جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
8 بازدید

بررسی رهایی اعضای ارشد شبکه حقانی در گفتگوی تلفنی رئیس جمهور افغانستان و مقامات ارشد امریکا

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

ارگ ریاست جمهوری اعلان کرده که رییس جمهور غنی در تماس های تلفونی جداگانه با مایک پمپئو وزیر امور خارجه و رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی امریکا، در باره رهایی اعضای ارشد شبکه حقانی،  گفتگو کردند.

ریاست جمهوری، امروز سه‌شنبه (28عقرب) گفته است که این گفتگوها، شب گذشته انجام شد و طرفین گام‌های آینده و لازم برای تطبیق تصمیم اخیر حکومت افغانستان مبنی بر رهایی سه زندانی ارشد شبکه حقانی، گفتگو کردند.

ghani 1

به گفته ارگ ریاست جمهوری ، مقامات امریکایی در تماس تلفونی با تاکید بر حمایت از تصمیم رییس‌جمهور، تعهد کردند که با حکومت افغانستان یک‌جا کار کنند؛ تا در صورت عدول طالبان از تعهدات شان‌ در برابر هر گونه اعمال و خشونت‌های احتمالی از سوی این گروه، پاسخ دهند.

ارگ ریاست جمهوری افزوده، طرفین روی آتش‌بس و کاهش خشونت‌ها، به عنوان پیش‌شرط‌های لازم برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی، به هدف دست‌یابی به یک توافق سیاسی با طالبان، موافقت کردند.

ارگ ریاست جمهوری اضافه کرده است؛ که در این گفتگوها، مقامات امریکایی بر حمایت دوام‌دار از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، تاکید کرده؛ تا افغانستان بار دیگر به عرصه‌ی برای انجام فعالیت‌های تروریستی بین‌المللی، مبدل نشود.

ریاست جمهوری خاطرنشان کرده که وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی ایالات متحده امریکا در این گفتگوی تلفونی تلاش‌های اخیر نیروهای افغانستان، در راستای از بین بردن پناهگاه‌های داعش، شاخه‌ی خراسان مورد تمجید قرار دادند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان