جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

واکنش ها به اعتراف دو فعال جامعه مدنی لوگر؛ سفیر امریکا: اعتراف با زور ترسناک است!

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

جان بس، سفیر امریکا در کابل در واکنش به اعتراف دو فعال مدنی ولایت لوگر در ریاست امنیت ملی می گوید؛ این ترسناک است که از فعالان جامعه مدنی با زور و تهدید اعتراف گرفته شود.

lpgar

جان بس شب گذشته(5قوس) در توییتر اش نگاشته است: “به شدت از این تاکتیک های شبیه شوروی ریاست امنیت ملی افغانستان ناراحت هستم. این ترسناک است که از فعالان جامعه مدنی که هدف شان حفاظت از کودکان افغانستان است، با زور و تهدید اعتراف گرفته شود.”

https://twitter.com/USAmbKabul/status/1199368880596176897?s=20

وی از موضع کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان مبنی بر رهایی دو عضو جامعه مدنی لوگر از بند ریاست امنیت ملی حمایت کرده است.

رییس جمهور غنی نیز در توییتر اش قضیه سوءاستفاده جنسی از کودکان در چندین مکتب در ولایت لوگر را نگران کننده خوانده و گفته است که مخالفت اش را با رویکرد امنیت ملی اعلام کرده و به این ریاست هدایت داده تا اقدامات‌شان در این مورد را متوقف سازند.

غنی افزوده است، تأمین امنیت فعالین مدنی و مدافعین حقوق بشر، در حیطه‌ مسؤولیت‌های نیروهای امنیتی است و قضایای این‌چنینی باید از سوی داستانی کل و کمیسیون مستقل حقوق بشر مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد.

غنی تاکید کرده است: “به وزارت معارف هدایت داده ام تا گزارش تفصیلی از آن مناطقِ ولایت لوگر را که در آن ادعای سوء استفاده جنسی از شاگردان مکاتب وجود دارد، ارائه نماید و انتظار دارم که گزارش متذکره به زودترین فرصت ممکن در دسترسم قرار گیرد.”

https://twitter.com/ashrafghani/status/1199340753425559552?s=20

رییس جمهور همچنان وعده داده که امروز پنج شنبه با برگزاری جلسه شورای عالی حاکمیت قانون و مبارزه با فساد، موضوع تأمین امنیت مدافعین حقوق بشر و گام‌هایی که باید در این راستا برداشته شود، مورد بحث و بررسی بیشتر قرار خواهد گرفت.

هیات معاونت ملل متحد در افغانستان “یوناما” نیز خواهان بررسی این ادعا از سوی دادستانی کل و آزادی این دو فعال مدنی از بند امنیت ملی شده است.

این در حالی است که پس از نشر گزارش هایی مبنی بر سوءاستفاده جنسی از شاگردان پسر در مکاتب ولایت لوگر از سوی رسانه ها، دو فعال جامعه مدنی بعد از چند روز مفقودی، با یک ویدیوی اعتراف سر از اداره امنیت ملی در آوردند و سازمان عفو بین الملل و کمیسیون حقوق بشر خواهان آزادی انان از بند امنیت ملی شدند.

از سوی هم حوریه مصدق، مسوول بخش آسیایی سازمان عفو بین الملل در توییتی از حمایت سفارت آمریکا و یوناما در کابل از مدافعان حقوق بشر قدردانی کرده و از سکوت اتحادیه اروپا و دیپلمات های خارجی در افغانستان انتقاد نموده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان