جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

روزنگاری کرونا ویروس در افغانستان(13)؛ ازتشدید قیودات رفت و آمد تا توقف بازدید خانواده‌ها از مراکز اصلاح و تربیت کودکان

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

وزارت صحت عامه اعلام کرده که در ۲۴ ساعت گذشته، ۵۲ واقعه جدید و مثبت ویروس کرونا در ولایت‌های مختلف به ثبت رسیده است.

وحیدالله مایار، سخن‌گوی وزارت صحت روزگذشته (یک‌شنبه،۲۴حمل) گفته است که ۵۲ واقعه جدید ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در ولایت‌های کابل ۲۸ واقعه، قندهار ۸ واقعه، هرات ۷ واقعه، بلخ ۴ واقعه، بامیان ۲ واقعه، ننگرهار ۱ واقعه، هلمند ۱ واقعه و پکتیا ۱ واقعه، ثبت شده‌است.

دومین داکتر جان باخته به اثر کرونا

مایار افزوده است که در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر بهبود یافته و 1 نفر دیگر جان باخته است.

به گفته‌ او، فرد بهبودیافته یک باشنده‌ کابل است که ۶۲ سال سن دارد، و فردی که به تازگی فوت کرده نیز ۵۴ سال عمر دارد و باشنده‌ لوگر بوده است.

با ثبت این ۵۲ واقعه جدید و مثبت، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۶۰۷ نفر رسیده است. از این میان ۳۸ نفر بهبود یافته و ۱۹ نفر دیگر جان داده‌اند.

ظهر روز گذشته، همچنین مسوولان در وزارت صحت عامه از جان باختن ‏دومین داکتر در کابل در نتیجه ابتلا به ویروس کرونا خبر داده است که آمار جان باختگان دیروز به 2 نفر رسید.

وحیدالله مایار، سخن‌گوی وزارت صحت عامه گفته است، “یوسف آریوبی” که متخصص شفاخانه صحت طفل بود، در نتیجه ابتلا به ویروس کرونا جان باخته است.

پیش از این حنیف‌الله حنیف، داکتر متخصص در شفاخانه امیری شهر کابل به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان باخته بود.

فعالیت شفاخانه امیری

بعد از آن‌که آقای حنیف، داکتر شفاخانه امیری به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان باخت؛ وزارت صحت عامه هفته گذشته(چهارشنبه،۲۰حمل) اعلام کرد که تا تکمیل معاینات کرونا از کارمندان شفاخانه امیری، تمام فعالیت‌های این مرکز صحی خصوصی متوقف می‌شود.

در پی آن اما وزارت صحت عامه کشور از شروع مجدد فعالیت این شفاخانه خبر داد.

وحیدالله مایار، سخن‌گوی وزارت صحت امروز(یک‌شنبه،۲۴حمل) در یک نشست خبری گفت که فعالیت شفاخانه امیری که هفته گذشته از سوی این وزارت متوقف شده بود، فردا از سرگرفته خواهد شد.

در این بین با توجه به تشدید محدودیت‌ها و قیودات گشت و گذار، ارگ ریاست جمهوری نیز اعلام کرده است که محمد اشرف غنی به رهبری پولیس و شهردار کابل هدایت داده تا در باز و بسته بودن دکان ها در جریان قرنطین مداخله نکنند.

این در حالی است که پس از وضع محدودیت روزگردی در کابل، شماری از دکان ها به دلیل فعالیت از سوی شهرداری کابل مسدود شدند.

ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای گفته است که اشرف غنی قبل از ظهر (یک‌شنبه، 24 حمل) با رییس و اعضای اتاق پیشه‌وران و دکانداران از طریق ویدیوکنفرانس گفتگو کرده است.

آقای غنی به رهبری پولیس ملی و شهردار کابل هدایت داده تا در باز و بسته نمودن دکان‌ها در جریان قرنطین مداخله نکنند و نیز بخش‌هایی از صنایع با رعایت شرایط صحی می‌توانند به فعالیت ادامه دهند، اما این بخش‌ها باید از سوی اتاق پیشه‌وران و دکانداران مشخص شوند.

2 هزار و 828 کودک مظنون

در کنار این مورد، وزارت عدلیه اعلام کرده است که زمینه دیدار و گفتگوی حضوری خانواده‌ها با کودکان شان در مرکز اصلاح و تربیت به استثنای برخی موارد مهم، قطع  شده است.

این وزارت به روز یک شنبه(24حمل) در یک خبرنامه گفته است که به منظور مبارزه با ویروس کرونا در مراکز اصلاح و تربیت اطفال، از آغاز گسترش این ویروس تاکنون سه بار مواد لازم بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مایع ضد عفونی برای کودکان مراکز اصلاح توزیع شده است.

این وزارت افزوده که در کنار این، همچنان اتاق‌های این کودکان دواپاشی شده است.

بر اساس امار وزارت عدلیه، حدود 2 هزار و 828 کودک مظنون، متهم و محکوم در تمام مراکز اصلاح و تربیت کودکان کشور نگهداری می شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان