جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

نیکوکاری در زمانه کرونایی(8)؛ کمپین کوچه به کوچه، مبارزه با گرسنگی در وضعیت بحرانی

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

 روز دوم قرنطینه کابل، مهدی مدبر تصمیم می‌گیرد کمپینی را تحت نام “کوچه به کوچه” راه‌اندازی کند. او با یکی از دوستانش به نام جواد زاولستانی شروع به این کار می‌کند.

در این سلسله از گزارش‌های نیکوکاری می‌خواهیم در مورد کمپین “کوچه به کوچه” بنویسیم، کمپینی که تا کنون با 150 هزار افغانی و توزیع موادغذایی به ارزش 100 هزار افغانی همراه بوده است.

“کوچه به کوچه”

کمپین “کوچه به کوچه” به تاریخ 10 حمل آغاز شده و تا به حال ادامه دارد.

معیارهای که برای کمک به نیازمندان تعیین شده شامل زندگی در خانه کرایی، بیکاری در قرنطینه، نبود سرپرست خانواده یا معیوب بودن شخص سرپرست یا بیوه زنان است.

مهدی مدبر ایجادکننده این کمپین در گفتگو به خبرنامه گفت: “در روزهای اول کمک‌ها بسیار محدود بود زیرا هزینه‌های که صورت می‌گرفت از بودجه شخصی خودم تامین می‌شد. ولی بعد بازتاب این کمپین در صفحات اجتماعی باعث شد توجه بسیاری به آن جلب شود و کمک‌های زیادی دریافت کنیم و  به دست نیازمندان برسانیم.”

در بخش مدیریت و پیش برد جمع‌آوری کمک‌ها در این کمپین در مجموع 10 نفر به صورت تمام وقت و پاره وقت کار می کنند.

معیار کمک به نیازمندان

این گروه با ایجاد یک گوگل داک، توانسته‌اند با همکاری دوستان شان افراد نیازمند را معرفی کرده و با ثبت نام آنان و گرفتن یک مصاحبه، این کمک را به آنان توزیع کنند.

آقای مدبر خود کمک‌ها را به خانه‌های نیازمندان می‌رساند. او با موتر شخصی خود موادغذایی را درب منزل آنان تحویل می‌دهد و در صورتی که کمک به صورت پول نقد باشد درون پاکت گذاشته شده به آنان تحویل داده می‌شود.

آن‌ها برای اطمینان به کمک‌کننده‌ها آدرس و شماره تلفن افراد نیازمندان را نیز پس از توزیع کمک در اختیارشان قرار می‌دهند تا مطمئن شوند که کمک به دست خانواده‌ها رسیده است.

هرچند، این کمپین بازتاب گسترده‌ای در صفحات اجتماعی داشته‌است اما تا به حال نزدیک به 250 هزار افغانی کمک‌های مالی و غذایی فقط از درون کشور بوده است.

آقای مدبر در ادامه گفت: “ما تا به حال از خارج کشور کمکی دریافت نکرده‌ایم اما امیدوارم به زودی از بیرون کشور نیز این کمک‌ها را داشته باشیم زیرا به تاز‌گی سعی داشته‌ایم از دوستان خارج از کشور نیز کمک جمع‌آوری کنیم.”

مبارزه در دو جبهه “کرونا و گرسنگی”

این گروه به دلیل قرنطینه کمک‌های جمع‌آوری شده را از ساعت 5 بعد از ظهر تا 10 شب به دست نیازمندان می‌رسانند.

مهدی مدبر که خود فارغ رشته کمپیوتر ساینس است، در یکی از موسسات کار می‌کند و در چندین دانشگاه خصوصی تدریس می کند.

او از زمانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا از وظیفه رخصت شد، برای کمک و سهم‌گیری در مهار این ویروس دست به کار شده و این کمپین را راه‌اندازی کرده است.

مهدی مدبر معتقد است که ؛ما باید در دو جبهه مبارزه کنیم، یکی مبارزه برای مهار شیوع این ویروس و دیگری مبارزه با گرسنگی که خطرناک‌تر از مبتلا شدن به کرونا است.؛

او می‌گوید: “اولویت این کمپین برای کمک و همکاری با خانواده‌های نیازمند تا پایان این بحران است اما اگر مردم به این کمپین اعتماد و با ما همکاری کنند امکان این که در آینده نیز ادامه پیدا کند وجود دارد. ما نیاز داریم تا همه کسانی که توانایی دارند در این راه به ما یاری برسانند.”

photo_2020-04-27_17-27-09

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان