمله هوایی دقیق، هدف را با لیزر نشان می‌دهند.

مطلب مرتبط: ۵ روش که با تغذیه سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با کرونا آماده کنیم

محققان به سرپرستی ویروس‌شناس ژانگ هوی در دانشگاه سون یات سن در گوانگجو، از 5 بیمار بهبودیافته کووید-۱۹ سلول‌های تی کشنده را جمع‌آوری کردند. سلول‌های تی، سلول‌های ایمنی بدن هستند که بعد از غلبه بر عفونت ایجاد می‌شوند.

کرونا ویروس با تولید پروتئینی به نام ORF8 که به مولکول‌های MHC متصل می‌شوند و آنها را درون سلول آلوده می‌کشند و همان‌جا از بین می‌برند، این نشانگرها را حذف می‌کند، و باعث می‌شود سلول در سیستم ایمنی طبیعی به نظر برسد.

بنابراین، ژانگ و تیمش پیشنهاد توسعه داروهایی را مطرح کردند که به طور خاص نقص MHC توسط ORF8 را هدف قرار بدهند، و بنابراین نظارت ایمنی برای عفونت Sars-CoV-2 افزایش بیابد.

آنها همچنین در مقاله‌شان که مورد داوری همتا قرار گرفت و در وبسایت bioRxiv.org منتشر شد، خاطرنشان کرده‌اند كه كرونا ویروس “برخی از ویژگی‌های ويروس‌هایی كه منجر به عفونت مزمن می‌شوند را نشان می‌دهد و این یعنی کرونا احتمالا آمده‌است که بماند. ”

مطالعات قبلی نیز شباهت دیگری بین کرونا ویروس و اچ آی وی نشان داده‌اند. هر دوی این ویروس‌ها دارای یک اسپایک پروتئین هستند که به آنها امکان ورود به انواع زیادی از سلول‌های انسانی و اتصال به آنها را می‌دهد، و باعث می‌شود که بیشتر از سایر انواع عفونت‌ها پایدار باشند.

با این حال، ژانگ می‌گوید: “آنچه ما باید در مورد این بیماری همه‌گیر در ذهن داشته باشیم این است که، اگرچه ویروس ممکن است دارای برخی ویژگی‌های جدید یا غیرمنتظره باشد، اما اکثر بیماران بهبود می‌یابند.”

مطلب مرتبط: از قرنطینه تا گورهای دسته جمعی؛ شیوه خاتمه ۵ پاندمی بزرگ تاریخ!

به علاوه، نکته مثبت در رابطه با کرونا ویروس این است که برای تولید مثل سلول‌های تی را نمی‌رباید، و همین سبب می‌شود که بسیار کمتر از ایدز مرگ‌آور باشد و با سرعت بسیار پایین‌تری جهش پیدا کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان